Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как тренира Чет Йортън - Мистър Вселена 1966

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 13 дек. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Чет Йортън е едно от най-емблематичните имена в света на бодибилдинга. Неговата история е пример за силата на човешкия дух и показва как от инвалидната количка човек може не само да се изправи, но и да стане бодибилдинг шампион. Дори нещо почече, той записва името си сред едва тримата мъже побеждавали Арнолд Шварценегер. Неговата история може да видите ТУК!

Днес ще видим една от неговите типични тренировки. Обикновено Йортън е тренирал 4 дни в седмицата по двудневен сплит. Редувал през различни периоди двата най-основни сплита по това време а именно: Вариант 1 - Гърди,рамена, трицепси, корем и Гръб, бицепси, крака, корем или Вариант :Гърди,гръб,рамо и Крака, ръце

Йортън е правил по 4 упражнения за мускулна група с по 5 серии и 8-10 повторения, изключения правят гърдите и краката. При гърдите Чет Йортън е обичал следната схема. Прави само едно упражнение повдигане от лег. След няколко загряващи серии слага 300 паунда (136,2 кг) и прави толкова серии колкото може, за да достигне 100 повторения. Или прави една серия с колкото се може повторения, след това още една и т.н. докато повторенията станат 100. След това повишава тежестта на 405 паунда ( 183,87 кг) и прави 1 серия с 1-2 повторения.

Поради здравослоните си проблеми и някои ограниченията в тренировката за крака, тя  е малко по-различна от схемата му за другите мускулни групи. Въпреки това обаче Чет Йортън успява да изгради едно от най-добрите тела за своето време!

Понеделни-Четвъртък

Гърди:

  1. Повигане от лег - 100 повторения + 1х1-2

Рамена:

  1. Разтваряне с дъмбели в страни - 5х8-10
  2. Разтваряне от наклон - 5х8-10
  3. Раменни преси зад врат - 5х8-10
  4. Раменни преси пред гърди - 5х8-10

Трицепси:

  1. Разгъване на скрипец - 5х8-10
  2. Кофички за трицепс - 5х8-10
  3. Разгъване с един дъмбел над глава - 5х8-10
  4. Кик бек - 5х8-10

Корем:

  1. Коремни преси от наклон - 500 броя
  2. Повдигане на краката - 500 броя

 

Вторник и Петък

Гръб:

  1. Придърпване на горен скрипец зад врат - 5х8-10
  2. Гребане с щанга широк надхват - 5х8-10
  3. Гребане с щанга тесен подхват - 5х8-10
  4. Гребане с дъмбел - 5х8-10

Бицепси:

  1. Сгъване с щанга - 5х8-10
  2. Концентрирано сгъване - 5х8-10
  3. Сгъване с дъмбели от седеж - 5х8-10
  4. Сгъване с дъмбели прав -5х8-10

Бедра:

  1. Хекен клек - 5х8-10
  2. Сгъване от лег - 5х8-10
  3. Разгъване от сед - 5х8-10

Прасци:

  1. Повдигане на пръсти на мапина 15х40

тук Йортън прави 5 серии с прави стъпала, 5 серии с пръстите на вън и 5 серии с пръстите навътре

Корем:

  1. Коремни преси от наклон - 500 броя
  2. Повдигане на краката - 500 броя

Това е доста тежка тренировка и определено не е за всеки. Обикновените трениращи като нас могат просто да вземат сплита и да сложат по 2-3 упражнения за големите мускули и по 1-2 за малките, да ограничат сериите до 3. Така има шанс да се получат нещата 🙂

Чет Йортън

Чет Йортън

 

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече

1 коментара

  1. Чесно казано като гледам снимките на Чет Йортън виждам , че не са много бодибилдерите от старата школа които могат да се похвалят с тази физика да уточня той е доста симетричен постигнал е нещо трудно супер тънка талия , а има толко широк гръб от личен опит знам това е най-трудното !!!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар