Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да разнообразим тренировката си без да я променяме

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 дек. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Много често получавам въпрос от сорта: " Тренирам от 1 месец по тази програма, време ли е да си сменя тренировката"?!

Ако и вие си задавате този въпрос, моля прочетете цялата статия. Незнам защо, но във фитнесите "върлува" една мисъл, че трябва често да се променя тренировката, за да не свиквал мускула. ОК, кой мускул?

Четем по списанията или в интернет, някоя бодибилдинг звезда да казва: "Аз тренирам интуитивно, на момента решавам какво да правя, така изненадвам мускула и го държа на щрек" 🙂

Добре, така да бъде. Обаче, има едно обаче... този тип от списанието с 50 см ръка, огромен гръб и видими плочки, може да си говори какво то си иска. Да се прави на интересен и какво то му роди главата. Това се отнася за него или такива както него, които са изградили мускулната си маса, направили са дефиницията и реално нямат нашите проблеми!

Ние се борим да качваме мускули, а това не става така както "звездите" казват. Ако са честни тези пичове, би трябвало да споменат дългите години, когато са тренирали тежко и базово с основни упражнения, когато са изграждали мускулната си маса, сантиметър по сантиметър. И няма как да е иначе. Всеки един знае упражненията, които качват мускули, а те са само няколко!

Как да сменим клек? А, тяга? Кофички, набиране, раменни преси....? Това е, няма вълшебно хапче. Просто и базово трениране с постепенно увеличаване на тежестта. Да скучно е, но друг начин няма. Разнообразието и честата смяна на тренировките, само ще ви отклони от пътя.

Ако програмата работи, не сменяй! Дориан Йейтс си е изкарал първите 4 години по "простия" двудневен сплит благодарение, на който става Шампион на Англия! Сменял ли е той нещо? Да тежестите!

Ето и няколко идеи , с които можете да вкарате малко разнообразие в тренировката си без да я сменята.

Променете сериите и повторенията: Ако до сега сте правили например 3х8-10 сменете на 5х5 или 2х6-8 или нещо друго за няколко седмици. Това ще вкара нова "емоция" в тренировката, но няма да ви отклони от пътя.

Променете реда на упражненията: Ако до сега се започвали клек, то сега го оставете за в края на тренировката. Ако пък тренирате с повече от едно упражнение за мускулна група, направете вътрешна ротация, например флайса да мине преди лежанката, гребането с щанга преди набирането и т.н.

Правете си контроли: Веднъж на няколко седмици правете тренировка с екстремен брой повторнения, например 50 или 100, а веднъж на 3 или 4 месеца  се пробвайте с максимални тежести за 2-3 повторения.

Играйте с почивките между сериите: До сега ако сте почивали по 2 минути между сериите, то намалете ги на 1 или пък ги вдигнете на  3 или 5!

Това са само няколко идеи, който може да приложите и да "изненадате" мускулите както е модерно днес, но без да си сменяте програмата. Разберете едно, ако сте намерили вашата програма и тя работи, носи ви резултати, то за нищо на света не я сменяйте, не влизайте в тази спирала - няма излизане от там!

Най важното за развитието на по-големи мускули  е да ставаме по-силни и по-силни в най-добрите упражнения за това! Месец след месец, година след година! Само така обикновения трениращия има шанс да направи нещо от себе си!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

2 коментара

  1. Статията е страхотна аз също ги прилагам тези неща особенно промяната в сериите 3х8-10 или 5х5 🙂 всъщност вариантите са много аз предпочитам да ги въртя понякога малкото килограми с повече повторения е добре, но и големи кг с по-малко повторения също 🙂 основната цел си мисля е да не губиш интерес към тренировките защото еднообразиетп понякога води до това 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар