понеделник , 18 март 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Тренировка за 40+
Тренировка за 40+

Тренировка за 40+

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да разгледаме темата за това как да тренират по-възрастните ни събратя, а именно категорията 40+.

Когато сме млади всичко е ясно, море от хормони, тежки щанги и подобряване на рекорди. Всеки един на 25 е безмъртен и прави неща които един 40 годишен мъж най-малкото би се замислил преди да опита. Както се казва всички сме били млади и велики!

Каква тренировка да прави един мъж на 40 и няколко години, семеен, работещ с още куп отговорности, който изпиват силите му до степен, че фитнеса остава на заден план и въпреки това да има прогрес.

От друга страна има хора, които са добре организирани и все намират начин да не прекъсват това което са започнали преди 20 години. Също така има и други, които тепърва прекрачват прага на залата и искат да влеят в нашите редици. Какъвто и да е случая има някои неща, които не може да пренебегнем и то не за друго, а заради биологията на възрастта.

Ето няколко тактики които водят до успех:

1. Загряване – колкото сме по възрастни толкова повече трябва да обръщаме внимание на загрявката. Вече мускулите не са така еластични както преди 10 години, сухожилията също,ставите са по „дървени“, а да не говорим, че си носим  и старите травми. За това трябва да вмъкнем по-продължително загряване, а е добре да помислим и за време на „успокояване“ след тренировка.

2. Намаляване на тренировъчната честота – С годините възстановителните ни способности намаляват. Като прибавим е ежедневния стрес от ангажиментите, които един 40 годишен мъж има то картинката става много „крива“. Както казва Майк Менцер, ние имаме само определен брой единици за въстановяване и то за всичко, за тренировка, за работа, за здраве, за нерви и … списъка е доста дълъг! От друга страна може да включим в освободеното време други форми на физическа активност, която да подсили сърдечно съдовата ни система. Също така е добре да работим върху нашата гъвкавост, която намалява с времето.

3. Покачване на тестостеона – ако искаме да покачим нивата си на тестостерон е добре да имаме тренировки с по-големи тежести и повторения в рамките на 4 до 8  с почивки по 3 дори малко повече минути между сериите. Когато работим по този начин е добре да избягваме високо интензивни техники. Просто вдигаме с цел да станем по-силни.

4. Покачване на хормона на растежа – Това може да постигнем със сложни и многоставни упражнения съчетани с по-голям брой повторения от 10 до 15 например и сравнително кратки почивки от 1-2 минути между сериите. Тук може да вмъкнем и високо интензивни техники като суперсерии например.

5. Редуване на тежки и леки тренировки – докато сме по-млади може да правим тежки тренировки една след друга седмици дори месеци наред преди да зациклим. Когато сме обаче в групата на 40+ , по-разумния вариант е да редуваме тежки и леки тренировки или след всяка тежка тренировка с малко повторения да следва по-лека с повечко повторения. Тази стратегия ще подпомогне възстановяването ни и ще ни подготви много по-добре за следващата тежка тренировка.

Това е приятели! Бодибилдинга е спорт без възрастови ограничения, но само умните имат спортно дълголетие. Ако не се съобразяваме с тялото си то нищо добро не ни чака.

100% Хидролизиран Суроватъчен протеин!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Страхотна статия! Аз също нямам търпение за втора част. 🙂

  2. Димитър

    „Бодибилдинга е спорт без възрастови ограничения, но само умните имат спортно дълголетие.“
    Това е истината много добре го казахте ! И аз съм част от „желязната игра“ както го наричате вече 40 години 🙂 И както казва колегата Светльо преди мен време е за 40+ втора част 🙂 Пожелавам Ви успех в развитието на сайта а и не само на него!

  3. Светльо

    Та, време е да излезе Тренировка за 40+ 2. 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*