Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Гребане с дъмбели от наклон

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 22 ное. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!  Добре развитият гръб е символ на сила и мощ. Само две движения са напълно достатъчно целия ансамбъл от гръбни мускули да бъде развит. Тези движения са набиране и гребане с всичките им разновидности.

Днес ще разгледаме една такава разновидност. Въпреки, че гребане с дъмбели от наклон рядко се използва, то не значи че не е ефективно. Напротив!

Има няколко варианта за това упражнение - с опора и без опора, нека видим това с опора. Взимаме една подвижна лежанка и нагласяме облегалката така, че да застане под ъгъл 45 градуса (виж картинката). Сега трябва да легнем по корем върху облегалката с лице към пода и двете ръце да висят от страни. Взимаме или някой ни подава два дъмбела и започваме гребането. Дърпаме дъмбелите едновременно в посока хълбоците ни.

Важна подробност е тук и във всяко упражнение за гръб, е да ползваме ръцете като куки, които са закачени към тежестите и да се опитваме само с помоща на гръбните мускули да придърпваме дъмбелите. Стигнем ли в горно положение добра идея е да се стегнат съзнателно тренираните мускули допълнително, това "изцеждане" в края на всяко повторение кара мускула да гори така както никога до сега.

Кой може да ползва това упражнение? Всеки! Няма начинаещи, няма напреднали. Всеки един може да го ползва, от хора които търсят разнообразие до такива с проблеми в кръста. Упражнението е добро и няма да съжалявате.

Как да го използвам в програмата ми за гръб? Ето няколко примера:

Вариант 1:

  1. Набиране 3х макс
  2. Гребане с дъмбели от наклон 3х8-10
  3. Гребане на долен скрипец 3х8-10

Вариант 2:

  1. Мъртва тяга 5х12,10,8,6,4
  2. Гребане с дъмбели от наклон 3х8-10
  3. Придърпване на горен скрипец 3х8-10

Вариант 3:

  1. Набиране 3х макс
  2. Гребане с щанга 4х10,8,6,6
  3. Гребане с дъмбели от наклон 3х8-10

В заключение ще кажа, че при гребането с дъмбели няма да можете да използвате тежести като при гребане с щанга или "мечка", но въпреки това то ще даде нещо ново, нещо на което гърбът ви ще се зарадва 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

1 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар