Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стюарт МакРобърт ОТГОВАРЯ! – Втора част

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 01 окт. 15 от Александър Георгиев

Въпроси и отговори със Стюарт МакРобърт

ЧУДОВИЩНА  МУСКУЛНАТА МАСА

Въпрос: Аз съм фен на културизма вече дълго време. Но през последните няколко години ми се струва, че културизма се превърна до голяма степен в нещо като шоу на изроди, а не показване на естетически добре развити мускули. Побиват ме тръпки само като си помисля за вредата, която съвременните чудовища нанасят на здравето си. А вие как мислите?

Стюарт МакРобърт: Понятието „Чудовищна масата“ е доста относително. Арнолд Шварценегер, Майк Менцер и Бертил Фокс бяха също чудовища през тяхната ера, но те не биха могли да се сравняват със стандартите на съвременните професионалисти. Тренировките за мускулна маса и възстановяването се промениха главно заради намесата на фармацевтичната индустрия.

През моите младежки години между 1970 и 1980, когато бях фанатично запален, аз се възхищавах повече на естетичните отколкото на масивните физики по това време. Франк Зейн беше моя любимец. Сравнен с обикновения човек, Зейн беше масивен, но сравнен с Менцер, Фокс и Шварценегер например, той имаше умерени размери.

Макар Зейн да имаше страхотен потенциал за културизъм, но той нямаше генетичните данни за такава маса, каквато неговите съперници състезатели имаха. Той постигна успех заради дефиницията, естетиката, баланса и присъствието си. Но в съвременния свят, където масата изглежда че е водещата, Зейн в най-добрата си форма вероятно не би се класирал дори на регионално състезание заради влиянието на съвременните културистични медикаменти.

Културистичните крайности могат да бъдат достигнати от индивиди, които пренебрегват вредите върху тяхното здраве. Когато човек е млад и енергичен и привидно неразрушим, той поема огромни рискове почти без да мисли за бъдещите отражения. Не си играйте със здравето си!

Колкото по-възрастен ставате, толкова повече ще цените важността на доброто здраве. Повечето хора могат напълно да оценят стойността му едва когато напълно го загубят. Има много бивши състезатели, които съсипваха здравето си с химия и грешни тренировки и платиха солено за това. Отминалите спомени за външният им вид не значат почти нищо, когато започнат да се борят с множеството здравословни проблеми.

Ако мога да дам само един съвет на културистите и на обикновените хора, които се занимават с тренировки, той би бил следният:

„Грижете се за здравето си, защото то е най-ценното ви притежание. Не правете нищо, което би могло да го увреди. Не пушете, не пийте повече от две или три чашки алкохол на седмица, не взимайте хапчета за развлечение или такива за подобряване на тренировъчните резултати. Хранете се здравословно, тренирайте редовно и безопасно и спете добре. Намерете си работа и приятели, които ви карат да се чувствате щастливи.“

Тренирайте за здраве и физика, не само за физика –това е истинският културизъм. Това не е някаква старомодна философия. Това е практична философия. Здравето е на първо място. Може сега да не мислите така, особено ако сте млад, но ще повярвате когато вече няма да сте толкова млад. Дайте най-доброто от себе си, но без да стигате до крайности.

 

СГЪВАНЕ С КАБЕЛИ

Въпрос: Тренирам вече от няколко години, но още нямам 15-инчови (38,1 см) ръце, да не говорим за 17-инчовите (43.13 см), за които мечтая. Трябва да подсиля тренировките ми за ръце. Сгъване с кабел с една ръка в свободен стил ли да направя или скотово сгъване?

Стюарт МакРобърт: Никое от тях. На вашето ниво на развитие се придържайте към базовото сгъване с щанга или дъмбели в подхват и избягвайте да правите други изолиращи упражнения за бицепсите. И ако Вие правите набиранията както трябва, включително тези с подхват, вие няма да имате нужда от изолиращи упражнения за вашите бицепси.

Вместо да претренирате бицепса с множество упражнения, по-добре съсредоточете времето и енергията си върху големите упражнения, които наистина могат да направят вашите тренировки различни. За да изградите много по-големи ръце, вие трябва да станете много по-голям навсякъде.

Това, че получавам много повече въпроси за упражненията за бицепси, отколкото за клякането, мъртвата тяга, кофичките и набиранията взети заедно, е индикация за грешно подредените приоритети сред повечето културисти. Ако вие подредите приоритетите си и тренирате правилно, не само че ще направите по-добър прогрес в бедрата, гърба, раменете и гръдния кош, но и вашите ръце ще прогресират много по-бързо.

 

РАЗВИВАНЕ НА ГЪРБА

Въпрос: Мога ли да развия невероятни широки гръбни мускули в домашна зала със съвсем основно оборудване или трябва да ходя в голяма зала с много машини?

Стюарт МакРобърт:Тренировките в малка домашна зала - приемам, че имате малко свободни тежести, стойка за клякане или силова рамка, една лежанка, лост за набиране и успоредка за кофички - може да свърши страхотна работа, ако тренирате и се възстановявате правилно достатъчно дълго време.

Дори ако тренирате в най-добре екипираната зала в света, ако не използвате екипировката правилно в хода на програмите подходящи за вас, вие няма да развиете потенциала на която и да е мускулна група. Зала с базова екипировка може да ви накара да тренирате по-просто, кратко и тежко, тъй като има много по-малко изкушения отколкото в добре екипираната зала.

 

Следва...

Прочетете още и:

Стюарт МакРобърт отговаря - Първа част!

 

 

превод: Красимир Тончев

 

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на BRAWN и над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

1 коментара

  1. Може разбира се,базовите упрежнения с щанга и дъмбел прават най-широк гръб.От базовите упражнения раста най-много тялото.Щом има щанга и дъмбел има всичко.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още