тренирай

Как да тренираме тежко

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 17 окт. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Как да тренираме тежко? Как се тренира тежко? Нека днес се опитам да отговоря на тези въпроси.

Всеизвестен факт е, че за да станат мускулите по-големи, те първо трябва да станат по-силни. И точно тук идва големия проблем. Всеки се хвърля да вдига тежко, клатят се някакви щанги напред назад и после се чудим защо в най-добрия случай нищо не се получава. Казвам в най-добрия случай, защото това ще се случи, ако имате късмет и избегнете редовните травми, които произтичат от тези дейности.

Тежкото трениране не е това, което виждаме постоянно в залите. Тежко трениране на бицепс не е сгъване с изхвърляне, лягане назад и повдигане на пръсти. Незнам защо, но повечето трениращи все гледат да претоварят щангите. Казвам претоварят, тъй като малцина са тези които слагат реално необходимите тежести.

Разберете едно, в залата сте за да тренирате мускулите, а не щангата, огледалото или да местите тежести от точка А до точка Б. Какво имам в предвид ли?

Просто искам да кажа, че всяко едно повторение трябва да влиза директно в тренирания мускул. Трябва да сте като добър стрелец, мишената е мускула, пушката е щангата, а патроните повторенията. Направете така, че всеки един патрон да е в целта. Всеки един!

Да, това ще наложи да намалите тежестите, но на никой не му пука, освен на някой кибик от "публиката". Запомнете мускулите нямат очи, не могат да смятат и не ги интересуват тъпи въпроси от сорта " колко вдигаш".

Да вземем горния пример с бицепсовото сгъване, ако се надцените и сложите повечко на щангата, "щото имало мацки в залата" или "ще му покажа на тоя левак как се вдига" не очаквайте много. Резултат НУЛА!  Е, има едно предимство - ще си начешеш егото!

Сега един сериозен въпрос! Ти егото ли си тренираш? Ако е така ОК, извинявай братле незнаех! Мога само да ти пожелая "успех в живота"!

Можеш да научиш една маймуна да вдига щанги, но не можеш да я научиш да направи мускули. Защо? Защото не мисли! Нека да не се правим на маймуни, а да вкараме най-силното си оръжие и да почнем да мислим. Тежкото трениране означава да е тежко на и за тренирания мускул! Нищо повече!

За едни е тежко 100 кг за други 50 кг за трети 5 кг. Това няма никакво значение! Важното е движението с тези килограми да удря директно мускула. ДИРЕКТНО! Не някъде там, около или почти. Замислете се другия път преди да натоварите щангата, нея ли ще тренирате или мускула за който е предназначена!

Накрая един пример пак със сгъването за бицепс, но трябва да се прилага за всеки един мускул. Да речем, че сгъвате с 50 кг и сте горди от това. Ако правите 8 до 10 абсолютно стриктни повторения до отказ ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Ако обаче, започнете да се клатите след 3-то, 4-то повторение, то тази щанга не е за вас. Намалете я до 30 кг вземете я и се облегнете на стената, така ще се принудите да правите чисти движения. Сега започнете бавни и точни повторения с например 3-4 секунди нагоре, 1-2 задържане и 3-4 секунди надолу.

След 4-5 повторения бицепсите ще горят, ще искате да нарушите формата, за да си помогнете малко. НЕ! Гърба остава залепен за стената, трябва да работят бицепсите! Покажете характер и продължете докато не станат поне 7 или 8 повторения.

Гарантирам болката е ужасна, но идва време за последното повторение. Събираме всички останали сили и влагаме в това послено повторение. Приемете го като контролен изтрел в главата. БАМ!

Мускула е мъртъв!

ТОВА Е ТЕЖКО ТРЕНИРАНЕ!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.