вторник , 17 юли 2018
Начало » Бодибилдинг пионери » Тренировка за простосмъртни – ДЕВЕТ!
Тренировка за простосмъртни – ДЕВЕТ!

Тренировка за простосмъртни – ДЕВЕТ!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Продължаваме серията „Тренировка за простосмъртни“ с едно предложения на Явор Попов. Явор ще ни представи програмата на Марвин Едер, един от най-силните културисти на своето време. Повече за него може да видите ТУК!

Тренировка за сила и мускулна маса:

1. Клек с щанга

2.Повдигане от лег с щанга

3. Гребане от наклон с щанга

4. Раменни преси с щанга

5. Придърпване на скрипец пред гърди

6. Сгъване с дъбели

Тренировката се прави три пъти седмично ( понеделник-сряда-петък) и съдържа следните цикли:

Две седмици всички упражнения се правят с три серии по 8 повторения (3х8).

Две седмици всички упражнения се правят с четири серии по 6 до 8 повторения (4х6-8)

Една седмица пълна почивка!

Четири седмици упражненията се правят с по пет серии и 5 до 7 повторения (5х5-7)

Една седмица пълна почивка!

Четири седмици минаваме на три серии с по 3 до 5 повторения и още три серии с по 6 до 8 повторения за упражнение (3х3-5 + 3х6-8)

Една седмица пълна почивка!

Корема се тренира всяка тренировка с упражнение по избор и една серия с по 100 повторения или три с по 30 повторения (1х100 или 3х30)

Основния принцип, който Марвин Едер спазва е прогресивното увеличаване на тежестите! За да обезпечи възстановяването си и да качи килограми Едер е приемал по 2 грама протеин и средно по 30 калории на килограм телесно тегло.

Това е всичко приятели. Вярвам, че статията на Явор би била полезна ако се приложи правилно. Ако пък и вие имате какво да кажете по темата – Очаквам ви!

Марвин Едер

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

11 коментара

  1. светльо

    Изложената тук програма е добра.Относно липсващи упражнения!
    Ако са 1-2 добавете ги примерно в деня който си изберете един път седмично към другите упр. на програмата. Но ако са поне 3-и, ги разделете по едно упражнение към всеки тренировъчен ден.Съберете ли ги заедно в 1-на тренировка към другите ще ви дойде ташкън малко.
    Проблема е решен. Какво се забива толкова . Кое му беше сложното.Като ти липсва упр. – добавяш където трябва и готово. Айде успех на всички. 🙂

  2. Аз забелязвам, че май има повече дърпащи упражнения. Хубаво да се споменават вече резултати.
    Липса на упражнение за трицепс.

    Тренировка за сила и мускулна маса:
    1. Клек с щанга
    2.Повдигане от лег с щанга
    3. Гребане от наклон с щанга (дърпащо)
    4. Раменни преси с щанга
    5. Придърпване на скрипец пред гърди (дърпащо)
    6. Сгъване с дъбели (сгъвачи)

    • Александър Георгиев

      Какви резултати? Тези на Марвин Едер ли? Ако е така, виж в линка за него. Явор преведе и ни предостави една добра програма, това не е негова или моя или на някой друг, а на Марвин Едер. Това би трябвало да ти отговори и за упражненията, защо са така? Ами така е решил 🙂

      През 50-те на миналия век рядко се е тренирал трицепс директно. Раменните преси, повдигането от лег и кофичките са били достатъчни да натоварят трицепса и не са се вълнували толкова за отделно упражнение за него, а така като гледам снимките им, не видях някой без добър трицепс, явно има мисъл в цялата работа.

      Ако ти се тренира по подобен начин спокойно може да си я промениш както искаш, според вижданията, разбиранията и вярванията си. Тази статия има чисто информативен характер и който иска ползва по нещо, аз например си харесах циклите през които преминава тренировката.

      • Не зададох въпроса си добре, за което се извинявам. Става въпрос дали автора на статията е пробвал този метод на трениране и дали е проработил за него. Иначи въппосът ми не беше за трицепса, а за тягата, защото е едно от основните базови упражнения, а не присъства в програмата. Моят гръб е изоставащ и за това просто се чудя дали ще се натоварва достатъчно.

      • Мисълта ми е друго. Че уж със дърпащите упражнения влиза и бицепса. Т.е вече с 2 упражнения за гръб и едно сгъващо бицепса е по натоварен от трицепса. А той като е професионалист сигурно е взимал по онова време нещо друго. На мен познати са ми казали, че имало бианабол или там нещо подобно.

        • Александър Георгиев

          Да сметката показва 3 на 2 в полза на бицепса, но явно това е било добре за него. Колкото до анаболите, през 1949 – 50 та не са били толкова разпространени в Америка от колкото в Европа. В САЩ излизат наяве чак 10-тина години по-късно. Въпреки това никой не знае кой какво е взимал, но сравнение с днешните юнаци, дори и тези на квартално ниво е било направо детска игра 🙂
          Което води пак до начина на трениране, а не на „взимане“ 🙂

    • Пламен

      След тежък лег и раменна преса лично на мен трицепса ми е смазан..
      Може да се добави едно упражнение, което да доизпомпа трицепса, но не е задължително.
      Разгъване с горен скрипец 15-20 пов.

  3. Здравейте! Нищо не е споменато, за това дали е изпробвана програмата и какви са впечатленията от нея. Като гледам са използвани базови упражнения, но къде е тягата?

    • Александър Георгиев

      Здрасти Валентин, това е материал който ми предостави Явор относно тренировката на Марвин Едер. Не е задължително да е лично опитана 🙂 Ако някой се престраши да сподели мение.

      Относно тягата, така е преценил Едер така е направил, явно се разчита не тежкия клек.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*