Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стюарт МакРобърт ОТГОВАРЯ! - Първа част

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 05 сеп. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес започваме една поредица от статии, в който ще бъдат показани, най-често задаваните въпроси към автора на BRAWN Бодибилдинг без стероиди - Стюарт МакРобърт и неговите отговори!

КУЛТУРИЗЪМ И ПУШЕНЕ

Въпрос: Пуши ли някой от професионалните културисти? И двамата културисти с най-добрите тела в залата, където тренирам са пушачи. Те тренират заедно и дори спират за по цигара по време на тренировката. Вредно ли е пушенето за културистите?

Отговор: Не мога да кажа със сигурност, но предполагам, че и някои от професионалистите пушат, така както във всяка група хора има и пушачи. Пушенето е вредно за всички, не само за културистите, но то вероятно няма да попречи на прогреса на някой млад културист, освен ако здравето вече не е увредено. Ако пушенето помагаше в културизма – което не е така, но да предположим, че е – аз пак не бих препоръчал на никой културист да пуши. Дори няколко допълнителни паунда мускули качени бързо няма да компенсират вредата за вашето здраве в по-дългосрочен план.

Баща ми почина преждевременно – на 59 години – главно в резултат от вредите нанесени му от пушенето. Но то не повлия само на него. Пушенето засегна и другите. Ние със сестрите ми прекъснахме взаимоотношенията си с него, а майка ми остана вдовица едва на 59. Аз израстнах в къща с цигарен дим, пътувах в кола, често пълна с цигарен дим, така както и сестрите ми. Аз имах сериозен алергичен проблем като момче, а една от сестрите ми продължава да има същия проблем и днес.

Според някои изследвания, децата възпитавани в дома на пушачи страдат от много повече алергии, отколкото децата на непушачите. Заклевам ви да не пушите – заради вас и тези около вас.

ВИСОЧИНА И КУЛТУРИЗЪМ

Въпрос: Аз съм на 28 години, но съм висок само 162.5 см. Трябва ли ниските културисти да тренират по-различно от високите момчета?

Отговор: Физиологичните процеси включени в тренировките и мускулния растеж са едни и същи независимо от височината, но височината може да повлияе на избора на упражнения. Да избирате упражнения, които най-добре пасват на самите вас е едно от правилата на успешния културизъм. По-ниските хора обикновенно имат по-добра физиология за някои упражнения отколкото високите. Например, много от високите момчета не са подходящи за клякане с щанга и повдигане от лег, докато ниските са.

ГРЕБАНЕ С ЩАНГА

Въпрос: Чувам смесени отзиви за гребането с щанга. Какъв е най-добрият начин за изпълнение на това упражнение?

Отговор: Безопасният! Гребането с щанга отдавна е известно като рисково упражнение. Или още по-точно, гребането с щанга, изпълнено по неправилен начин, е довело до множество травми. Всички упражнения могат да причинят травми и всички упражнения могат да бъдат безопасни – в зависомост от техниката на изпълнение. Някои упражнения, в това число и гребането без опора за тялото, е много по-вероятно да бъдат изпълнени неправилно, отколкото другите. Свободното гребане с щанга и Т-образен лост са изпълнени с опасности, защото те не осигуряват опора за тялото, долната част на гърба се натоварва неимоверно и е много трудно да остане изправена, особено когато тежестта стане значителна – и едно леко нарушение в техниката може да доведе до травма в долната част на гърба.

Позицията на китките, която се препоръчва също е далече от идеалната. Защо да поемате такъв риск с тези гребания, когато има има по-сигурни и все пак достатъчно ефективни алтернативи? Използвайте гребане с дъмбел с една ръка (свободната ръка е опряна на наклонена пейка), гребане на машина с опора под гърдите или гребане от лег на пейка. Използвайте тясна пейка при гребането от лег и дъмбели, за да имате пълен обхват на движението и свободата да откриете най-удобната позиция на китката за вас. С правилна техника всички тези алтернативи предлагат много по-малък риск отколкото свободните гребания с щанга.

СГЪВАНЕ НА МАШИНА ЗА ЗАДНИ БЕДРА С ЕДИН КРАК

Въпрос: В моята зала неотдавна докараха машина за задни бедра за сгъване с един крак. Тя наистина изолира задната част на бедрата, което много ми харесва, но откакто я използвам имам болки в долната част на гърба. Може ли болката да има връзка с това упражнение?

Отговор: Сгъването от лег с един крак е едностранно упражнение, което обикновено води до пропуски в техниката, включително усукване на торса и нееднакъв стрес върху гръбначния стълб заради несиметричното натоварване. Този нееднакъв стрес най-вероятно е причината за болките в долната част на гърба. Ако не можете да правите това упражнение безопасно, върнете се на сгъването от лег с двата крака едновременно, което дава симетрично натоварване на вашето тяло.

И все пак – сгъването за задни бедра от сед е върха на машините – като удобство, поддържане на правилната техника и изолация на задната част на бедрата. Аз не знам какво е нивото ви на мускулно развитие или колко тренировъчен опит имате. Но може би сгъването за задни бедра с един крак не е подходящо упражнение за текущото ви ниво на развитие.

Следва...

превод: Красимир Тончев

 

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на BRAWN и над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още