Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

ФЛАШИНГ

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 17 авг. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще обърнем внимание на един от най-популярните Уайдърови принципи, а именно "флашинг".

Защо един от най-популярните? Просто е, почти всеки един или 9 от 10 го прилагат, дори и без да знаят за това. Да точно така, всеки един който тренира по сплит програма на практика използва метода "флашинг".

Какво означава този метод? Най-просто казано, това е "метод на кръвонапълването" или както повечето трениращи се изразяват "напомпване". Идеята за това идва от Джо Уайдър през 50-те години на 20-ти век. До тогава както знаете, се е тренирало 3 пъти седмично цялото тяло. Обикновенно билдерите са правили по едно, максимум две упражнения за мускул.

След като въвежда първия сплит "горна-долна част", а по късно и тройния такъв: Гърди+Гръб, Рамо+Ръце и накрая Крака, то се е отворило време и енергия за правене на повече от 1-2 упражнения за мускулна група.

Напрактика флашинга се изразява в това да направим всичките упражнения и серии за една мускулна група и след това да преминем към втората и третата и т.н.

По този начин тренирания мускул се напълва максимално с кръв и се напомпва до пръсване. Тук се твърди, че това благоприятства за доставянето на протеини и хранителни вещества на тренирания мускул, което от своя страна кара мускула да расте по-бързо. Дали е така - Незнам! А и не ме вълнува особено, важното на една тренировка е да дава резултат.

Популярността на метода нараства през 60-те и 70-те, тогава се е "помпало" здраво. Арнолд казва прави 5 упражнения по 5 серии и това го има по всичките списания и масовото помпане започва 🙂

От друга страна Майк Менцер казва "напомпването не е фактор за разтеж на мускула, но увеличаването на неговата сила е" и той и неговите последователи тренират с по едно - две упражнения и 1-2 серии за мускул.

Друг един легендарен билдер Боб Гайда пък е тренирал цялото си тяло в една тренировка като е правил по една серия от всяко упражнение и когато свърши с последното се връща към първото и почва отначало за 5-6 такива "кръга" - е, и той е направил големи мускули.

Къде е истината? Както казват - някъде там!

Метода флашинг е един добър метод, но не е единствения. Да най-популярен е, но и за това си има обяснения. Например бацето от квартала предпочита да напомпи гърдите с 4-5 упражнения и после да се дзвери пред огледалото без да му пука за това аджеба как се казваше метода и на кой е 🙂

Както казах и по-горе всеки един трениращ по сплит прави флашинг. Чувството на напомпани мускули е незаменимо, знам го, но и не трябва да се прекалява. Защото както казва Майк Менцер, ако напомпването бе фактор за мускулен растеж, то тия дето "помпат" ръцете си постоянно щяха да имат по 60 см ръце, че и отгоре, а аз не виждам такива.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

3 коментара

  1. Здравейте, ще може ли да публикувате по-известни принципи "Уидър" , мисля, че ще е интересна тема.

    1. Вече имаме няколко в категория "Тренировъчни принципи", но ми даваш идея да направим конкретна поредица по темата 🙂

  2. Здравей Сашо!
    Готина статия , но честно казано повече бих подкрепил мнението на Майк Менцер , че повишаването на сила определено е фактор за растеж , но помпането не. Лично аз тренирам по подобен начин "Малко, яко и качествено" . Дори на скоро хей така реших като приключвах тренировката си за Гърди и ръце на края правя трицепс този път малко смених направих 3 тежки серии кофички с тежест 20 кг. и след това бях наистина доста изморен и реших да направя само 3 серии разгъване , но на скрипец оак тежки 10-ки., и там пробвах на края на скрипец не тежко с въже разгъване две дроп серии дори 3 и да напомпи ми се ръката дето се вика до пръсване не можех да я свия добре, но в никакъв случай не съм съгласен , че това би довело до по голям растеж по скоро до претрениране. Обеден съм , че трябва да се правят промени , но не и на програмата особено ако е работеща според мен и то доста рядко просто малко разместване и смяна на упражненията.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар