Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Добавки ДА или НЕ

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 10 авг. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Сравнително рядко пиша по темата за хранителни добавки, но това не е защото не ги харесвам или не им вярвам. Напротив, знам че могат да са много полезни. Но...

Идеята  тук е да не се почва от тях, всъщност те са в края на формулата за успех. Истината е, че много хора си дават парите на вятъра и то не защото дадения протеин не работи, а защото не се използва правилно.

Е, какво му е сложното ще каже някой, четеш на опаковката и опъваш 1-2 шейка дневно и си готов. Да, ама не 🙂 Ако ставаше така, всеки който си купи протеин щеше да има "баници" по 45 см!

Приятели, минал съм по този път. Имаше години когато си купувах всеки появил се протеин на пазара, пиех като луд и все нещо не ми бе наред. Едва когато нагласих тренировките, така че да имам прогрес в сила месец след месец, и започнах да ям редовно месо, яйца, мляко, ориз, картофи, овесени ядки и прочие, тръгнах нагоре. Интересното в случая бе следното, че след като "оправих" храната, много по-малко пари давах за протеин. Надявам се следите ми мисълта.

Схемата е следната:

Тренировка + Правилен хранителен режим + Достатъчно почивка - това е базата! Без нея, нищо няма да работи като хората! Дори и най-модерната добавка, от най-големия магазин и най-актуалната марка. Който казва нещо друго, май не е много в час, или пък откровенно лъже.

ОК, къде все пак е мястото на добавките и как да ги ползваме. Разбира се, че имат място, макар и не така централно, но все пак ето и един ориентир от мен, за обикновени трениращи:

НАЧИНАЕЩИ: Това са абсолютни новаци или такива който тренират без никакъв или почти никакъв резултат месеци или дори година. Тук забравяте за добавки поне първите 3-4 месеца. Важното за тази категория е да усвоят техниката на упражнения, да придобият навиците на здравословния хранителен режим и да ги прилагат всекидневно. Когато тези умения станат факт то резултатите автоматично ще дойда. След няколко месеца препоръчвам да се купи и първата добавка и тя винаги трябва да е №1 - Мултивитамини.

СРЕДНОНАПРЕДНАЛИ: - Тук няма да давам месеци или години, като стаж. Средно напреднал може да си и след 3 месеца, но може и след 3 години. Всичко зависи от това как си оползотворяваме времето до тук. Има трениращи за няколко месеца правят напредък, колкото други за година или две. Това може да се дължи на генетиката, но според мен, най-вече на това кой, колко е опознал тялото си. И така, да речем вече сте средно напреднали. Тренирате добре, хранете добре, почивате, но протеините от храната не ви достигат.

Тук идва и добавка №2 - Протеини. В момента избора е голям. Видове, марки, цени и какво ли не. Има обаче някои основни неща, които трябва да се знаят. Протеините се делят на бавни и бързи. Към бавните са млечния, яйчния и казеина, а към бързите е суроватъчния протеин, който може да бъде концентрат, изолат и хидролизат. Има два момента през деня, когато се нуждаем от бърз протеин, след тренировка и сутрин след ставане. Като най-важния е този след тренировка. Към добавка №2 може да прибавим и №3 - рибено масло, ценно попълнение към хранителния режим.

НАПРЕДНАЛИ: - Това са хора, които вече са напълно наясно със себе си, познават тялото си и имат добри резултати, независимо от стажа в залата като време. Тези хора вече могат да правят и силови цикли, периоди за маса и за релеф съответно. Държа да подчертая, че информацията е за обикновени трениращи, не за състезатели или хора с такива намерения - за тях информация има в други сайтове 🙂 Тук вече може да се мине към следващото ниво добавки №4 - креатин и ако ще се свалят килограми №5 - Л-карнитин.

Ето това е,  6 неща, които може да влезнат в употреба и да помогнат в един или друг момент. Без чудеса без магии или сложни за прозинасяне продукти. И в други статии съм го казвал моя Топ 3 е - витамини, протеин и креатин и то в този ред! Никога не се лишавам от качествени витамини и минерали, протеина е само след тренировка, а креатин два пъти в годината. Така е при мен. Разбира се може да има добри резултати и без добавки, примерите не са един и два, всеки сам решава.

Това е приятели няма нищо магическо, магията е да уцелите това което работи за вас, като тренировка, упражнения, серии и безкомпромисно хранене, другото са просто добавки и въпрос на личен избор 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Зеленият чай от векове е известен със своите тонизиращи свойства. Неговата родина е Китай, въпреки че може да се срещне и на други места. Зеленият... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки прекрачил прага на фитнес залата в един или друг момент започва да си задава въпроса "какво да пия" 🙂 Разбира... Прочети повече
Л-Карнитин - Действие! Най-просто казано Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани... Прочети повече

1 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар