тренирай

Най-добрите упражнения за ГОЛЕМИ РАМЕНА

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 24 юли 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Продължаваме на пред с поредицата "най-добрите упражнения" и стигаме до тези за рамена.

Добре развитите рамена няма как да бъдат скрити. Дали сте с дрехи или без дрехи то големите и кръгли рамена си личат отдалеч. Въпреки, че ширината на раменния пояс е генетично зададена, то това не пречи да направите хубави и добре развити рамена. А, ако държите талията тънка то "V" образната визия ви е в кърпа вързана.

Не вярвате ли? Вижте първия Мистър Олимпия - Лари Скот. Слаб и с тесен раменен пояс той успява да направи едни от най-добрите рамена в историята. Всички говорят за ръцете му, но те не биха така впечатляващи ако не бяха в комплект с едни наистина добри рамена.

Топ 3 на упражненията за рамена:

1. Раменни преси прав - Номер едно! Не случайно билдерите в предстероидната ера са наблягали на него. Забравете за предно, средно и задно рамо. Много хора се хвърлят в детайлите без да имат достатъчно мускул за обработка. Натрупайте основната маса и след това се "гъделичкайте" с детайлите!

2. Редуващи се преси с дъмбели - Уникално пражнение. Зверски натоварва рамената. Номера тук е когато се редуват ръцете "почиващата" ръка да е горе, а не долу. Така напрежението остава и не дава почивка на мускула дори за секунда.

3. Вертолет - Много хора смятат, че това е упражнение за трапец. ОК, така да бъде, но я хванете лоста с хват на ширина на раменете! Гарантирам здраво цялостно натоварваме дори във задното рамо за учудване на някой.

Това е моя избор, ако ви харвесва давайте. Препоръчвам да се започне с първото упражнение. След като напреднете си изберете едно от първите две или пък ги редувайте през тренировка и вертолет за края. Убеден съм, че това е напълно достатъчно!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

8 коментара

  1. Вертолет -а твърдо е отхвърлян като упражнение от Стюарт МакРобърт!

  2. Искам да попитам с какво раменните преси прав са по - добри от тези в седнало положение? Питам, защото като ги правя прав ми се натоварва кръста и предпочитам седнал. Въпреки това виждам, че е доста популярно да се правят, когато човек е прав.

    1. Просто защото ангажира повече мускулни групи. Освен раменете има много мускули които участват в стабилизирането на щангата над глава, това го прави едно много добро базово упражнение. От друга страна пресите прав дават възможност за по-голяма тежест.

      Едно време преси седнал с опора е правил само този, който има проблеми с кръста. На всичкото отгоре са си взимали щангата от земята 🙂

      Пресите седнал не са никак лоши дори напротив, просто от стоеж упражнението е по-силово!

  3. Искам да попитам само тези трите упражнения достатъчни ли са за рамо ?

    1. Ако тепърва ще развиваш обем в рамената първото или второто + вертолета са обсолютно достатъчни според мен.

  4. Тренирам от три години и имам много добри резултати от тези упражнения и разтваряне встрани. За съжаление преди 2 дни извадих ляво рамо при военна преса от седеж. Някой сблъсквал ли се е с подобна травма? Как става връщането в залата? Естествено ще почакам поне два-три месеца...

    1. Травмите в рамото са много неприятни и болезнени. От опит ти казвам, че ще мине доста време преди да се въстановиш, а след това винаги имай едно на ум.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.