Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стюарт МакРобърт разказва - Пета част!

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 02 юни 15 от Александър Георгиев

Продължение от Трета част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

Последните лъжи не са така директно включени в процеса на мускулния растеж, както предходните седемнадесет. Но те все пак водят до погрешно разбиране, което може да рефлектира в сериозни грешки при тренировките и възстановяването, които пречат или напълно спират културистичния прогрес.

ЛЪЖА НОМЕР 18:

ТЕЛЕСНИТЕ МАЗНИНИ МОГАТ ДА СЕ ПРЕВРЪЩАТ В МУСКУЛИ

Мазнините и мускулите са различни типове тъкан, с различни функции. Мазнините са много по-проста тъкан в сравнение с мускулите. Мастните клетки са запасни депа на липидите, а мускулните клетки са подложени на много по-сложни метаболитни процеси.

Мазнините няма как да се превърнат в мускули!

Това, което можете да направите, разбира се е да орежете излишните телесни мазнини и да изградите мускули, но всяко от тези действия е независимо от другото. Ако вие свалите 5 кг телесни мазнини и качите 5 кг мускули, вие ще приключите със същото телесно тегло, но структурата ви ще се измени съществено (освен ако нямате прекалено много мазнини в началото). Това обаче не значи, че вие сте превърнали мазнините в мускули.

ЛЪЖА НОМЕР 19:

ВИЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ ОТЪРВЕТЕ ОТ МАЗНИНИТЕ КАТО ГИ ПРЕВЪРНЕТЕ В ПОТ

Когато се потите, вие губите вода и малко тегло. Но когато се хидратирате отново, вие ще възстановите водата, която сте загубили и ще си върнете теглото, което сте имали преди да започнете да се потите.

Мазнините не могат да се превърнат в пот, но усилието,което предизвиква изпотяване изразходва калории и ако тази консумация на калории се поддържа, така че да доведе до калориен дефицит за достатъчно дълго време, тя ще накара тялото ви да използва собствените си мазнини, за да поддържа функциите си и тогава вие ще намалите телесното си тегло (за сметка на мазнините).

Усилията да увеличите потенето докато тренирате – носейки излишни дрехи – са глупави, защото те подлагат тялото на излишно напрежение, което е опасно за някои хора. Има и смъртни случаи в резултат на остра дехидратация, предизвикана от прекомерно потене!

Ако се дехидратирате по време на упражнения вие ще съсипете усилията си. Да останете добре хидратиран е съществено за оптимално провеждане на тренировката, както и достатъчната интензивност. Помислете какво огромно значение отдават професионалните атлети на добрата хидратация по време на тренировка и състезание. Уверете се, че сте добре хидратиран по време на тренировка!

ЛЪЖА НОМЕР 20:

КОГАТО СПРЕТЕ ДА ТРЕНИРАТЕ ВАШИТЕ МУСКУЛИ СЕ ПРЕВРЪЩАТ В МАЗНИНИ

Когато някои бивши топ културисти се откажат от тренировките, композицията на техните тела се променя драстично. Техните мускули се свиват, а телесните мазнини започват да се увеличават, но това не значи, че мускулите се превръщат в мазнини.

Това се случва, защото те вече не тренират достатъчно, за да поддържат мускулната си маса и техните мускули започват да атрофират. И тъй като консумират повече калории от необходимото, дължащо се на намалената активност, те започват да запасяват тези излишни калории под формата на мазнини.

И все пак ако те намалят приема на калории, така че той да е съответстващ на намалената активност, тяхната мускулна маса пак ще намалява, но телесните им мазнини няма да се увеличават.

ЛЪЖА НОМЕР 21:

АКО СТЕ НА НИСКОМАСЛЕНА ДИЕТА МОЖЕТЕ ДА ЯДЕТЕ КОЛКОТО ИСКАТЕ БЕЗ ДА КАЧВАТЕ ТЕЛЕСНИ МАЗНИНИ

Ако вие надвишавате енергийните си нужди ще прибавяте телесни мазнини даже ако сте на диета с ниско съдържание на мазнини. И обратното, ако приемате достатъчно мазнини, но не превишавате енергийните си нужди, вие не ще качите никакви телесни мазнини.

Разбира се, може би ще бъде по-лесно да консумирате повече калории от богата на мазнини храна отколкото от обезмаслена, тъй като един грам мазнини съдържа девет калории, докато грам въглехидрати или протеин само 4 калории. Но все пак калории могат да бъдат консумирани в излишък даже на нискомаслена диета.

Ниският прием на мазнини може да бъде компенсиран с храни богати на въглехидрати, а така лесно можете да надхвърлите необходимите калории. Някои гейнери не съдържат мазнини, но съдържат много калории, тъй като са натъпкани с въглехидрати (включително захари) и бързо ще увеличат телесните ви мазнини, ако превишите енергийните си нужди.

ЛЪЖА НОМЕР 22:

МНОГОТО РАБОТА ВЪРХУ КОРЕМНАТА ПРЕСА Я ОФОРМЯ И ИЗЧИСТВА

Общоприетото, но изопачено мислене твърди, че работата върху коремната преса по някакъв начин ще намали мазнините в тази област. Но човешката физиология не работи по този начин (също така мазнините не могат да се намалят чрез потене, масажи, или триене). Изпълнена правилно работата върху коремната преса ще изгради мускулите на плочките, но няма да допринесе по никакъв начин за изчистването и оформянето им.

Вие можете да имате много добре развита коремна преса, но тя да не се вижда под дебелия пласт мазнини отгоре. И обратното, може да нямате добро развитие на пресата, но ако телесните ви мазнини са под осем процента, вие ще имате добре оформена коремна преса.

Няма такова нещо като редуциране на мазнините само от едно място, освен чрез хирургия.За да намалите мазнините около коремната преса ще трябва да намалите процента мазнини по цялото тяло.

ЛЪЖА НОМЕР 23:

ВДИГАНЕТО НА ГОЛЕМИ ТЕЖЕСТИ СКОВАВА МУСКУЛИТЕ

Всеобщото мнение, че развиването на големи мускули намалява гъвкавостта е един от най-старите митове. По-големите мускули може и да намаляват гъвкавостта, но може и да я увеличават. Всичко зависи как се изпълняват тренировките.

По време на тежка серия от някое упражнение и веднага след нея, тренираните мускули са стегнати и пълни с кръв, което може да намали гъвкавостта. Но това е само временно. Този мит може да дължи съществуването си, поне до известна степен, на усещането от „скования мускул“.

В продължение на много години тренировките с тежести, наричани също трениране със съпротивление или силово трениране, което е и същността на културизма – не бяха много популярни сред атлетите, поне до известна степен, дължащо се именно на този мит. Но през последните десетилетия тренировките с тежести станаха много предпочитани за изграждане на мускули и подобряване на състоянието. Това едва ли щеше да се случи, ако те сковаваха хората и намаляваха гъвкавостта.

Ако в момента вашата гъвкавост е под средното ниво и вие градите мускули не изпълнявайки движенията в пълния им обхват и не разтягате мускулите, вашата гъвкавост вероятно ще пострада. А това е оскверняване на тренировките с тежести. Ако изпълнявате движенията в пълния им обхват, поне при повечето упражнения, които правите и допълните програмата си с упражнения за разтягане, вие ще подобрите гъвкавостта си.

Хората могат да станат по-гъвкави, или да загубят гъвкавостта си независимо дали те тренират с тежести или не. Същото се случва и в други области, което е по-показателно.

ЛЪЖА НОМЕР 24:

НАЙ-СТРАХОТНИТЕ ФИЗИКИ В ДНЕШНО ВРЕМЕ СА ИЗГРАДЕНИ ЗДРАВОСЛОВНО

Много от топ културистите починаха в разцвета на младостта си или имаха сериозен сблъсък със смъртта в резултат на злоупотребата им със собственото здраве. Всичко зависи от това, което правим докато изграждаме физиката си или докато я поддържаме.

Културизма, който аз проповядвам е без химия, с използване на индивидуални тренировъчни програми и следване на цялостен здравословен начин на живот. Той е най-доброто нещо, което можете да направите за вашето здраве. Ако следвате някои други подходи може и да го съсипете.

Ползите от правилния културизъм с един здравословен начин на живот са огромни. Той изгражда силата, развива мускулите, заздравява костите, подобрява цялостното състояние на тялото, ускорява усвояването на калориите, подпомага контрола над телесните мазнини, изправя стойката, забавя ефектите на стареенето, увеличава съпротивителните сили на организма към заболявания и трансформира външния ви вид.

Няма друга тренировъчна система, която да ви даде всичко това. И ако тежките тренировки се допълнят с правилно изпълнен стречинг и кардио, вие ще имате цялостна тренировъчна програма. Вашето здраве е най-ценното ви притежание и много по-важно от размера на мускулите ви. И не само, че е възможно да подобрите физиката си и да водите здравословен начин на живот, но това е и най-добрата стратегия да останете така за цял живот.

Още статии от Стюарт МакРобърт:

ПЕТТЕ НАЙ-ВАЖНИ УРОКА

Първа част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

Втора част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

Трета част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

 

превод: Красимир Тончев

 

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на BRAWN и над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 
 
Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

1 коментара

  1. Лично мнение. Интересна статия. Казвам така, защото много от неща написани, съм поддържал, давайки личното си мнение в други сайтове и там са ми скачали, че съм невежа и то от администратори на сайта и пишещи там. Затова и се отказах да ги следя.

    Другото, което бих споменал е, че нещата се пишат, ама дали тези които ги четат ги прилагат и разбират в заниманията си. Но... това е друга тема

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още