тренирай

Стречинг - кога, как и защо

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 юни 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес разгледаме една дейност, която е чудесно допълнение към тренировката с тежести. Стречинг  или по наше му разтягане е абсолютно необходима добавка към тренировката на мускулите ни.

Освен, че ще повишим тяхната еластичност, то стречинга спомага за по-доброто възстановяване на мускулите и косвено допринася за техния растеж. Защо тогава не го правят повечето хора в залата? Било за йоги!

Шегата на страна, но и това го чух 🙂 . Това, че някой тежи 100 кг и ходи като танк не означава, че всичко му е ясно и тялото му е супер функционално. Но такава е родната действителност, важното е да има "големи баници", нищо че не може да си пипнем пръстите на краката от стоеж без да клякаме.

Нека не бъдем тесногръди и разширим мирогледа. Стречинга е много важен за успеха в залата. Данте Трудел, създателя на "DC метода" залага изключително много на стречинга, дори нещо повече в някой случай използва тежест за това. Неговата логика е, че мускула е обвит в една ципа, която ако се разтегне добре ще отвори място за допълнителното нарастване на мускулните влакна. Аз мисля, че Трудел е умен и способен мъж, не случайно неговия метод се радва на огромна популярност.

Какво означава това за нас обикновените трениращи? Отговора е ясен, стречинга е само и единствено от полза за всеки, който го практикува. Той заедно с кардиото, както казва Стюарт МакРобърт допълват чудесно силовите тренировки, а това е предпоставка за изграждането на едно здраво и силно тяло.

Кога да правим стречинг? Лично аз предпочитам да разтягам тренирания мускул между сериите и в края на тренировката. Усещането да разтегнеш напомпания мускул е невероятно. Другия момент е 2-3 пъти седмично в не тренировъчните дни. Втория вариант също е много удачен. Тогава може да се използва цял един комплекс от упражнения за разтягане. Така реално си правите една чудесна възстановителна тренировка. Примерен комплекс с упражнения може да видите на картинката по-долу. Приятно разтягане 🙂

стречинг комплекс

 

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да видим една програма на седем кратния Мистър Олимпия Арнолд Шварценегер! Тази тренировка Арнолд прави в периода, когато се... Прочети повече
Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече

4 коментара

  1. Отлично написано.И аз тренирам така работи 100 %.Но ще си позволя да добавя един секрет. Аз използвам и пляскане по натоварените мускули/взаинствано от китайски доктор/.Увеличава силата и тонуса с около 40-60%.Опитайте!

  2. Здрасти. За да клякам по-добре, дълбоко и с прав гръб , защото в момента моя има лека извивка в най долна част когато клекна до където мога, а то е до 90 градуса, трябва да правя стречинг. Искам да добия мобилността и разтегливостта на щангистите за да мога да изпълнявам правилно и дълбоко с прав гръб и колене не преминаващи пръстите -клека, както и клека с щанга над глава. Ще ми помогне ли стречинга от снимката и би ли добавил още няколко елемента примерно какво правят щангистите -наистина съм впечатлен от тяхната гъвкавост. Също ако можеш да дадеш примерно колко серии и по колко повторения. Ще изпълнявам стречинга в почивни дни. Благодаря предварително!

    1. Стречинга определео ще ти помогне, но нещата не стават бързо. Програмата по-горе е основна и е добра. Незнам какво правят щангистите, трябва да питаш някой, мисля че тук има няколко момчета които са тренирали щанги и коментират в сайта. Иначе сериите са за време, целата е постоепенно да се увеличава времето 10-20-30 секунди и т.н. Две - три такива е ОК.

  3. Много хубава статия!
    Освен всичко, разтягането подобрява и техниката при базовите упражнения. Няма какво да се лъжем, клякането с щанга масово се избягва, защото всички ги е страх от контузии или са имали вече такива контузии. Всичко това според мен идва от неправилна техника. Аз лично съм 198см висок и благодарение на стречинг вече постигам почти цялата амплитуда на движение. Тъй наречените ass to grass клекове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.