петък , 23 август 2019
Начало » Тренировки » Стречинг – кога, как и защо
Стречинг – кога, как и защо

Стречинг – кога, как и защо

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес разгледаме една дейност, която е чудесно допълнение към тренировката с тежести. Стречинг  или по наше му разтягане е абсолютно необходима добавка към тренировката на мускулите ни.

Освен, че ще повишим тяхната еластичност, то стречинга спомага за по-доброто възстановяване на мускулите и косвено допринася за техния растеж. Защо тогава не го правят повечето хора в залата? Било за йоги!

Шегата на страна, но и това го чух 🙂 . Това, че някой тежи 100 кг и ходи като танк не означава, че всичко му е ясно и тялото му е супер функционално. Но такава е родната действителност, важното е да има „големи баници“, нищо че не може да си пипнем пръстите на краката от стоеж без да клякаме.

Нека не бъдем тесногръди и разширим мирогледа. Стречинга е много важен за успеха в залата. Данте Трудел, създателя на „DC метода“ залага изключително много на стречинга, дори нещо повече в някой случай използва тежест за това. Неговата логика е, че мускула е обвит в една ципа, която ако се разтегне добре ще отвори място за допълнителното нарастване на мускулните влакна. Аз мисля, че Трудел е умен и способен мъж, не случайно неговия метод се радва на огромна популярност.

Какво означава това за нас обикновените трениращи? Отговора е ясен, стречинга е само и единствено от полза за всеки, който го практикува. Той заедно с кардиото, както казва Стюарт МакРобърт допълват чудесно силовите тренировки, а това е предпоставка за изграждането на едно здраво и силно тяло.

Кога да правим стречинг? Лично аз предпочитам да разтягам тренирания мускул между сериите и в края на тренировката. Усещането да разтегнеш напомпания мускул е невероятно. Другия момент е 2-3 пъти седмично в не тренировъчните дни. Втория вариант също е много удачен. Тогава може да се използва цял един комплекс от упражнения за разтягане. Така реално си правите една чудесна възстановителна тренировка. Примерен комплекс с упражнения може да видите на картинката по-долу. Приятно разтягане 🙂

стречинг комплекс

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Валентин

    Здрасти. За да клякам по-добре, дълбоко и с прав гръб , защото в момента моя има лека извивка в най долна част когато клекна до където мога, а то е до 90 градуса, трябва да правя стречинг. Искам да добия мобилността и разтегливостта на щангистите за да мога да изпълнявам правилно и дълбоко с прав гръб и колене не преминаващи пръстите -клека, както и клека с щанга над глава. Ще ми помогне ли стречинга от снимката и би ли добавил още няколко елемента примерно какво правят щангистите -наистина съм впечатлен от тяхната гъвкавост. Също ако можеш да дадеш примерно колко серии и по колко повторения. Ще изпълнявам стречинга в почивни дни. Благодаря предварително!

    • Александър Георгиев

      Стречинга определео ще ти помогне, но нещата не стават бързо. Програмата по-горе е основна и е добра. Незнам какво правят щангистите, трябва да питаш някой, мисля че тук има няколко момчета които са тренирали щанги и коментират в сайта. Иначе сериите са за време, целата е постоепенно да се увеличава времето 10-20-30 секунди и т.н. Две – три такива е ОК.

  2. Много хубава статия!
    Освен всичко, разтягането подобрява и техниката при базовите упражнения. Няма какво да се лъжем, клякането с щанга масово се избягва, защото всички ги е страх от контузии или са имали вече такива контузии. Всичко това според мен идва от неправилна техника. Аз лично съм 198см висок и благодарение на стречинг вече постигам почти цялата амплитуда на движение. Тъй наречените ass to grass клекове.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*