Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стречинг - кога, как и защо

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 юни 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес разгледаме една дейност, която е чудесно допълнение към тренировката с тежести. Стречинг  или по наше му разтягане е абсолютно необходима добавка към тренировката на мускулите ни.

Освен, че ще повишим тяхната еластичност, то стречинга спомага за по-доброто възстановяване на мускулите и косвено допринася за техния растеж. Защо тогава не го правят повечето хора в залата? Било за йоги!

Шегата на страна, но и това го чух 🙂 . Това, че някой тежи 100 кг и ходи като танк не означава, че всичко му е ясно и тялото му е супер функционално. Но такава е родната действителност, важното е да има "големи баници", нищо че не може да си пипнем пръстите на краката от стоеж без да клякаме.

Нека не бъдем тесногръди и разширим мирогледа. Стречинга е много важен за успеха в залата. Данте Трудел, създателя на "DC метода" залага изключително много на стречинга, дори нещо повече в някой случай използва тежест за това. Неговата логика е, че мускула е обвит в една ципа, която ако се разтегне добре ще отвори място за допълнителното нарастване на мускулните влакна. Аз мисля, че Трудел е умен и способен мъж, не случайно неговия метод се радва на огромна популярност.

Какво означава това за нас обикновените трениращи? Отговора е ясен, стречинга е само и единствено от полза за всеки, който го практикува. Той заедно с кардиото, както казва Стюарт МакРобърт допълват чудесно силовите тренировки, а това е предпоставка за изграждането на едно здраво и силно тяло.

Кога да правим стречинг? Лично аз предпочитам да разтягам тренирания мускул между сериите и в края на тренировката. Усещането да разтегнеш напомпания мускул е невероятно. Другия момент е 2-3 пъти седмично в не тренировъчните дни. Втория вариант също е много удачен. Тогава може да се използва цял един комплекс от упражнения за разтягане. Така реално си правите една чудесна възстановителна тренировка. Примерен комплекс с упражнения може да видите на картинката по-долу. Приятно разтягане 🙂

стречинг комплекс

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Както винаги, ти много ще разчиташ  на твоя генетичен потенциал и телесен тип, но ти можеш успешно да комбинираш културизма със силовия трибой. Франко Колумбу... Прочети повече
Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече

4 коментара

  1. Отлично написано.И аз тренирам така работи 100 %.Но ще си позволя да добавя един секрет. Аз използвам и пляскане по натоварените мускули/взаинствано от китайски доктор/.Увеличава силата и тонуса с около 40-60%.Опитайте!

  2. Здрасти. За да клякам по-добре, дълбоко и с прав гръб , защото в момента моя има лека извивка в най долна част когато клекна до където мога, а то е до 90 градуса, трябва да правя стречинг. Искам да добия мобилността и разтегливостта на щангистите за да мога да изпълнявам правилно и дълбоко с прав гръб и колене не преминаващи пръстите -клека, както и клека с щанга над глава. Ще ми помогне ли стречинга от снимката и би ли добавил още няколко елемента примерно какво правят щангистите -наистина съм впечатлен от тяхната гъвкавост. Също ако можеш да дадеш примерно колко серии и по колко повторения. Ще изпълнявам стречинга в почивни дни. Благодаря предварително!

    1. Стречинга определео ще ти помогне, но нещата не стават бързо. Програмата по-горе е основна и е добра. Незнам какво правят щангистите, трябва да питаш някой, мисля че тук има няколко момчета които са тренирали щанги и коментират в сайта. Иначе сериите са за време, целата е постоепенно да се увеличава времето 10-20-30 секунди и т.н. Две - три такива е ОК.

  3. Много хубава статия!
    Освен всичко, разтягането подобрява и техниката при базовите упражнения. Няма какво да се лъжем, клякането с щанга масово се избягва, защото всички ги е страх от контузии или са имали вече такива контузии. Всичко това според мен идва от неправилна техника. Аз лично съм 198см висок и благодарение на стречинг вече постигам почти цялата амплитуда на движение. Тъй наречените ass to grass клекове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още