вторник , 17 юли 2018
Начало » Упражнения » Най-добрите упражнения за ГОЛЯМ ТРИЦЕПС!
Най-добрите упражнения за ГОЛЯМ ТРИЦЕПС!

Най-добрите упражнения за ГОЛЯМ ТРИЦЕПС!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! От днес ще стартираме една серия с Топ 3 на най-добрите упражнения за отделните мускулни групи. Разбира се класацията ще е съобразена с тематиката на сайта, неговите принципи и виждания.

Тук ще изброя по три упражнения, които от мой личен опит, от споделен опит на мои колеги и приятели и разбира се от мнението на хора, които са вътре в нещата.

Малко странно, но ще започнем с трицепс. Една малка мускулна група, която много често бива претренирана и трудно развивана. Всеки един може да сгъне ръката и да покаже бицепса, дори да е малък или не оформен, няма как да не се види. Виж при трицепса нещата не са така. Има много трениращи с проблем точно там.

Къде се крие проблема?

В претренирането!

Малко хора си дават сметка каква здрава работа отнася трицепса при тренировката за гърди и рамо. Това не е за подценяване. Освен това ги удряме здраво, тъй като в повечето програми пише по 3 упражнения за трицепс и бицепс, и ето ти рецепта за провал!

Втория момент е, че се правят упражнения, които не са основни. Използват се скрипци, кик бек, и всякакви гъдели, които са си чиста имитация на тренировка. Може да осигуряват добро напомпване, но кой казва, че напомпването е равно на големи мускули?

За големи мускули трябват упражнения, които позволяват качването на сериозни тежести. Казвам сериозни в смисъл процентно качване. Например с колко килограмов дъмбел може да направите кик-бек? 10-15 кг? Дори 20 кг да са, ОК! Нека сега да направим едни кофички дори да тежите 60 кг, то трицепсите ви ще се товарят с 60 кг, а не с 10-15 кг! С колко килограма ще разгъвате на скрипец? 20-30 кг, някой може и 50 да сложи, ОК! Нека сега легнем на лежанката и бутнем една 80-100 кг щанга с тесен хват!

Как мислите, че ще се отразят по-големите килограми! Нали помните формулата:

„Качване на сила + храна + почивка = мускули“

Ето го и моя Топ 3:

1. Кофички на успоредка за трицепс

2. Бутане от лег с тесен хват

3. Френско разгъване от лег

Ако сте обикновен трениращ, хардгейнер или както обичам да казвам един от нас, то едно упражнение от тези трите е напълно достатъчно. аз лично съм фен на кофичките!

Ако  едно ви е малко, то нека да са две, въпреки че съм убеден, че едно е предостатъчно. Ако са две то едното нека бъде, кофички или бутането от лег, а второто френското разгъване. Бутащо движение с разгъващо е най-добрата комбинация, която може да се измисли за трицепс.

Това са моите Топ 3.

А вашите, кои са ?!

 

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

18 коментара

  1. Здравей, кои са най добрите упражнения за бицепс според теб?

    • Александър Георгиев

      1. Сгъване с щанга тесен хват / 10-15 см/
      2. Скотово прав и наклон 90 градуса
      3. Чуково сгъване с дъмбели

      • Красимир

        Здравей Сашо, ето и една програма за маса ползвана от Арнолд и Bill Pettis в златните години на бодибилдинга в Америка
        1.сгъване с щанга стоеж/чийтинг 3-5х5-8
        2.сгъване с гири седнал-малък чийтинг 3-5х6-8
        3.сгъване с щанга стоеж/стриктно 3-5х8-10

  2. Диамантени лицеви опори ? ? ? За тези при които дланите са една до друга ли ? Преди имаше една статия :Как със три упражнения да натовариш…рамене , гърди , трицепс. Упражненията бяха:Военна преса със дъмбели,кофички и лицеви със прибрани длани.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Слави,
      не е задължително да са диамантени. Може и обикновенни с ръцете тясно една до друга. Опитай и двата варианта и виж за теб кой, е най-добър.

      • Красимир

        Здравей Сашо, ето и една програма за маса ползвана от Арнолд и Bill Pettis в златните години на бодибилдинга в Америка
        1.сгъване с щанга стоеж/чийтинг 3-5х5-8
        2.сгъване с гири седнал-малък чийтинг 3-5х6-8
        3.сгъване с щанга стоеж/стриктно 3-5х8-10

  3. Димитър

    Здравейте
    Кофичките с тесен или широк хват е добре да се правят?

    • Александър Георгиев

      Важно е тялото да е изправено и лактите да са до тялото, така натоварването отива предимно в трицепсите. Ако си наведен напред и лактите разтворени, акцента е в гърдите. Иначе колко е широк или тесен хвата зависи от успоретката!

      • Димитър

        Залата която посещавам разполага с успоредка в която двете греди са под ъгъл.
        Така, че можеш да си променяш хвата както пожелаеш. Затова питам.
        Благодаря за отговора.

        • Александър Георгиев

          Чудесно, това е идеалната упоредка. Отиваш в тесния край и затавап така, че да гледаш към широкото, а тясното да е зад теб. Този позиция ще ти затвори лактит добре към тялото и ще биеш директно трицепс. Тялото остава право!

          • Димитър

            Благодаря,
            Научих нещо ново.
            Аз досега заставх така, че гледах към тясното.
            Поздрави,

  4. Кофички и диамантени лицеви опори. 🙂 Особено в суперсерия.

    • Александър Георгиев

      Знам за какво говориш Цанко 🙂
      Подкрепям с две ръце!

  5. Красимир

    Това е най-доброто което намерих, може да се изпълнява и с прав лост. Заучаването на техниката е много важно за да се избегне риска от контузии

    https://www.youtube.com/watch?v=2PmlbcuJ0ew

  6. Красимир

    Здравей Сашо,

    бих искал да припомня и едно забравено, но много добро упражнение за трицепс от „Старата школа“ – Пулоувър с щанга съчетан с бутане с тесен хват.Това упражнение Лари Скот е изпълнявал с 120 кг. , а неговите ръце не се нуждаят от коментар. Бих препоръчал само две упражнения за трицепс, като за начало „Разгъване на скрипец“ за загряване на лактите и след това тежки пулоувъри с щанга съчетани с преса.
    Поздрави

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*