четвъртък , 14 ноември 2019
Начало » Упражнения » Как се правят ЧУКЧЕТА
Как се правят ЧУКЧЕТА

Как се правят ЧУКЧЕТА

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Каква е разликата между „чукчета“ и гребане с щанга? Едно и също упражнение ли са? Или пък се различават. Нека днес видим това.

Много хора бъркат двете упражнения, а те са доста различни. Всъщност общото е само щангата. Като каже човек „с колко правиш чукчета“ повечето си представяме гребане с щанга от наклон. Да, ама не 🙂

Гребането с щанга си е гребане с щанга, а чукчетата са си чукчета. Е, и чукчетата са гребане и то пак с щанга, но тук имаме една съществена подробност. Правим го легнали по корем на пейка.

От къде идва името? Преди много, много години всеки, който е бил здрав е правил упражненията прав или наведен. Дори в началото за клек старите билдери са взимали щангата от пода вдигали са я нагоре, слагат я на раменете и след това клякат. Само който не е бил съвсем здрав и е имал проблеми с кръста е правил упражненията седнал или легнал.

Точно тук се появяват и чукчетата. Тези, които не са могли по здравословни причини да правят нормални гребания наведени са лягали на пейка по корем. От долу са мушкали една щанга и е започвали гребането. Тук натоварването в гърба също е много здраво, само че кръста е в безопасност.

Та легнали сме по корем, хващаме щангата и дърпаме нагоре докато лоста не удари дъската отдолу и не се чуе „чук“, и така повторение „чук“ след повторение „чук“ упражнението си създало името 🙂

Особености! Хубаво е да имаме пейка без разни работи отдолу, като механизми за повдигане на облегалката и прочие. Тук не ни трябват модерни неща, трябва ни чиста и проста пейка. Също така трябва да е малко по-висока, за да може да имаме достатъчно пространство за движението и да можем да правим повторенията с пълна амплитуда.

Ако си намерите пейка, но е ниска, може да я повдигнете с няколко 20 килограмови диска. Другия вариант е да използвате дъската за коремни преси и шведската стена, като използвате и наклон, което също е една добра възможност.

В някои зали вече има и специални пейки за това упражнение или пък машини, които го наподобяват, така че ако имате проблем с кръста или пък ви е писнало „нормалното“ гребане, имате още една алтернатива !

гребане от лег

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*