Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как се правят ЧУКЧЕТА

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 24 юни 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Каква е разликата между "чукчета" и гребане с щанга? Едно и също упражнение ли са? Или пък се различават. Нека днес видим това.

Много хора бъркат двете упражнения, а те са доста различни. Всъщност общото е само щангата. Като каже човек "с колко правиш чукчета" повечето си представяме гребане с щанга от наклон. Да, ама не 🙂

Гребането с щанга си е гребане с щанга, а чукчетата са си чукчета. Е, и чукчетата са гребане и то пак с щанга, но тук имаме една съществена подробност. Правим го легнали по корем на пейка.

От къде идва името? Преди много, много години всеки, който е бил здрав е правил упражненията прав или наведен. Дори в началото за клек старите билдери са взимали щангата от пода вдигали са я нагоре, слагат я на раменете и след това клякат. Само който не е бил съвсем здрав и е имал проблеми с кръста е правил упражненията седнал или легнал.

Точно тук се появяват и чукчетата. Тези, които не са могли по здравословни причини да правят нормални гребания наведени са лягали на пейка по корем. От долу са мушкали една щанга и е започвали гребането. Тук натоварването в гърба също е много здраво, само че кръста е в безопасност.

Та легнали сме по корем, хващаме щангата и дърпаме нагоре докато лоста не удари дъската отдолу и не се чуе "чук", и така повторение "чук" след повторение "чук" упражнението си създало името 🙂

Особености! Хубаво е да имаме пейка без разни работи отдолу, като механизми за повдигане на облегалката и прочие. Тук не ни трябват модерни неща, трябва ни чиста и проста пейка. Също така трябва да е малко по-висока, за да може да имаме достатъчно пространство за движението и да можем да правим повторенията с пълна амплитуда.

Ако си намерите пейка, но е ниска, може да я повдигнете с няколко 20 килограмови диска. Другия вариант е да използвате дъската за коремни преси и шведската стена, като използвате и наклон, което също е една добра възможност.

В някои зали вече има и специални пейки за това упражнение или пък машини, които го наподобяват, така че ако имате проблем с кръста или пък ви е писнало "нормалното" гребане, имате още една алтернатива !

гребане от лег

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още