тренирай

Как се правят ЧУКЧЕТА

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 24 юни 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Каква е разликата между "чукчета" и гребане с щанга? Едно и също упражнение ли са? Или пък се различават. Нека днес видим това.

Много хора бъркат двете упражнения, а те са доста различни. Всъщност общото е само щангата. Като каже човек "с колко правиш чукчета" повечето си представяме гребане с щанга от наклон. Да, ама не 🙂

Гребането с щанга си е гребане с щанга, а чукчетата са си чукчета. Е, и чукчетата са гребане и то пак с щанга, но тук имаме една съществена подробност. Правим го легнали по корем на пейка.

От къде идва името? Преди много, много години всеки, който е бил здрав е правил упражненията прав или наведен. Дори в началото за клек старите билдери са взимали щангата от пода вдигали са я нагоре, слагат я на раменете и след това клякат. Само който не е бил съвсем здрав и е имал проблеми с кръста е правил упражненията седнал или легнал.

Точно тук се появяват и чукчетата. Тези, които не са могли по здравословни причини да правят нормални гребания наведени са лягали на пейка по корем. От долу са мушкали една щанга и е започвали гребането. Тук натоварването в гърба също е много здраво, само че кръста е в безопасност.

Та легнали сме по корем, хващаме щангата и дърпаме нагоре докато лоста не удари дъската отдолу и не се чуе "чук", и така повторение "чук" след повторение "чук" упражнението си създало името 🙂

Особености! Хубаво е да имаме пейка без разни работи отдолу, като механизми за повдигане на облегалката и прочие. Тук не ни трябват модерни неща, трябва ни чиста и проста пейка. Също така трябва да е малко по-висока, за да може да имаме достатъчно пространство за движението и да можем да правим повторенията с пълна амплитуда.

Ако си намерите пейка, но е ниска, може да я повдигнете с няколко 20 килограмови диска. Другия вариант е да използвате дъската за коремни преси и шведската стена, като използвате и наклон, което също е една добра възможност.

В някои зали вече има и специални пейки за това упражнение или пък машини, които го наподобяват, така че ако имате проблем с кръста или пък ви е писнало "нормалното" гребане, имате още една алтернатива !

гребане от лег

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече
Една от най-големите легенди на бодибилдинга въобще е Джон Гримек - Мистър Америка. Човека олицитворение на сила и мощ, владееш света на културизма през 40-те... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.