тренирай

КРЪНЧ - директен удар в пресата!

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 16 май 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!  Убеден съм, че почти всеки един от нас тайно или явно не е доволен от коремната си. Няма спор всеки иска "да изкара плочките", но все нещо не е наред.

Нека първо изясним нещо. Всеки един, абсолютно всеки има коремна преса, но не всеки може да си я види. Дори човек, който не тренира, но с нисък процент подкожни мазнини има всичките онези квадратчета, към които така усърдно се стремим. В тоя ред на мисли, добрата коремна преса не е функция на тренировката, а на диетата!

Това уточнение бе важно, с цел елиминирането на празни очаквания и поредното разочарование. Във всяка една зала има хора, които правят коремни преси, повдигат краката, правят туистове, наклони, молитви и какво ли не, но...коремната преса я няма или почти се вижда, май.

След като изяснихме основния фактор, който "изкарва пресата", нека сега се обърнем към тренирането и. Хубаво е да се тренира корема, но това не е нещо по различно от тренирането на всяка една мускулна група. Нищо по различно. Ако тренирате даден мускул веднъж седмично, защо корема да го тренираме 3 пъти например. Кой каза?

Нека стигна и по-далеч, коремната преса не се нуждае, от кой знае колко, дори напротив. Ако тренираме с базови упражнения като клек, тяга, раменни преси прав и други, корема взима едно сериозно участие, като стабилизираща мускулна група. Клека например няма да ви докара мускулна треска в корема, но определено ще е отнесъл "здрав бой", дори след това да не направите и едно упражнение за преса.

Така, нека да не остава съмнение в това, че казвам да не тренираме корем. Не съм го казал, хубаво е да го тренираме, хубаво е да подържаме мускулите в тази област стегнати и здрави, а ако използваме и тежест, то след като стопим мазнините ще се радваме на едни хубави и дебели квадратчета.

Нека днес се обърнем към едно упражнение КРЪНЧ, което товари директно коремните мускули. Смея да твърдя, че това е едно от най-добрите упражнения. То елиминира участието на краката, елиминира инерцията и прави така, че всяко едно повторение влиза точно там където трябва.

крънч

И така, лягаме по гръб, сгъваме краката в колената, така както е показано на снимката. Ръцете са зад врата и почваме! Номера тук е, да се сгъваме само с помощта на коремните мускули, без крака, без кръст и без ръцете да дърпат главата 🙂

Трудно е, но 2-3 такива серии с по 15-20 БАВНИ повторения ще ви дадат всичко необходимо. Това е! Ако тренирате по съкратени тренировки тип хардгейнер или H.I.T. то друго не ви трябва. Правете това упражнение в края на тренировките, нека коремните мускули участват пълноценно до тогава в базовите упражнения и след това 2-3 финални изстрела...и коремната преса е до там!

крънч
Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

4 коментара

  1. Вярно написано.... но от личен опит...мисля, че не е чак толкова трудно. Номера е да се правят и въртения, а и има възможности да се направят трудни.

  2. Определено едно от най-добрите упражнения да не кажа и най-доброто когато ви стане прекалено лесно без проблем може да добавите нужната тежест зад главата и да продължите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.