Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стюарт МакРобърт разказва – 4 част

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 май 15 от Александър Георгиев

Как да изградим мускули: Големите лъжи, които могат да убият вашият прогрес в културизма

 ПРОДЪЛЖЕНИЕ!

Лъжа номер 13:

ВДИГАНЕТО НА ГОЛЕМИ ТЕЖЕСТИ ЩЕ ВИ НАКАРА ДА ИЗГЛЕЖДАТЕ НАБИТ

Ако вие сте набит по природа (с къси крайници и широк торс) трите силови движения (изпълнени правилно) ще ви направят само по-мускулест. Ако сте висок и слаб (с дълги крайници и тесен торс), трите силови движения (изпълнени правилно) отново ще ви направят само по-мускулест. И ако не сте нито висок, нито набит, трите силови движения (изпълнени правилно) нито ще увеличат вашият ръст, нито ще ви смалят, а само ще ви направят по-мускулест.

Клякането,повдигането от лег и мъртвата тяга са изключителни упражнения за изграждане на мускули, когато се изпълняват правилно.

Набитите културисти обикновено са много добри в клякането и повдигането от лег. Високите са много по-подходящи за мъртва тяга, но те пък почти без изключения имат проблеми с правилната техника в клякането. Един висок културист може да се справя далеч по-добре с мъртвата тяга и кофичките, отколкото с клякането и повдигането от лег.

Лъжа номер 14:

ЗА ДА ИЗГРАДИТЕ МУСКУЛИ ТРЯБВА ДА СЕ КОНЦЕНТРИРАТЕ ВЪРХУ НАПОМПВАНЕТО

За да тренирате конкретно за напомпване вие може да използвате леки тежести, да намалите интензивността малко, да увеличите повторенията, да намалите почивките между сериите, но растежа ще бъде минимален, ако въобще има такъв. Когато тренировките са построени правилно, вие пак може да се напомпате (зависи от вас, от упражненията и от начина, по който тренирате), но в този случай напомпването ще бъде само страничен ефект. А може и да тренирате добре, но да нямате голямо напомпване.

Онова, което има някакво значение е  прогреса, а не напомпването в серията.

Лъжа номер 15:

ВИЕ МОЖЕТЕ НАПЪЛНО ДА ПРЕОФОРМИТЕ МУСКУЛА

Ако имате плосък бицепс, вие едва ли ще можете да развиете високи върхове на бицепсите.Ако имате високи прасци, вие няма да можете да ги развиете в долната им част.И ако вашата коремна преса има само четири плочки, вие няма да можете да ги направите шест.

Но онова, което можете да направите е да развиете много по-големи мускули със същата форма, с която сте започнали и да намалите телесните мазнини дотолкова,че да видите лините на вашите мускули съвсем ясно. А тази комбинация ще ви преобрази.

Лъжа номер 16:

НЯКОИ ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ СА ТОЛКОВА ЕФЕКТИВНИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА МУСКУЛИ КОЛКОТО И СТЕРОИДИТЕ, А СА БЕЗОПАСНИ

„Работи толкова добре, колкото и стероидите“ е рекламен трик, който се използва за лансиране на някои хранителни добавки. Но е лъжа.
Само други мощни анаболни препарати могат да бъдат толкова ефективни колкото стероидите.

Без значение колко добре тренирате, ако не осигурите достатъчно хранителни вещества, вашето тяло няма да бъде в състояние да отговори на стимулите за растеж, за да изгради мускули. И дори при един много добър тренировъчен и хранителен режим, ако не почивате достатъчно между тренировките, ако не спите достатъчно всяка нощ, вие пак няма да можете да изградите каквито и да било мускули.

Вие трябва да обръщате внимание на всички компоненти на културистичните тренировки и възстановяване. Но като част от задоволяването на тялото с необходимите му хранителни вещества, някои добавки могат да бъдат полезни, макар и не съществени. Ако не се храните добре и има дефицит на някои хранителни вещества, хранителните добавки могат да запълнят тези дупки.

И все пак е много по-добре да нагласите хранителния си режим така, че да приемате само здравословна храна, богата на хранителни вещества.
И само тогава ако можете, позволете си някакви хранителни добавки за подсигуряване или за тласък през периодите на особено натоварени тренировки.

Предозирането с определен хранителен компонент, като  протеина с който много трениращи прекаляват, няма да компенсира недостига някъде другаде. Вие трябва да приемате, разбира се, достатъчно протеин, но приемайте и здравословни мазнини. Както съм отбелязал в ЛЪЖА НОМЕР ЧЕТИРИ, диетата с ниско съдържание на мазнини подкопава и дори напълно спира мускулния растеж, даже ако вашият прием на калории и протеин е адекватен. Фобията за мазнините в диетата, която много културисти имат, сериозно подкопава способностите им за мускулен растеж. Много културисти биха извлекли полза ако заменят малко протеин със здравословни мазнини.

Лъжа номер 17:

ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА МУСКУЛИ ИНСТИНКТИВНИТЕ ТРЕНИРОВКИ СА ПО-ДОБРИ ОТ ПОДРЕДЕНАТА ПРОГРАМА

Ефективната тренировка –особено за обикновените трениращи, чисти от химия –трябва да бъде в определена тренировъчна рамка, иначе мускулният растеж ще бъде минимален или несъществуващ. Няма нищо инстинктивно в такава тренировка.

Някои супер податливи културисти могат да сменят тренировъчните си програми постоянно и пак да прогресират, но те не спадат към типичното мнозинство трениращи. Даже ако някои професионалисти наистина тренират „инстинктивно“, това което те правят се основава на досегашните резултати от техните тренировки и на това, което е ефективно за тях. Но тези мъже са толкова податливи, че онова, което работи за тях като че ли е от различен свят в сравнение с това, което работи за обикновения трениращ. При обикновените хора почти никоя тяхна тренировка не работи.

Още статии от Стюарт МакРобърт:

ПЕТТЕ НАЙ-ВАЖНИ УРОКА

Първа част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

Втора част на ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ

 

превод: Красимир Тончев

 

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на BRAWN и над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 
 
 
Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

6 коментара

  1. Стюарт МакРобърт - Уникален човек,с уникална логика,с уникално виждане,
    богат и несравним опит. Дори теориите на Майк Менцер в крайния си вид
    стигат до изводите на МакРобърт.

    БЛАГОДАРЯ на г-н Георгиев за това което прави за нас.Поклон.
    Бих сравнил труда и действията му единствено и само с
    БУДИТЕЛСКА ДЕЙНОСТ.
    Бих стиснал една мъжка здрава десница(сега задочно,дай боже и
    лично) с думите:
    ВИЕ сте моят Герой ...........в тази област.Респект.

    Не знам какво е правил г-н Георгиев за да впечатли МакРобърт ,за
    придобиване на авторските права върху БРАУН.А тези права не се
    раздават като визитни картички под път над път.И сътрудничеството
    на което вече се радваме.Не знам.Но е факт и съм щастлив ,че е така.

    Моделите за подражание вече ги има в този прекрасен сайт.
    Следвайте ги.

    Чест и почитания.

    1. Благодаря ти Георги за добрите думи!
      Радвам се, че това което се прави тук има стойност за теб.
      Поздрави и много успешни тренировки 🙂

      1. Разбира се ,че има стойност.Иначе не бих си позволил да бъда
        толкова....................безразсъдно откровен.
        Чест и почитания.

        п.п. Очаквам с нетърпение - Могъщ гръб.

  2. Страхотна статия!Както цялата поредица.С нетърпение чакам да излезе следваща!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още