понеделник , 16 юли 2018
Начало » Бодибилдинг пионери » Класика от Старата школа – 3 част
Класика от Старата школа – 3 част

Класика от Старата школа – 3 част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив от интереса към тази поредица. Радвам се, че лека полека „ретро вълната“ обхваща нови и нови територии.

Минаха месеци, когато бях обещал нова статия за „Старата школа“ на няколко момчета, но както се казва по-добре късно от колкото никога. И така, вече би трябвало да ви е ясно, че бодибилдинг пионерите са тренирали по 3 пъти седмично цялото тяло на веднъж, а през 50-те години на миналия век влиза в употреба и първия сплит в бодибилдинга „горна част – долна част“.

Били са времена, когато културизма е бил в най-чистият си и неопетнен вид. Фитнес индустрията е била все още непонятна, а стероидите далеч от залите. Странно или не тогава всеки е правел мускули, повишавал силата си и се е радвал на прекрасно здраве. Не е имало стероидни шкембета, акнета, пъпки и всякакви „съвременни екстри“, въпреки това ръце от по 45-48 см не са били рядкост! Културистите са били силни в буквалния смисъл на думата. Не е било нещо не обичайно културист да скъса тесте карти, да огъне железен прът, да вдигне наковалня и прочие неща, който днес едва ли някой би могъл, пък бил той и по-кориците на списанията.

Днес ще видите една тренировка типична за тези времена. Тренира се цялото тяло три пъти в седмицата. Тренировките са две и се редуват,те натоварват всички мускули по-различен начин.

Тренировка А:

  1.  Клек – 3х6-12
  2. Тяга с прави крака – 3х12-20
  3. Повдигане от лег – 3х6-12
  4. Набиране – 3х6-12
  5. Повдигане на пръсти с щанга на гърба – 3х12-20
  6. Повдигане на краката от вис – 3х15-20

Тренировка Б:

  1. Мъртва тяга – 3х6-12
  2. Раменни преси с щанга прав – 3х6-12
  3. Кофички – 3х6-12
  4. Сгъване с щанга – 3х6-12
  5. „Фермерска разходка“ с тежки дъмбели – 2х50 крачки
  6. Коремни преси – 3х20-30

Подбрани са 12 упражнения, които ще натоварят всички възможни мускули, които имате, дори и задното рамо 🙂 . Шегата на страна, когато гоните покачване на мускулна маса, то приоритет са упражненията, които товарят по няколко мускула на веднъж. Програмата е подредена така, че да кара цялата ви мускулатура да работи като едно цяло, ВСИЧКО ЗАЕДНО!

Посочените серии са работни. Обикновено се изпълняват с една тежест, която е 75-80% от максималната ви. На някой му е трудно може ги прави в пирамида като всяка серия повишава тежестта.

Този тип трениране е все още необичаен по нашите земи, но все си задавам въпроса ЗАЩО? Да не би да сме по-умни от тези на снимката?!

Стив Рийвс и Джордж Еферман

 

Класика от старата школа – 1 част!

Класика от старата школа – 2 част!

Може би искате да прочетете

СИСТЕМАТА БОСКО“

 

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Живко Желев

    Г-н Георгиев, ако обичаш кажи мнение – в конкретния случай удачно ли ще е да заменя „тягата с прави крака“ с „добро утро“?

    • Александър Георгиев

      Здрасти Живко, да Добро Утро е добър вариант, стига да човек да владее техниката на изпълнение. Изпълнено правилно се товарят много добре задните бедра, кръста и дългите гръбни мускули. В интерес на истината тягата с прави крака има по-всеобхватно натоварваме, но Добро Утро е удачна алтернатива. Единствения проблем е неумението на повечето хора да го правят и от там идва подценяването.

  2. Гецата

    Много добра статия!Кратко и ясно.С правилно подбрана тежест тренировката може да работи за всеки.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*