тренирай

Класика от Старата школа - 3 част

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 18 апр. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив от интереса към тази поредица. Радвам се, че лека полека "ретро вълната" обхваща нови и нови територии.

Минаха месеци, когато бях обещал нова статия за "Старата школа" на няколко момчета, но както се казва по-добре късно от колкото никога. И така, вече би трябвало да ви е ясно, че бодибилдинг пионерите са тренирали по 3 пъти седмично цялото тяло на веднъж, а през 50-те години на миналия век влиза в употреба и първия сплит в бодибилдинга "горна част - долна част".

Били са времена, когато културизма е бил в най-чистият си и неопетнен вид. Фитнес индустрията е била все още непонятна, а стероидите далеч от залите. Странно или не тогава всеки е правел мускули, повишавал силата си и се е радвал на прекрасно здраве. Не е имало стероидни шкембета, акнета, пъпки и всякакви "съвременни екстри", въпреки това ръце от по 45-48 см не са били рядкост! Културистите са били силни в буквалния смисъл на думата. Не е било нещо не обичайно културист да скъса тесте карти, да огъне железен прът, да вдигне наковалня и прочие неща, който днес едва ли някой би могъл, пък бил той и по-кориците на списанията.

Днес ще видите една тренировка типична за тези времена. Тренира се цялото тяло три пъти в седмицата. Тренировките са две и се редуват,те натоварват всички мускули по-различен начин.

Тренировка А:

  1.  Клек - 3х6-12
  2. Тяга с прави крака - 3х12-20
  3. Повдигане от лег - 3х6-12
  4. Набиране - 3х6-12
  5. Повдигане на пръсти с щанга на гърба - 3х12-20
  6. Повдигане на краката от вис - 3х15-20

Тренировка Б:

  1. Мъртва тяга - 3х6-12
  2. Раменни преси с щанга прав - 3х6-12
  3. Кофички - 3х6-12
  4. Сгъване с щанга - 3х6-12
  5. "Фермерска разходка" с тежки дъмбели - 2х50 крачки
  6. Коремни преси - 3х20-30

Подбрани са 12 упражнения, които ще натоварят всички възможни мускули, които имате, дори и задното рамо 🙂 . Шегата на страна, когато гоните покачване на мускулна маса, то приоритет са упражненията, които товарят по няколко мускула на веднъж. Програмата е подредена така, че да кара цялата ви мускулатура да работи като едно цяло, ВСИЧКО ЗАЕДНО!

Посочените серии са работни. Обикновено се изпълняват с една тежест, която е 75-80% от максималната ви. На някой му е трудно може ги прави в пирамида като всяка серия повишава тежестта.

Този тип трениране е все още необичаен по нашите земи, но все си задавам въпроса ЗАЩО? Да не би да сме по-умни от тези на снимката?!

Стив Рийвс и Джордж Еферман

Класика от старата школа - 1 част!

Класика от старата школа - 2 част!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да видим една програма на седем кратния Мистър Олимпия Арнолд Шварценегер! Тази тренировка Арнолд прави в периода, когато се... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви покажа една тренировка, която може да прилагате с успех когато нямате особено много време. Вече би трябва да... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Вероятно малцина са чували за Джон Робърт Пийпълс, но това, което той прави през 1949 година отеква в целият "железен свят".... Прочети повече

3 коментара

  1. Г-н Георгиев, ако обичаш кажи мнение - в конкретния случай удачно ли ще е да заменя "тягата с прави крака" с "добро утро"?

    1. Здрасти Живко, да Добро Утро е добър вариант, стига да човек да владее техниката на изпълнение. Изпълнено правилно се товарят много добре задните бедра, кръста и дългите гръбни мускули. В интерес на истината тягата с прави крака има по-всеобхватно натоварваме, но Добро Утро е удачна алтернатива. Единствения проблем е неумението на повечето хора да го правят и от там идва подценяването.

  2. Много добра статия!Кратко и ясно.С правилно подбрана тежест тренировката може да работи за всеки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.