Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стюарт МакРобърт разказва – 2 част

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 мар. 15 от Александър Георгиев

Как да изградим мускули: Големите лъжи, които могат да убият вашият прогрес в културизма

ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖИ описани в тази статия се отнасят за културисти с нормална генетика и развитие, които не приемат анаболни стероиди. Но някои от големите лъжи могат да бъдат ИСТИНА за културисти, които са генетични феномени или са на ти с химията.Няма никакво значение как изгражда мускулите си едно натъпкано със стероиди генетично чудовище. Онова, което работи за него няма да свърши работа на обикновеният трениращ, който не взима хапове.

ЛЪЖА НОМЕР ЕДНО:

"Тренирайте по-често, за да изградите повече мускули"

Може да ви се струва, че в това изказване има някаква логика, поне що се отнася до повечето наши дейности. Колкото повече се практикува дадено умение, толкова по-бързо го овладява човек и става майстор. Но културистичните тренировки не приличат на тези умения. И така, когато някой открие, че умерените, правилно изпълнени тренировки изграждат мускулите,то той започва да мисли, че ако тренира по-често ще получи даже още по-добри резултати.

Културистичните тренировки ще изградят мускулите само ако са изпълнени така, че да стимулират растежа. Те трябва да са последвани от достатъчно време за възстановяване и да осигуряват достатъчно хранителни вещества, за да позволят на тялото да "лекува". Това означава да се възстановява от тренировките и дори да изгради съвсем малко количество свръхкомпенсираща тъкан, т.е мускули.

Ако тренирате твърде често може да не стимулирате никакъв растеж, тъй като в резултат на прекалено честите тренировки няма да сте в състояние да тренирате достатъчно здраво. Даже ако стимулирате някакъв минимален растеж, вие няма да имате достатъчно време за възстановяване между тренировките, за да направите този растеж значителен.

Един натурален трениращ с нормална генетика може да претренира много лесно. Някои с изключителна генетична предразположеност към културизма могат да просперират и с по-чести тренировки и даже с много по-чести особено ако вземат хапчета.Хардгейнерите в никакъв случай не трябва да тренират повече от три пъти седмично, а две тренировки седмично би било просто идеално.

ПРОЧЕТОХТЕ ЛИ – BRAWN Бодибилдинг без стероиди?! Българското издание на световно известния бестселър от Стюарт МакРобърт – книгата може да намерите ТУК!!

Супер податливият, натъпкан с химия културистичен елит може да прогресира дори с шест тренировки седмично. (Някои от тях, за кратки периоди са отбелязвали прогрес и с шест двуразови тренировки седмично!) Такава честота на трениране за един хардгейнер би била равна на самоубийство.Професионалистите също могат да претренират и много от тях са открили, че даже с техните огромни генетични преимущества, ако поорежат малко честотата на тренировките (или дори обема) могат да наддават мускули значително по-лесно.

Недейте да мислите, че ако разделите вашата програма да кажем на четири тренировки седмично, това ще улесни вашето възстановяване в много по-голяма степен отколкото ако направите две къси тренировки за цялото тяло. Мускулната система е конструирана така, че много от упражненията припокриват своето действие! За това се оказва, че много сплит програми удрят едни и същи мускули при всяка тренировка.

Нещо повече, дори ако тренирате само една точно определена област от мускулатурата, тя пак ще има изисквания към цялата система, които трябва да бъдат възстановени преди да тренирате друга област от вашата мускулатура.

Времето за възстановяване  и то в достатъчни количества за натуралните културисти, е съществено при изграждането на мускули!

ЛЪЖА НОМЕР ДВЕ:

"По-дългите тренировки изграждат повече мускули"

Произхода на тази лъжа е подобен на предходната. Мъже и жени с изключителна генетична предразположеност към спортна активност, особено когато са подпомогнати от хапчетата за увеличаване на силата и издръжливостта могат да прогресират и при далеч по-голям обем на тренировките отколкото натуралният, чист от химия атлет.

Някои бегачи на средни и дълги разстояния например са наследили способността да преработват кислорода и да произвеждат енергия, която е подобна на тази на обикновения човек. Разбира се, великите бегачи увеличават своите вродени предимства чрез страхотно посвещение на тренировките, но те имат и начини как да работят повече отколкото предишният ден.

Същото нещо важи и за света на културизма. Дори само една работна серия може да стимулира мускулния растеж. Ако имате нужда от повече от три работни серии в дадено упражнение, вие вероятно не давате всичко от себе си. Нека тавана ви стане три работни серии. Понякога една или две са даже по-добре. Някои мускулни групи са далеч по-големи от други и там се допускат повече упражнения, но не е необходимо да се правят прекалено много серии.Дългите тренировки са непродуктивни точно както и честите тренировки. Най-трудно прибавящите мускули тренират твърде често и правят твърде много серии и тази комбинация е главната част от обяснението защо те имат съвсем малък или почти никакъв прогрес.

ЛЪЖА НОМЕР ТРИ:

"Програмите, които работят за големите момчета, работят и за останалите културисти "

Програмите, които работят за големите културисти, работят добре само за хора, които имат същите генетични дадености и приемат химия. Това,че големите момчета знаят кое работи добре за тях, не значи, че знаят кое работи за обикновените трениращи с нормална генетика.

Някой, който е тренирал с години без да качи никакви мускули и след това е успял да прибави 25 паунда (11,35 кг) чисти мускули без химия, знае много повече за тренировките на момчетата с нормална генетика, които не приемат стероиди, отколкото което и да е генетично чудовище натъпкано с препарати, което е прибавило над 100 паунда (45,4 кг) мускули.

ЛЪЖА НОМЕР ЧЕТИРИ:

"Културистичната диета трябва да бъде с ниско съдържание на мазнини"

Диетите с ниско съдържание на мазнини подкопават и даже пречат на мускулния растеж, дори когато вашият прием на калории и протеин са напълно адекватни. Фобията за мазнините, която много културисти имат подкопава техните възможности да изградят мускули.

Когато се опитвате да качите тегло, нека 30% от вашият дневен калориен прием се пада на здравословните мазнини. Избягвайте ултрамодерните мазнини, пържените храни и всичко, което съдържа хидрогенизирани масла. Ако проверявате етикетите на храните, ще установите, че повечето преработени храни съдържат нездравословни мазнини.И дори ако се опитвате да намалите телесното си тегло, вие пак се нуждаете от здравословни мазнини, защото те съдържат важни хранителни вещества. Диетата с ниско съдържание на мазнини е нездравословна.

ЛЪЖА НОМЕР ПЕТ:

"Не е необходимо да бъдете силен, за да изградите мускули"

Дори културисти с горе долу еднакво количество мускули могат да имат огромна разлика в силата. Обяснението може да се дължи на опорните точки, дължината на мускулните коремчета, ефективността на нервната система и вариациите в съотношенията на различните типове мускулни влакна. Един по-дребен културист с по-добра силова конструкция може да бъде по-силен от някой по-едър културист. И все пак вие трябва да станете по-силен отколкото сте сега, за да изградите мускули.

Ако сега можете да направите повдигане от лег със 150 паунда (68,1кг) в осем повторения и ако след една година вие все още правите повдигане от лег със 150 паунда (68,1кг) в осем повторения вашите гърди и трицепси едва ли ще бъдат по-големи. Но ако след година вие правите повдигането от лег със 200 паунда(90,8кг) в осем повторения със същата техника както преди вашите гърди и трицепси няма как да не са станали по-големи. Ако например след 18 месеца вие можете да направите повдигане от лег с 265 паунда (120,31кг) в осем повторения и същата техника както преди вие вече ще имате забележимо по-голям гръден кош и трицепси.

Максимата „Стани по-силен, за да станеш по-голям” е много погрешно интерпретирана. А когато става дума за прибавяне на тежести в упражненията за сметка на правилната техника даже се злоупотребява с нея. Не се връзвайте на това. Техниката трябва винаги да бъде безупречна, за да не се травмирате.

ЛЪЖА НОМЕР ШЕСТ:

"Когато качвате обеми вие се нуждаете от тонове храна"

При програмите за растеж много културисти прекаляват с храната, а това води до натрупване на излишни мазнини. Въпреки, че се нуждаете от достатъчно хранителни вещества и калории за да растете, достатъчно не значи да отивате в крайности. Това, което се има предвид под достатъчно е да се стимулира мускулния растеж без да се натрупват излишни телесни мазнини.

Повечето културисти могат да си позволят да качат съвсем малко телесни мазнини, за да си осигурят огромен мускулен растеж. Често културистите смятат, че се нуждаят от много повече калории, в резултат на което прибавят много повече телесни мазнини отколкото мускули, а това не води до задоволителен краен резултат.Без значение колко съвършен е вашият калориен прием, диетични мазнини и количество протеин, ако не тренирате ефективно, вие само ще хабите храната и ще закръгляте талията.

За да изградите мускули вие се нуждаете от ефективна тренировъчна програма в комбинация с достатъчно хранителни вещества и много сън (и изобщо почивка).

 ПРОДЪЛЖЕНИЕ...

превод: Красимир Тончев

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 
 
 

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: Стюарт МакРобърт разказва - 1 част

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

6 коментара

  1. Благодаря момчета, радвам се че информацията ви харесва! Важното е, че г-н МакРобърт прие да си сътрудничим и да обърнем по-сериозно внимание на "хардгейнерите" у нас 🙂

    1. Прочетох статията сега и видях в нея невероятни истини. Написана е на толкова достъпен език че сякаш разговарях с човека отсреща.
      Хареса ми за хардгейнъра и тава че не се нуждаеш от много серии за да стимулираш мускула.Златните 3,да не казвам 2. Днес тренирах с по 2 серии на мускул и се чувствах перфектно.
      Сашо благодаря ти дадената възможност да се докоснем до това богатство.Чак искам да си запиша някои правила. 🙂
      Поздравления.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар