Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Колко да почиваме между сериите

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 мар. 15 от Александър Георгиев

Колко да почиваме между сериите? Колко минути? Колко секунди? Всеки един от нас си е задавал или все още си задава този въпрос.

Има теории много, от 20-30 секунди "за релеф" до 3-5 минути "за маса". Всеки казва различно и изважда куп доводи за това, от повишаване на хормоналните нива до моментно възстановяването на АТФ в мускулната клетка. Все неща, колкото сложни, толкова и ненужно отклоняващи фокуса от основното.

Спомням си навремето как един приятел почиваше точно по 5 минути между сериите. Сядаше на някоя лежанка, мяташе кърпата си на гърба и почва да си гледа часовника, 5 минути нито повече нито по-малко. Ако го попиташ защо, почват едни обяснения по-средата на които вече усещаш как си мислиш за нещо друго.Другия момент, късите почивка от по 20-30 секунди, ами ако правим клек? Освен някой инфаркт не виждам нещо друго да си докара човек.

Какво искам да кажа?Преди много години прочетох една статия на Дориан Йейтс и там човека казва:

"Почивките между сериите са толкова колкото е необходимо да се нормализира пулса".

Кратко и ясно! От тогава, въобще не се тревожа за секунди, минути и всякакви времена, просто слагам два пръста отстрани на шията и си проверявам пулса, когато се успокои съм готов.

Е, добре де, колко време все пак е това ще каже някой? Незнам, честно! Ако се прави клек може би 4-5 дори повече минути, ако се прави тяга пак толкова, но ако сгъвам за бицепс минута или минута и половина. Реално колкото е "по-голямо" и тежко едно упражнение ще е необходимо повече време, докато при "малките" и не толкова ангажиращи ще е по-малко.Тялото ви ще каже! Има логика нали?!

Защо да следваш някакви правила, които този който ги е писал не те познава, не знае кой си, не знае дебел ли си, слаб ли си, имаш ли кръвно, ял ли си преял ли си, крака ли ще тренираш или ще правиш рамо?!

Казват, че бодибилдинга е строго индивидуален спорт, въпреки, че за някои неща съм готов да споря, то почивката между сериите е точно това ИНДИВИДУАЛНА!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

3 коментара

  1. УНИКАЛНА СТАТИЯ. бих добавил и докато се нормализира горе-долу дишането, защото когато се нормализира дишането и пулса, това е знак че митохондриите нямат нужда от толкова много кислород и хранителни вещества, който попринцип се използват за синтеза на АТФ. тоест вече тялото не му е нужно да синтезира още АТФ, вече го е направило. наистина всичко е строго индивидуално, но това по горе е универсален съвет 😉

  2. Най много споделям това!
    "„Почивките между сериите са толкова колкото е необходимо да се нормализира пулса“.
    Другото което казвам на клиента във фитнеса е "Когато си готов".Като го наблюдавам да не прекали с почивката и мускулите(тялото) започнат да изстиват.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още