петък , 19 април 2019
Начало » Само за Хардгейнери » Стюарт МакРобърт разказва – 1 част
Стюарт МакРобърт разказва – 1 част

Стюарт МакРобърт разказва – 1 част

ПЕТ ОТ НАЙ-ВАЖНИТЕ УРОЦИ
които научих за моя 40-годишен стаж в културизма:

Урок номер 1

През по-голямата част от моята младост мускулите бяха за мен по-важни от всичко друго в моя живот. Аз жадувах да бъда професионален културист. Училището, работата, социалните контакти и спорта биваха пренебрегвани заради моята всепоглъщаща жажда да изградя страхотна физика.Образованието ми страдаше, контактите с приятелите страдаха, аз бях станал почти отшелник, не исках да се занимавам дори със спортовете, за които имах вроден талант.

Загубих страшно много време в тренировки, в изучаване на тренировъчните методи, в мисли за тренировките и за всичко отнасящо се до културизма. Ако това време например беше употребено по друг начин аз бих могъл да имам поне докторска степен.Но въпреки моята стопроцентова отдаденост на културизма, първоначалното ми развитие беше доста скромно. Дори след като станах още по-сериозен в тренировките – увеличавайки обема, честотата и интензивността – аз пак нямах никакъв напредък. Така започнах да развивам тренировките за „хардгейнери“.

Тогава разбрах, че за успеха в културизма са важни много повече неща от усилията и отдадеността. Открих, че е важно да се използват тренировъчни програми, съставени за конкретния човек, а не да се заимстват тренировъчните програми на хора, които имат страхотна генетична предразположеност към културизма и/или устойчивост на химия. Чак тогава дойдоха годините на тренировъчен прогрес и удовлетворение.

ИЗВОД: ТРЕНИРАЙТЕ ПО ПРОГРАМИ, КОИТО СА ПОДХОДЯЩИ ЗА ВАС

Урок номер 2

Една от фразите, които са поставили траен отпечатък върху моето развитие, съм чул от Чарлс Смит, малко преди смъртта му през 1991 година. (Чарлс беше водеща фигура в списанията на Джо Уидър през 50-те и една от последните брънки в редицата пионери на културизма. Той има принос и в някои от първите броеве на списание Хардгейнер) Ето какво ми каза той:

„Никога няма да разбереш колко важно е доброто здраве, докато не го загубиш“

Когато сте здрави, всички проблеми и предизвикателства могат да бъдат преборени. Но без здравето, проблемите и предизвикателствата на живота се умножават най-често до такава степен, че накрая ви смазват.

„Който има здраве има и надежда, а който има надежда има всичко“

Докато бях млад аз исках да имам мускули главно заради естетичния външен вид и съвсем погрешно смятах, че тренировките са само за младежите. Днес, на 54 години, аз все още харесвам естетичния външен вид и все още обичам да тренирам – аз бих тренирал дори само поради тези причини. Но точно онези ползи, свързани с доброто здраве,които мускулите и силата дават, са най-важните.

Освен изграждането на силата и развиването на мускулите, културизма води до уплътняване на костите, подобрява цялостното здравословно състояние, ускорява метаболизма, подпомага контролирането на телесните мазнини, подобрява стойката, забавя ефектите на стареенето и увеличава съпротивителните сили на организма. Няма друга тренировъчна система, която да ви даде всичко това.

Въпреки, че съм правил много грешки в тренировките и храненето когато бях млад, аз никога не стигнах до химията. В резултат на което, аз никога не съм имал здравословните проблеми, които имат много мои познати, които вземаха медикаменти за увеличаване на силата като анаболните стероиди.

ПРОЧЕТОХТЕ ЛИBRAWN Бодибилдинг без стероиди?! Българското издание на световно известния бестселър от Стюарт МакРобърт – книгата може да намерите ТУК!!

Тренирайте за здраве и физика, не само за физика. Здравето е на първо място. Вие може и да не мислите така докато сте още млад, но по-късно, когато вече няма да сте толкова млад, ще го разберете. Живота на някои бивши силови атлети и културисти шампиони е свидетелство за разрушаващия ефект от пристрастяването към химията. Много хора съсипаха здравето си заради злоупотребата с медикаментите за увеличаване на силата и мускулната маса, някои дори си отидоха преждевременно. Млади, енергични и привидно непобедими, те поемаха огромни рискове със здравето си, без изобщо да се замислят за бъдещите отражения.

ИЗВОД: ВАШЕТО ЗДРАВЕ Е НАЙ-ЦЕННОТО ВИ ПРИТЕЖАНИЕ. ПАЗЕТЕ ГО И СЕ ГРИЖЕТЕ ЗА НЕГО ЗАРАДИ ВАС САМИТЕ И ТЕЗИ, КОИТО ЗАВИСЯТ ОТ ВАС.

Урок номер 3

Поради невежество или глупост много културисти травмират телата си чрез неправилното изпълнение на упражненията. Аз бях един от тях. В следствие на моята тренировъчна глупост – макар да имах добри познания, които не съумях да приложа – аз се нараних сериозно и ми бяха необходими цели 10 години, за да успея да излекувам травмата както трябва.

Когато бях начинаещ аз изобщо не обръщах внимание на онези, които говореха или пишеха за възможните опасности при тренировките. Бидейки като всеки тинейджър аз можех да се премина през опасните тренировъчни методи без кой знае колко дискомфорт. Аз продължавах да практикувам упражнения като клякане с подложка под петите или лост поставен високо върху раменете ми, да повдигам от лег с широк хват спускайки щангата почти до ключиците, да извивам гърба при мъртвата тяга, да дърпам, сгъвам или вдидам рязко, да използвам „читинг“ при някои упражнения, да претренирам брутално. Няколко години по-късно аз бях измъчван от сериозни травми, особено в коленете и гърба. Безброй културисти са имали подобни проблеми.

Всички травми, които изстрадах, можеха да бъдат избегнати. Те ми бяха причинени от неправилната техника, която използвах или защото тренирах толкова емоционално, че правех глупави неща, за които знаех, че не са по възможностите ми или просто защото претренирах брутално. Но ако упражненията се изпълняват правилно, културизма е безопасен.

ИЗВОД:ВИНАГИ ИЗПОЛЗВАЙТЕ ПРАВИЛНА ТЕХНИКА И БЕЗОПАСНИ ТРЕНИРОВЪЧНИ МЕТОДИ.

Урок номер 4

Някои от трениращите, които поддържат връзка с мен, са ми описвали тяхната типична диета, в която от 6 хранения на ден, например, четири бяха протеинови шейкове или концентрирани препарати заместители на храненето – и така две нормални хранения и четири шейка от този тип.
А и тези две хранения не бяха кой знае колко впечатляващи – без плодове, малко или никакви зеленчуци, почти без фибри и почти никакава риба. Това е не само абсолютно недостатъчно, но то е и пречка за прогреса и е опасно за здравето. Културистичното хранене не се състои само от протеин.

Основата на вашата диета трябва да е храната, а не хранителните добавки. Вие може да използвате някои от добавките в умерени количества, макар, че те не са от първостепенно значение, но първо се уверете, че вашият хранителен прием е наистина на ниво. Не пестете от храната, за да си позволите хранителни добавки.

Напитките заместители на храна могат да бъдат полезни когато времето наистина не ви достига или веднага след тренировката, но не ги използвайте само защото ви мързи да си приготвите нормална храна. Има разбира се и възможности за нормално хранене, подходящи за моментите когато нямате време и бързате. Консерва риба тон без допълнителна мазнина и парче хляб е бърза, лесна за приготвяне храна и можете да я носите с вас навсякъде без да е необходимо да стои в хладилник. И все пак, когато сте в къщи, отделете време, за да си сготвите нормална храна.

ИЗВОД:ИЗПОЛЗВАЙТЕ ДОБАВКИТЕ САМО ЗА ДА ДАДЕТЕ ТЛАСЪК НА ЕДИН ВЕЧЕ ОТЛИЧЕН ДИЕТИЧЕН ПЛАН.

Урок номер 5

Докато бях в колежа в Англия, тренирах в една зала, в която тренираше и един от елитните културисти по това време. Ние често се засичахме и тренирахме по едно и също време. Той взимаше стероиди и като цяло беше един генетичен феномен в културизма. Въпреки, че не беше занемарил прасците си, аз имах по-добре развити прасци дори без да вземам стероиди и с много по-малко тренировъчен стаж от него. Той ме помоли за съвет как да подобри прасците си.

Обяснението за разликата в прасците на различните хора се крие в наследствеността. Аз имах по-добра генетика за развиване на прасци, но той беше по-добър от мен в почти всички мускулни групи. Аз тренирах за прасци така както тренирах и за ръце, гръден кош и рамене, но моите прасци бяха по-податливи.

Неотдавна в залата, докато седях на една лежанка между сериите, двама млади мъже правеха сгъване с щанга точно пред мен. И двамата бяха по шорти. Те имаха почти еднаква генетика навсякъде, но структурата на техните прасци беше коренно различна. Единия имаше необикновенно дълги или пълни коремчета на прасеца, докато другият имаше необикновенно къси или високи прасци. Първият имаше около три пъти по-голяма маса на прасеца от втория. Всичко това се дължеше на на разликата в дължината на техните мускули. Първият имаше потенциала за много по-значителен растеж в прасците. Обяснението за това е в тяхната ДНК.Въпреки всичко, тези разлики могат да бъдат както в прасците, така и във всички останали мускулни групи.

ИЗВОД:ВИЕ НЯМАТЕ КОНТРОЛ НАД ГЕНЕТИКАТА, НО НИКОГА НЕ Я ИЗПОЛЗВАЙТЕ КАТО ИЗВИНЕНИЕ ЗА ДА СПРЕТЕ ДА ТЪРСИТЕ НАПРЕДЪКА ИЛИ ДА ДАВАТЕ ВСИЧКО ОТ СЕБЕ СИ. НЕЗАВИСИМО ОТ ВАШАТА ГЕНЕТИКА, ВИЕ МОЖЕ ДА ИЗПИТАТЕ НЕВЕРОЯТНА РАДОСТ И УДОВЛЕТВОРЕНИЕ ОТ КУЛТУРИЗМА И ДА ПРОМЕНИТЕ СЕБЕ СИ, АКО СЕ ЗАХВАНЕТЕ С ТОВА ПРАВИЛНО.

Приложете петте културистични урока и накарайте мускулите да растат!

превод: Красимир Тончев

 

автор: Стюарт МакРобърт

Стюарт МакРобърт има над 40 години тренировъчен стаж. Издател и главен редактор на списание “HARDGAINER”. Автор е на BRAWN и над 400 статии публикувани в най-големите и известни бодибилдинг списания. Пише книги, които имат за цел подпомагане на обикновения трениращ да трансформира своето тяло и да направи най-доброто спрямо генетичните си дадености.

logo stuart

CS Publishing Ltd.
P.O. Box 20390
CY-2151 Nicosia
Cyprus 

 

 

 

Реални тренировки за Реални резултати

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

21 коментара

  1. Голямо браво на автора на сайта,че търси и намира начини да ни показва вярните принципи в спорта като цяло!Благодаря много

  2. Страхотна статия.

  3. трениращия

    Светльо не му обръщай внимание на тоя.Прав си пич.
    Кой каквото иска да си мисли.

    • светльо

      Даже и не ме интересува какво прави Ангел.Интересуваме какво отново има да ни каже

      Стюарт Мак Робърт.

  4. светльо

    А така..ще цитирам Стюърт Мак Робърт !“ Открих, че е важно да се използват тренировъчни програми, съставени за конкретния човек „…Всичко това се разбира по време на тренировъчния процес.Вижда се кое работи за дадения човек,и се съставя програма според неговата категория,неговите генетически данни.Значи няма установени норми към които да се придържаме сляпо едва ли не,и към точно определени програми.Аз това се опитах да обясня в „Тренировка за простосмъртни“ 3. Няма значение че някои групи били омесени с други,и виждате ли това е едва ли не е грешно.Щом нещо работи при някой, било и то малко нестандартно за другите, не значи че е погрешно и не трябва да бъде по този начин.Така че нека да бъдем по креативни и да вложим своя ум и мисли в нещата, и нека не бъдем в сивотата а индивидуалисти.

  5. Защо Стюарт Макробърт няма нито една снимка?

    • светльо

      Виж във гугъл на изобважения.

    • Александър Георгиев

      Въпрос на личен избор! МакРобърт не е състезател и няма как да ти се усмихва от някое списание 🙂 Той е писател и практик отдал живота си на културизма в чистият му и неопетнен вид. Тези които са чели BRAWN знаят малко повече за него, като постижения и т.н.

      • Прочетох книгата му и не очаквам да ми се усмихва от кориците на някое списание. След като пише книги и дава съвети, се очаква че има какво да покаже. Въпрос на мнение!

        • Александър Георгиев

          Разбирам напълно любопитството ти, но така е решил човека!

  6. Иво Стоянов

    Точно от такива автори и статии се нуждаят обикновените трениращи. Изключително точен изказ на автора. Чета и препрочитам BRAWN и винаги между редовете има по нещо ново. Чест и почитания за г-н МакРобърт.

  7. За пореден БРАВО г-н Георгиев…

  8. Страхотна статия! Поздрави!

  9. светльо

    Сашо този материал от книгата е невероятен.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Светльо, не е от книгата 🙂
      Това е статия официално предоставена от Стюарт МакРобърт за Тренирай.БГ, като част от партньорството ми с него.

      Вече си имаме световно известен гост автор 🙂 Надявам тази работа да е от полза за повече хора !

      • светльо

        О…определено тази работа ще е от полза за повече хора ! Всички ще следим с интерес.Аз вече нямам търпение за следващата статия. 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

...