сряда , 19 септември 2018
Начало » Тренировъчни принципи » От къде идват ТРАВМИТЕ
Книгите, които ще те променят!
От къде идват ТРАВМИТЕ

От къде идват ТРАВМИТЕ

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки един трениращ рано или късно се сблъсква с някоя друга травма. Защо се получава така, от къде идват травмите?

Има много теории за претрениране, не правилна методика, опасни упражнения,техника, вид на тренировката, дори липса на добавки. Обаче аз виждам нещата така. Контузиите идват от ГЛАВАТА!

Лошото е, че обикновено ни идва акъла когато вече е станала белята. Защо по дяволите започваме да мислим след като проблема вече е налице, а не преди това. Всъщност това ни е в природата. Човешко е!

И така приятели ето моите топ 3 причини за възникването на травми:

1. Високо его – Да точно така, мъже сме, тестостерона е на лице, няма как да не се метнем в дълбокото. Защо да не сложим още малко на щангата, все някой ще види, колко голяма работа сме, а мацките?! Разбирам от нуждата, човек да си подхрани самочуствието, но в повечето случаи това не води до никъде. На никой не му пука колко вдигаш, поне не и на мен. Вдигай си колкото искаш, това абсолютно нищо не означава за мен. Обаче знай едно „простото“ вдигане на големи щанги не е пътя към мускулите. Може да научиш една маймуна да сгъва бицепса с дъмбел, ама не може да я научиш да направи 45 см ръка!

Идеята на тренировката е да се тренират мускулите, а не тежестта. Следващия път когато натоварите щангата си задайте този въпрос, щанги ли вдигам или тренирам мускули, натоварването в мускула ли влиза или в ставите, сухожилията или някъде където и ти не знаеш. Всъщност мускулите нямат очи и не могат да видят колко килограма има на щангата. А това, че някой зяпач ще се впечатли или не, слабо ме интересува.

Запомнете, егото е враг номер едно и основна причина за болшинството травми. Да оставим егото на входната врата и да тренираме умно!

2.Неправилна техника– няма как да растете, ако не правите правилно упражненията. Може би ще скандализирам някой, но базовите упражнения са и трябва да бъдат най-безопасните упражнения, но…само ако се правят правилно. Травмите от клек, лег, тяга, раменни преси идват от неправилна техника плюс точка едно от по-горе. Това са упражнения най-близко до естествените ни движения, няма как да ги сбъркаме ако ги правим без тежест. Защо тогава има толкова много травми при тях?! От акъл, неправилна преценка, надценяване, позьорство и всичко, което се поражда от точна едно по-горе 🙂

3. Неправилна тежест– това е последната точка от светата троица на травмите. Много хора тренират с неправилната тежест. Как да разберем дали тежестта е правилна или не правилна?! Правилната тежест е тази която ви позволява да направите серията в предписаните повторения и с безупречна техника на изпълнение. Така и само така мускула получава натоварване на 100%! Всичко друго е имитация и предвестник на травми. Коя е неправилната тежест!? Това е тежестта която ни кара да нарушим техниката! Тук не говорим за последните 2 чийтингови повторения, а за цяла серия от чийтинг повторения. Навярно сте виждали в залата, някой юнак да сгъва с 50 килограмова щанга, няма лошо нали!? Само, че ако прави едни изхвърляния, чупки в кръста, повдигане на пръсти и навеждания на пред, как мислите?!

Упражнението е като пушка, серията е пълнителя, а повторенията са патроните! Стреляйте точно, вкарайте всеки един патрон в тренирания мускул! Не гърмете на хаос, да не сте на сватба! 🙂

Екстра качество на Супер цена!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. dimdammeister

    Лично мнение.

    Аз смятам, че точка №1 е най-честата причина, поне аз най-много от това съм пострадал. Но както се казва It“s show time… С времето, 2 и 3 почти се овладяват, но кой е застрахован.

  2. Георги Колев

    Ние,мъжете имаме склонност постоянно да се надценяваме и да сме самонадеяни
    във почти всичко, докато ……………… вече е късно да се мисли. 🙁
    И в този ред на мисли – когато желанието е по-голямо от възможностите.
    Добрата преценка идва с опита,а той се гради на лоши преценки.

  3. Пламен

    Страхотен материал и много верен!Не питай старило, питай патило…За съжеление Александър е прав, докато не стане белята, никой не се замисля…Бих допълнил автора с точка 4:НЕПРАВИЛНА ЗАГРЯВКА ИЛИ НЕЙНА ТОТАЛНА ЛИПСА!
    Имам много приятели, които още влизат в залата и се мятат на лежанката без дори да направят 5 минутен стречинг, да не говорим за загряващи серии..

    • Александър Георгиев

      Абсолютно си прав Пламен 🙂 Загрявката е много важен елемент, който често се подценява. Темата е доста широка и може да изброим още много точки 🙂 Благодаря ти за допълнението. Поздрави!

  4. Ивайло

    Това със „свадба“шега ли е или продължително отсъствие от началния курс в училище?!! 😀

    • Александър Георгиев

      🙂 Печатна грешка просто. Благодаря за подсещането, вече е оправено!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

Тази реклама ще се скрие след...