тренирай

От къде идват ТРАВМИТЕ

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 27 фев. 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки един трениращ рано или късно се сблъсква с някоя друга травма. Защо се получава така, от къде идват травмите?

Има много теории за претрениране, не правилна методика, опасни упражнения,техника, вид на тренировката, дори липса на добавки. Обаче аз виждам нещата така. Контузиите идват от ГЛАВАТА!

Лошото е, че обикновено ни идва акъла когато вече е станала белята. Защо по дяволите започваме да мислим след като проблема вече е налице, а не преди това. Всъщност това ни е в природата. Човешко е!

И така приятели ето моите топ 3 причини за възникването на травми:

1. Високо его - Да точно така, мъже сме, тестостерона е на лице, няма как да не се метнем в дълбокото. Защо да не сложим още малко на щангата, все някой ще види, колко голяма работа сме, а мацките?! Разбирам от нуждата, човек да си подхрани самочуствието, но в повечето случаи това не води до никъде. На никой не му пука колко вдигаш, поне не и на мен. Вдигай си колкото искаш, това абсолютно нищо не означава за мен. Обаче знай едно "простото" вдигане на големи щанги не е пътя към мускулите. Може да научиш една маймуна да сгъва бицепса с дъмбел, ама не може да я научиш да направи 45 см ръка!

Идеята на тренировката е да се тренират мускулите, а не тежестта. Следващия път когато натоварите щангата си задайте този въпрос, щанги ли вдигам или тренирам мускули, натоварването в мускула ли влиза или в ставите, сухожилията или някъде където и ти не знаеш. Всъщност мускулите нямат очи и не могат да видят колко килограма има на щангата. А това, че някой зяпач ще се впечатли или не, слабо ме интересува.

Запомнете, егото е враг номер едно и основна причина за болшинството травми. Да оставим егото на входната врата и да тренираме умно!

2.Неправилна техника- няма как да растете, ако не правите правилно упражненията. Може би ще скандализирам някой, но базовите упражнения са и трябва да бъдат най-безопасните упражнения, но...само ако се правят правилно. Травмите от клек, лег, тяга, раменни преси идват от неправилна техника плюс точка едно от по-горе. Това са упражнения най-близко до естествените ни движения, няма как да ги сбъркаме ако ги правим без тежест. Защо тогава има толкова много травми при тях?! От акъл, неправилна преценка, надценяване, позьорство и всичко, което се поражда от точна едно по-горе 🙂

3. Неправилна тежест- това е последната точка от светата троица на травмите. Много хора тренират с неправилната тежест. Как да разберем дали тежестта е правилна или не правилна?! Правилната тежест е тази която ви позволява да направите серията в предписаните повторения и с безупречна техника на изпълнение. Така и само така мускула получава натоварване на 100%! Всичко друго е имитация и предвестник на травми. Коя е неправилната тежест!? Това е тежестта която ни кара да нарушим техниката! Тук не говорим за последните 2 чийтингови повторения, а за цяла серия от чийтинг повторения. Навярно сте виждали в залата, някой юнак да сгъва с 50 килограмова щанга, няма лошо нали!? Само, че ако прави едни изхвърляния, чупки в кръста, повдигане на пръсти и навеждания на пред, как мислите?!

Упражнението е като пушка, серията е пълнителя, а повторенията са патроните! Стреляйте точно, вкарайте всеки един патрон в тренирания мускул! Не гърмете на хаос, да не сте на сватба! 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече

7 коментара

  1. Лично мнение.

    Аз смятам, че точка №1 е най-честата причина, поне аз най-много от това съм пострадал. Но както се казва It"s show time... С времето, 2 и 3 почти се овладяват, но кой е застрахован.

  2. Ние,мъжете имаме склонност постоянно да се надценяваме и да сме самонадеяни
    във почти всичко, докато .................. вече е късно да се мисли. 🙁
    И в този ред на мисли - когато желанието е по-голямо от възможностите.
    Добрата преценка идва с опита,а той се гради на лоши преценки.

  3. Страхотен материал и много верен!Не питай старило, питай патило...За съжеление Александър е прав, докато не стане белята, никой не се замисля...Бих допълнил автора с точка 4:НЕПРАВИЛНА ЗАГРЯВКА ИЛИ НЕЙНА ТОТАЛНА ЛИПСА!
    Имам много приятели, които още влизат в залата и се мятат на лежанката без дори да направят 5 минутен стречинг, да не говорим за загряващи серии..

    1. Абсолютно си прав Пламен 🙂 Загрявката е много важен елемент, който често се подценява. Темата е доста широка и може да изброим още много точки 🙂 Благодаря ти за допълнението. Поздрави!

  4. Това със "свадба"шега ли е или продължително отсъствие от началния курс в училище?!! 😀

    1. 🙂 Печатна грешка просто. Благодаря за подсещането, вече е оправено!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още