Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Да тренираме ли гръб и бицепс заедно

11 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 ян. 15 от Александър Георгиев

Добър въпрос! Гръб и бицепс е една от най-дискутираните комбинации. Става ли, не става ли, ще расте ли бицепса или пък ще се преумори? Все питанки, на които търсим ли търсим отговори.

Нека да помислим малко. В нашето тяло има много мускули, знайни и незнайни, такива които виждаме и такива, които не сме и подозирали,че имаме. Всичкото това изобилие от мускули, може да се раздели на само две групи - "бутащи" и "дърпащи". Едните  придърпват тежестта към тялото, а другите я отблъскват.

В тренирането с тежести има две основни направления, тренирането на мускули антагонисти в една тренировка или тренировка включваща мускули синергисти. В първия случай (тренирането на антагонисти) тренираме мускули срещуположно стоящи (бицепс+трицепс, гърди+гръб, предни бедра+задни бедра). В тази тренировка, ние правим бутащи и дърпащи упражнения.

Втория случай е когато имаме само дърпащи или само бутащи упражнения, при които товарим мускулите "еднопосочно". Пример за това е гърди+трицепс и гръб+бицепс. Точно за втория пример е и днешната статия.

Въпреки, че е оспорвана от много хора, комбинацията гръб+бицепс е една от най-добрите за хора, които трудно качват размер и килограми. Защо? Просто е, дава еднакво време за възстановяване на тренираните мускули. Ако тренирате веднъж седмично, то и гърба и бицепса ще имат по цели 7 дни за възстановяване и растеж.

Бицепса и трицепса са най-претренираните мускулни групи. Товарим ги здраво! Това са мускулите, които участват във всички основни упражнения товарещи тялото от кръста на горе. Конкретно бицепса влиза в работа при набиране, гребане, тяга, дори при тренирането на трапеца. Сега ако имаме още една директна тренировка в седмицата за бицепс ( например гърди+бицепс) то вече стават две сериозни тренировки седмично.

Е, приятели - малко са хората, които растат с по-две здрави тренировки седмично за мускул! Ако не сте от тях, то май е време да се замислим.

Събирането на гръб и бицепс в едно, е добър вариант освен за възстановяването като време, а и за самата тренировка като протичане. След две или три упражнения за гръб (което е напълно достатъчно) бицепса има нужда от само едно, максимум две упражнения, за да изквичи от болка и да умре! Не вярвате ли?! Опитайте тренировката "Гръб и бицепс в три упражнения"!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

11 коментара

  1. Здравейте...казвам се Невелин на 17 съм тренирам зала близо от 2 години и може това да не е точната статия за моят въпрос но имам малък проблем с гърдите и гърбът не ръстът почти..почнах да тренирам гърди 2 пъти в седмицата и пак няма ефект....не само те ми изостават но....те са по важни

    1. Ако не качваш на сила, значи тренировката куца - подредба, почивка и т.н., ако не качваш на килограми, значи храната е зле - калории, протеин и т.н. А ако не качваш на сила и на килограми, значи тотална грешка и в двете 🙂 Просто е! Направи си ревизия и открий проблема.

      1. Да това го знаех,,качвам само сила и да храната куца и благодаря за съвета и отделеното време

    2. Само бази-тези, в които можеш да бутнеш-дръпнеш най-много. Макс 15-18 серии в тренировка. Яденето почва с бърз въглехидрат още в залата. Яж-не пишеш колко кила си, но яж. Успех.

  2. Здравей Сашо!Според теб в коя тренировка е най добре да се тренират краката и раменете.

    1. За мен, ако се тренира по сплит то краката задължително в отделен ден и сами, все пак половината мускули са в тях. Не е сериозно просто да им се отделя половин тренировка в края на сплита.

      В примера по-горе, просто рамото отива при гърдите и трицепса, и става класиката "бутам + дърпам + крака"!

  3. Здраевй Сашо!Правиме я тази тренировка един път в седмицата става ли след два дни правиме гърди+трицепс след още два дни рамо+крака.

    1. Става, но това рамо + крака е пълно безумие! Защо половината тяло ще си го забиеш в ъгъла на програмата ?!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар