понеделник , 18 януари 2021
Начало » Тренировъчни принципи » Да тренираме ли гръб и бицепс заедно
Да тренираме ли гръб и бицепс заедно

Да тренираме ли гръб и бицепс заедно

Добър въпрос! Гръб и бицепс е една от най-дискутираните комбинации. Става ли, не става ли, ще расте ли бицепса или пък ще се преумори? Все питанки, на които търсим ли търсим отговори.

Нека да помислим малко. В нашето тяло има много мускули, знайни и незнайни, такива които виждаме и такива, които не сме и подозирали,че имаме. Всичкото това изобилие от мускули, може да се раздели на само две групи – „бутащи“ и „дърпащи“. Едните  придърпват тежестта към тялото, а другите я отблъскват.

В тренирането с тежести има две основни направления, тренирането на мускули антагонисти в една тренировка или тренировка включваща мускули синергисти. В първия случай (тренирането на антагонисти) тренираме мускули срещуположно стоящи (бицепс+трицепс, гърди+гръб, предни бедра+задни бедра). В тази тренировка, ние правим бутащи и дърпащи упражнения.

Втория случай е когато имаме само дърпащи или само бутащи упражнения, при които товарим мускулите „еднопосочно“. Пример за това е гърди+трицепс и гръб+бицепс. Точно за втория пример е и днешната статия.

Въпреки, че е оспорвана от много хора, комбинацията гръб+бицепс е една от най-добрите за хора, които трудно качват размер и килограми. Защо? Просто е, дава еднакво време за възстановяване на тренираните мускули. Ако тренирате веднъж седмично, то и гърба и бицепса ще имат по цели 7 дни за възстановяване и растеж.

Бицепса и трицепса са най-претренираните мускулни групи. Товарим ги здраво! Това са мускулите, които участват във всички основни упражнения товарещи тялото от кръста на горе. Конкретно бицепса влиза в работа при набиране, гребане, тяга, дори при тренирането на трапеца. Сега ако имаме още една директна тренировка в седмицата за бицепс ( например гърди+бицепс) то вече стават две сериозни тренировки седмично.

Е, приятели – малко са хората, които растат с по-две здрави тренировки седмично за мускул! Ако не сте от тях, то май е време да се замислим.

Събирането на гръб и бицепс в едно, е добър вариант освен за възстановяването като време, а и за самата тренировка като протичане. След две или три упражнения за гръб (което е напълно достатъчно) бицепса има нужда от само едно, максимум две упражнения, за да изквичи от болка и да умре! Не вярвате ли?! Опитайте тренировката „Гръб и бицепс в три упражнения“!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

11 коментара

  1. светльо

    Любимата ми комбинация.Гръб и бицепс.

  2. Невелин

    Здравейте…казвам се Невелин на 17 съм тренирам зала близо от 2 години и може това да не е точната статия за моят въпрос но имам малък проблем с гърдите и гърбът не ръстът почти..почнах да тренирам гърди 2 пъти в седмицата и пак няма ефект….не само те ми изостават но….те са по важни

    • Александър Георгиев

      Ако не качваш на сила, значи тренировката куца – подредба, почивка и т.н., ако не качваш на килограми, значи храната е зле – калории, протеин и т.н. А ако не качваш на сила и на килограми, значи тотална грешка и в двете 🙂 Просто е! Направи си ревизия и открий проблема.

      • Невелин

        Да това го знаех,,качвам само сила и да храната куца и благодаря за съвета и отделеното време

    • Стефан гъргов

      Само бази-тези, в които можеш да бутнеш-дръпнеш най-много. Макс 15-18 серии в тренировка. Яденето почва с бърз въглехидрат още в залата. Яж-не пишеш колко кила си, но яж. Успех.

  3. Здравей Сашо!Според теб в коя тренировка е най добре да се тренират краката и раменете.

    • Александър Георгиев

      За мен, ако се тренира по сплит то краката задължително в отделен ден и сами, все пак половината мускули са в тях. Не е сериозно просто да им се отделя половин тренировка в края на сплита.

      В примера по-горе, просто рамото отива при гърдите и трицепса, и става класиката „бутам + дърпам + крака“!

  4. Здраевй Сашо!Правиме я тази тренировка един път в седмицата става ли след два дни правиме гърди+трицепс след още два дни рамо+крака.

    • Александър Георгиев

      Става, но това рамо + крака е пълно безумие! Защо половината тяло ще си го забиеш в ъгъла на програмата ?!

  5. Павел Петков

    За събирането на гърди и трицепс важи ли същото?

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*