вторник , 17 юли 2018
Начало » Добавки » Как да си изберем ПРОТЕИН!
Как да си изберем ПРОТЕИН!

Как да си изберем ПРОТЕИН!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Протеина на прах е най-разпространената хранителна добавка и няма човек, който да се занимава с фитнес да не знае за какво става въпрос.

Днес искам да изясним някои неща, за които не се говори особено. Протеина на прах е продукт, стока и неговото предназначение е да се продава и да изкарва пари. Едва след това идват и ползите от него. Това може би няма да се хареса много на търговците на добавки, но все пак живеем в информирано общество и някои неща трябва да се зная.

Протеин на прах е най-известната, най-практичната и най-приложимата добавка, на практика е и най-купуваната. В това няма нищо лошо. Имаш недостик на протеин пиеш един шейк. Храната ти е слаба, пиеш един шейк. Нямаш време за ядене, пиеш един шейк. През годините съм изпил десетки килограми с протеин и знам, кога могат да са полезни и кога човек си хвърля парите на вятъра. Ползвал съм всякакви, български, западни, насипни, соеви, суроватъчни, млечни, яйчни и т.н.

Извода е следния – много полезна добавка, но само и единствено ако тренировката, храната и почивката са както трябва. Във всички други случай парите отиват на вятъра.

ОК, готов ли си за протеин?! Ако тренировката е на шест,…храната е на шест…, почивката и тя,… качваш размери и сила, но все нещо не достига за пълното щастие. Е, сега е време да си купиш протеин!

Влизаш в магазина или разглеждаш онлайн и се хващаш за главата! Какво по дяволите се случва, стотици мега, супер, уникални протени! Всеки е последен писък на лабораториите от не знам си къде, Рони се усмихва от етикета, Дориан и той, Джей е там, да не говорим за други знайни и незнайни герои. Пълна лудница. Е, приятели добре дошли във фитнес индустрията!

По-долу ще ви представя кратък наръчник за това как да си изберете правилния протеин:

  • Не робувай на марката, тя е просто етикет. Десетки фирми поръчват протеини от няколко фабрики и само слагат своя етикет. Колкото по реномиран е етикета, толкова по-скъпо. На пример в щатите има само няколко производителя, всичко останало е по схемата: „фирма-брант-поръчка-етикет“.
  • Протеините на прах се делят на „бързи“ и „бавни“. Това е много важно да се знае, когато се пазарува. Суроватъчния протеин, който е най-разпространения например е бърз протеин, той ни е необходим само след тренировка и сутрин след ставане, когато имаме спешна нужда от аминокиселини в кръвообращението. Защо тогава ни  препоръчват по 2-3 дози на ден, че и между храненията. Отговора е прост – ТЪРГОВИЯ! Не, че няма да свърши работа, но за между храненията например по-ползотворно би било да се ползва млечен или яйчен протеин или микс от двата, които имат по-бавно освобождаване и ще запълнят дупката между основните хранения.
  • Четете между редовете. Няма такова чудо като 100% протеин. В момента на пазара има протеини които се обявяват за такива, а когато човек, който е в час и си сметне нещата излиза, че съдържанието е 65 в най-добрия случай 70-75%. Едно време бе лесно имаше си само 80% млечен протеин и всички бяха доволни. Понякога разнообразието не е полезно за никой, освен търговеца!
  • Колкото по-скъпо, толкова по-добре!?Не мисля, дори напротив, суроватъчния протеин си е суроватъчен протеин, млечния си е млечен и т.н. не ме интересува кой, как го е филтрирал, тъй като технологиите са стандартни все пак всяка една фабрика трябва да отговаря на определени изисквания нали? Разликата идва в „допълненията“, слагат креатин, глутамин, храносмилателни ензими, витамини и какво ли още не, което не е от кой знае каква ползва, тъй като реално количеството им трябва да е по-голямо, за да има съществен ефект. Аз лично бих си купил чист протеин, дори не увкусен, просто ми трябва протеина, а не всички други залъгалки вътре. Креатин, глутамин и витамини винаги мога да си купя отделно, все пак ги продават отделно нали! А защо се продават отделно след като ги има в протеина?! Ето ти тема за размисъл.
  • Нека 20 до 30% от дневния протеинов прием да ти е от добавка. Двата критични момента когато ти трябва протеин е след тренировка и след ставане, запомни това! За това първо харчи пари за храна, а след това за протеин!

Това е приятели! Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против фитнес индустрията, та и аз съм част от нея, просто си направете правилно изводите и си оптимизирайте покупките, за да няма хвърлени пари на вятъра!

 

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Даниел

    тука за технологията говориш глупости. има ОГРОМНА разлика в начина на получаване. например йонно обменните излизат по евтино на производителя, и даже докарват по-добри белтъчни стойности. НО. получения протеин е със ниска биологична стойност, биологична ефекттивност, без така полезните пептиди, шибан амино профил и тн. от протеин до протеин има ОГРОМНА РАЗЛИКА. по долу съм изброил част от разликите
    -биологична стойност(колко ще се усвои)
    -амино профил(колко е качествен)
    -биологична ефективност(колко ще задържите азот в мускулите, и колко ще изпикаете_
    -до каква степен белтъка е денатуриран(дали може да си изпълнява функциите)
    -начин на получаване на протеина(горните фактори донякъде зависят от това)
    не давайте парите за нещо, от което дори да имаше хубав амино профил(а то няма), дори да го усвоите(а няма да го усвоите добре), дори белтъка да си е наред(а със сигурност ще е денатуриран), пак няма да ви помогне много, заради ниската биологична ефективност.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Дани, може би си прав, а може би не. Допускам, че говориш от реален личен опит, базиран на много годишна употреба на протеин, която ти позволява да видиш и най-вече да усетиш тази огромна разлика. Аз не успях, не видях (усетих) нищо подобно и от тогава не вярвам на етикети!

      • Даниел

        разбира се че няма да усетиш разлика :Д дори да пропуснеш онова хранене след трен, пак ще имаш резултати, анаболния прозорец не е 1 час, както твърдят компаниите за хран добавки :Д як не се става от 1 протеинов шейк и слаб не се става от това че не си пил протеин. същото е като да ядеш извара преди лягане с мисълта че има казеин-казеин няма, но това не значи че няма да имаш резултати. единственото което казвам е че има разлика от протеин до протеин, въпреки че е слабо вероятно да я усетиш. все пак мисля че си струва да платиш 45 лева за кг протеин вместо 35, като знаеш че на едното биологичната стойност му е 80 на другото 140 и 1ния е денатуриран. дали ще е 80 или 140-да, разлика има, но не е нещо грандиозно, което ще промени начина по който изглеждаш. важна е цялостната картинка. това не значи да робуваме на марки-ето например най известния протеин в света-gold standart-йонно обменен е(най-лошия начин за получаване) :Д

  2. Димитър Димитров

    През годините какви ли не прахчета не пих то не бяха Гейнери,Протеини….оставиш ли се само на тях край! Но те не случайно носят името Добавки! Да към ХРАНАТА!
    За себе си единствено полза видях от едни комплексни аминокиселини и отделно от други BCAA които ми помагат във възстановяването и по бързото ми завръщане в залата…нищо друго никаква магическа пръчка не открих в скъпите протеини с по три четири златни медала….
    Даже вече съм убеден че това е индустрия за милиарди в основата на която е само печалба за сметка на нас хората които се стремят и трудят по пътя към целите си…

    • Александър Георгиев

      Човек се учи от опита си, който трупа по метода ПРОБА-ГРЕШКА! За съжаление това отнема време и повечето не им се чака!
      Добавките са си добавки, ако бяха основен фактор щяха да се казват ХРАНА 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*