Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренирай с Майк Франсоа

10 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 17 ное. 14 от Александър Георгиев

Майк Франсоа може и да не е познат сред младите фенове на фитнеса, но той е една от големите звезди на бодибилдинга от 90-те! Голям, мощен, с много плътни мускули и невероятно силен.

Майк Франсоа е роден на 4 март 1965 година и сравнително късно навлиза в бодибилдинга. На 25 печели първата си аматьорска титла Мистър Охайо. Три години след това вече е професионалист, а след още една печели първото си голямо състезание "Ноща на шампионите". През 1995 година става и абсолютен шампион на Арнолд Класик, най-голямото състезание след Мистър Олимпия. В средата на 90-те, Майк е вече звезда и си запазва място сред елита.

Майк Франсоа е известен с невероятният си гръб, който в даден момент е бил сравняван с този на Дориан Йейтс, като във всичките си интервюта не пропуска да каже,че го е изградил най-вече с мъртва тяга и 2-3 други упражнения за "десерт".

Днес ще ви представя една негова програма, която той препоръчва да се прилага в периода за маса и сила. Тя съставена само от три тренировъчни дни и гръбнака и се състои от "светата троица" : клек, лег и тяга!

ПОНЕДЕЛНИК: Крака+Корем

  1. Клек - 6х15,12,10,8,4,15
  2. Лег преси - 4х15,12,10,10
  3. Хекен клек - 2х12-15
  4. Сгъване от лег - 5х15,12,10,10,10
  5. Изправяне на пръсти от стоеж - 2х15-20
  6. Изправяне на пръсти от седеж - 2х15-20
  7. Коремни преси - 3х20

СРЯДА: Гърди+Трицепс+Бицепс

  1. Повдигане от лег - 5х12,10,8,6,6
  2. Полу-лег с дъмбели - 4х12,10,8,8
  3. Кофички - 2х10-12
  4. Френско разгъване от лег - 4х12,10,8,8
  5. Сгъване с щанга прав - 4х12,10,8,8
  6. Скотово с щанга - 2х10-12

ПЕТЪК: Гръб+Рамо

  1. Мъртва тяга - 7х12,10,8,6,4,4,4
  2. Горен скрипец пред гърди - 4х12,10,8,8
  3. Гребане с дъмбел - 4х12,10,8,8
  4. Разтваряне с дъмбели от наклон - 2х10-12
  5. Раменни преси с щанга - 4х12,10,8,8
  6. Разтваряне с дъмбели в страни - 2х10-12
  7. Повдигане на раменете с щанга - 4х12,10,8,8

Програмата се изпълнява 6 до 8 седмици, след което се минава на друга с по-умерено натоварване. Здрава храна, плюс сън 8-10 и адекватна почивка.

Майк Франсоа и Дориан Йейтс

Сподели с приятели

Подобни статии

Майк Крисчън е една от звездите на 80-те години на миналия век. Роден на 5 февруари 1955 година в Кливлънд Охайо. Едва 10 годишен се... Прочети повече
Здравейте, приятели на Тренирай.БГ! Днес ще видим една проста и базова тренировка за гръб, която ще даде необходимата ширина и плътност. Обикновено тренировката за гръб... Прочети повече
Пол Дилет е роден в Монреал, Канада на 12 април 1965 година. От най-ранна възраст се занимава със спорт, като най-любимият е футбола. Всъщност говорим... Прочети повече

10 коментара

  1. Франсоа беше типичен "силач". Имах го в един ФЛЕКС от 1994 г, където си правеше 6-8 повторения за клек с 335 кг. И то няколко серии поред. Но пък кариерата му не бе най-успешна, що се отнася за Олимпиите. Мисля, че и той, като Йейтс свърши заради травмите. Като ги гледам днешните културисти, тренировките са съвсем други. Не заключват стави, помпят и имат дълъг "културистичен" живот, стига да не объркат химиите. Но пък винаги е впечатляващо да видиш няко с 300+ кила на гърба и да прави десятка на клек.

    1. През 1997 година Майк Франсоа се разболява от рак на стомаха. След половин година лечение и химиотерапия той се оправя, но всичко това слага край на кариерата му като състезател. И до днес се спори дали "химията" е причината за заболяването му. Сега е съдия, пише статии и интервюта, съставя тренировъчни програми, има собствено спортно издание и всяка година през месец Май организира в Охайо NPC Mike Francois Classic Bodybuilding, Figure & Bikini Championships.

    2. През 1997 година Майк Франсоа се разболява от рак на стомаха. След половин година лечение и химиотерапия той се оправя, но всичко това слага край на кариерата му като състезател. И до днес се спори дали "химията" е причината за заболяването му. Сега е съдия, пише статии и интервюта, съставя тренировъчни програми, има собствено спортно издание и всяка година през месец Май организира в Охайо NPC Mike Francois Classic Bodybuilding, Figure & Bikini Championships.

  2. Майк Франсоа идва в бодибилдинга от силовия трибой. Жива реклама на тежките базови упражнения. Украсил съм домашната си зала с негова снимка. Класика!

  3. Здравей Александър,
    Преди време докато четях Архипелагът ГУЛАГ на Солженицин, открих глава посветена на Георгий Тенно арестуван през 1948г и попада в мрежата на лагерите!
    Завършил морско училище, военен институт за чужди езици, през войната работи като офицер за свръзка на английските конвойни съдове!
    Занимавал се с акробатика в цирка, треньор по вдигане на тежести, владее джудо и борба!
    Чудя се възможно ли е това да е същия Тенно от книгата АВС културизъм, имаше там две силови сравнителни програми на Тенно и на Уидър!
    Ще ми бъде интересно ако откриеш и публикуваш инфо за някогашния "съветски" културизъм, например в СССР, Чехословакия, Полша.

    Поздрави!

    1. Честно казано незнам дали става въпрос за един и същ човек, ще трябва и аз да се поразровя 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар