неделя , 19 май 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Мери талията, а не ръцете!
Мери талията, а не ръцете!

Мери талията, а не ръцете!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Със стъпването си в залата много от вас се ориентират към така наречения „период за маса“.

В това няма нищо лошо и е напълно нормално. Но тук изкача един въпрос, който от началото на септември получих няколко пъти, а през последната седмица, цели четири. Обобщения въпрос е „да качвам или да свалям“?

Реших да пусна една тема по този повод, тъй като предполагам,че и много други момчета се вълнуват от това.

За да се чудиш, дали да качваш килограми или да сваляш, най-вероятно имаш някакъв проблем. Най-вероятно той е свързан с повечкото подкожни мазнини и в частност талията. Причините за това са много, от несериозното отношение към храненето, минаваме през липсата на време и хапването на крак и стигнем до финансите. Каквато и да е причината, резултатите от тези действия или бездействия са налице. Какво да правим сега?!

Приемаме нещата такива каквито са! Това ни е отправната точка!

„Всички почват да качват“, но дали това е удачно за твоя случай? Ето как да разбереш:

  • Талията ти над 90 см (за тези под 175 см цифрата е 85 см) ли е?
  • Подкожните мазнини максимум 15% ли са ?
  • Теглото делено на две дава ли обиколката на ръцете?

Отговори си честно на тези три въпроса. Те ще дадат ориентир за моментното ти състояние! Много е важно да знаеш следното, ако ще се качваш по една стълба, първо провери дали тя е подпряна на правилната стена.

Може би сега някой ще си помисли, а бе тоя какви ги дрънка, всички зимата качват, как аз ще свалям и ще го разбера напълно. Но нека да помислим малко. Ние хората сме „стадни животни“ и гледаме да не се делим от стадото…, но ако това не дава резултат? Какво правим? Всъщност в повечето случай, точно „плуването срещу течението“ дава така търсения резултат.

Да предположим, че не сте чели тази статия или пък не обърнете внимание на сигнала, който подавам. Какво следва? Почвате да тренирате „за маса“, качвате 5-6 дори 10 кг до април, ръцете вдигат размера с 2 -3 см, талията вече е 90-95 см, а мазнините гонят 20%,че и повече. Може и да не съм прав,но обикновено се получава нещо такова.

Сега ми кажете, колко килограма ще трябва да се свалят „за лятото“ та да има „някаква преса“? Е, аз ще ти кажа! Много! И друго ще ти кажа, няма да ти стигне времето! Така чистен недочистен идва следващия период „за маса“ (нали така правят другите) и колелото се върти ли върти, година след година. Познато ли ти е?

Какъв е извода? Не мери ръцете, а талията! Когато тя е в ред, мери каквото искаш и по колкото искаш. Прибереш ли корема, ще видиш реално колко мускули имаш, колко ти е широк гърба, колко ти е малък задника и колко са ти големи ръцете. ДРЪЖ ТАЛИЯТА ПОД ОКО!

 

 

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

8 коментара

  1. Мотивираща статия,но ми изникна въпрос.Кое е най- добрия подход при чистене на мазнини в този период от годината? Например- силова тренировка+калориен дефицит+кардио но без добавки като протеин и аминокисилини или заедно с тях, Поздрави!

    • Александър Георгиев

      Силова тренировка + калориен дефицит! Това е основното 🙂

  2. Валентин

    Здравейте. Точно този въпрос ми се въртеше преди да започна период за маса. И аз много мислих какво точно да правя, защото имам още мазнини по себе си и не бях сигурен дали е удачно да качвам. Допитах се до още хора и те ми казаха, че няма смисъл да чистя като нямам база (мускули). Малко не ми стана ясно едно нещо: Добре е да се качва ако си до 15% (17-18 съм), 85 талия (83 съм) и ако ръката ми е килограмите делени на 2 (75кг, обиколката в момента 34.5). След като стигна тези „прогнози“ започвам качването като следя талията да не излезе от 85? – При мен има някакви разминавания от схемата и се обърках тотално…

    • Александър Георгиев

      Здравей Валентин, тук целта е да светне една предупредителна лампичка преди да правите каквото и да е било. Ако не виждаш макар и наченки на някаква преса и корема те притеснява, то добре обмисли решението.

      База мускули всеки има, не съм чувал за човек без мускули. Проблема е, че малко хора са в състояние да си ги видят реално, тъй като имат „базата“ но от мазнини!

      Относно цифрите по-горе, те не са абсолютна стойност, а ориентир. Ако се харесваш в огледалото, не ги гледай. Ако мислиш, че ти трябват още килограми – качи ги! Но не бъркай теглото с мускулна маса.

  3. dimdammeister

    Много точна статия! Както съм казвал и друг път, много от темите тук са за по-дълъг разговор, а не само коментар.

  4. Чудесна статиа , това отдавна съм го разбрал.Аз определено имам нужда от смъкване на талията,навсякъде съм добре но и еър- бега си е излязал.

  5. Няма как да не коментирам тази уникално полезна статия тъй като
    аз бях подбудител към нея и за постоянните имейли към Александър
    за което се извинявам ако съм бил повече от натрапчив.Просто да
    получих съвет от човек който гледа реално на нещата и казва истината и е част от нас тук обикновенните трениращи е много по-
    вече от това да накараш един от хилядите изготвящи тренировъчни и хранителни режеми без дори да те познават и да са те видяли някого и да не знаят на какво ниво си като цяло !!!
    С две думи статията е страхотна и най-важното полезна !!!

    • Александър Георгиев

      Определено ти най-живо се интересуваше 🙂 Това е добре обаче По-добре събери фактите, а не предположения, 2-3 странични мнения и тогава решавай. Както се казва два пъти мери веднъж режи!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*