Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Мери талията, а не ръцете!

18 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 19 окт. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Със стъпването си в залата много от вас се ориентират към така наречения "период за маса".

В това няма нищо лошо и е напълно нормално. Но тук изкача един въпрос, който от началото на септември получих няколко пъти, а през последната седмица, цели четири. Обобщения въпрос е "да качвам или да свалям"?

Реших да пусна една тема по този повод, тъй като предполагам,че и много други момчета се вълнуват от това.

За да се чудиш, дали да качваш килограми или да сваляш, най-вероятно имаш някакъв проблем. Най-вероятно той е свързан с повечкото подкожни мазнини и в частност талията. Причините за това са много, от несериозното отношение към храненето, минаваме през липсата на време и хапването на крак и стигнем до финансите. Каквато и да е причината, резултатите от тези действия или бездействия са налице. Какво да правим сега?!

Приемаме нещата такива каквито са! Това ни е отправната точка!

"Всички почват да качват", но дали това е удачно за твоя случай? Ето как да разбереш:

  • Талията ти над 90 см (за тези под 175 см цифрата е 85 см) ли е?
  • Подкожните мазнини максимум 15% ли са ?
  • Теглото делено на две дава ли обиколката на ръцете?

Отговори си честно на тези три въпроса. Те ще дадат ориентир за моментното ти състояние! Много е важно да знаеш следното, ако ще се качваш по една стълба, първо провери дали тя е подпряна на правилната стена.

Може би сега някой ще си помисли, а бе тоя какви ги дрънка, всички зимата качват, как аз ще свалям и ще го разбера напълно. Но нека да помислим малко. Ние хората сме "стадни животни" и гледаме да не се делим от стадото..., но ако това не дава резултат? Какво правим? Всъщност в повечето случай, точно "плуването срещу течението" дава така търсения резултат.

Да предположим, че не сте чели тази статия или пък не обърнете внимание на сигнала, който подавам. Какво следва? Почвате да тренирате "за маса", качвате 5-6 дори 10 кг до април, ръцете вдигат размера с 2 -3 см, талията вече е 90-95 см, а мазнините гонят 20%,че и повече. Може и да не съм прав,но обикновено се получава нещо такова.

Сега ми кажете, колко килограма ще трябва да се свалят "за лятото" та да има "някаква преса"? Е, аз ще ти кажа! Много! И друго ще ти кажа, няма да ти стигне времето! Така чистен недочистен идва следващия период "за маса" (нали така правят другите) и колелото се върти ли върти, година след година. Познато ли ти е?

Какъв е извода? Не мери ръцете, а талията! Когато тя е в ред, мери каквото искаш и по колкото искаш. Прибереш ли корема, ще видиш реално колко мускули имаш, колко ти е широк гърба, колко ти е малък задника и колко са ти големи ръцете. ДРЪЖ ТАЛИЯТА ПОД ОКО!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

18 коментара

  1. Здравейте, височина 186см, 95кг, ръце 41см, талия 102см..
    Предполагам имам доста за чистене, но как да запазя максимално мускулна маса, какъв е г/д % подкожни мазнини?

    1. Няма чисто сваляне и чисто качване - т.е. само мазнини и само мускул. Неминуемо ще има загуби, базовата тренировка с тежести ще ти помигне максимално да задържиш наличния мускул докато сваляш. Коремната преса ще започнеш да си виждаш когато наближиш 12-13%

  2. Много полезна статия при мен талията е 98см при 180 на 95кг. Мазнините са 24%, но съм се заял да искарам преса на 90 кг. Знам че ще бъде много дълък период за да се получи това 😃

    1. Така е, няма да е лесно нито бързо, но ако си сериозен и упорит то непременно ще стане. Успех!

      1. Всичко получено лесно и бързо си има цена, която не съм готов да платя. Пък и фитнеса за мен е хоби. Не се готвя за състезания след 3 месеца. Когато тогава.

  3. На мен каво би ми препоръчал Александър. Аз съм начинаещ , тренирам редовно от 3 месеца. Талията ми при максимално стегнат корем и измерена малко над пъпа е 86 см. Висок съм 182 см в момента тежа 78 килограма. Ръката ми е малка за ръста , само 34,5 см,бедро 55 см, гръден кош 102 см в отпуснато състояние. Талията не ми е голяма, но има мазнини които трябва да сваля, в областа на стомаха . В същото време , ми се струва , че съм слаб и тази година до лятото исках да стана 85--90 кг , но не бих желал да става за сметката на талията дори и 1 см. Според електронния кантар имам 27 % мазнини, което никак не кореспондира със снимката от статията . По-скоро приличам да имам около 20. Какво е удачно за мен . Да чистя и загубя тегло, като падна под 15% мазнини и после бавно да започна да изграждам чиста мускулна маса, или да тренирам сега за маса.

    1. Здрасти Valentin, при така зададените параметри малко се съмнявам да имаш 27% мазнини, най-вероятно са по-малко. Но, ако искаш да качваш се подготви, част от теглото да отиде и на талията, няма как. Колко, зависи от това колко си стриктен с хранителния режим.

  4. Хубава статия ,но и аз малко трудно се ориентирах.... Висок съм 181 ,77 кг ,талия 81.....

    1. Цифрите са ориентировъчни. Въпроса е, че ако талията е извън контрол, няма особен смисъл от качването на килограми.

  5. Мотивираща статия,но ми изникна въпрос.Кое е най- добрия подход при чистене на мазнини в този период от годината? Например- силова тренировка+калориен дефицит+кардио но без добавки като протеин и аминокисилини или заедно с тях, Поздрави!

    1. Силова тренировка + калориен дефицит! Това е основното 🙂

      1. Абсолютно съм съгласен! Тялото е най-добрия балансьор! При силовата тренировка и калориен дефицит, мускула ще бъде необходим за сила, а калорииния дефицит ще гори от излишните мазнини за енергия. Важното е малкото калории, които приемаме да са основно от протеин, фибри и витамини /🥗 / Кардиото е за тези които не могат да се справят с калорииния дефицит чрез диетата и им е необходимо допълнително движение за изгаряне на калории.

  6. Здравейте. Точно този въпрос ми се въртеше преди да започна период за маса. И аз много мислих какво точно да правя, защото имам още мазнини по себе си и не бях сигурен дали е удачно да качвам. Допитах се до още хора и те ми казаха, че няма смисъл да чистя като нямам база (мускули). Малко не ми стана ясно едно нещо: Добре е да се качва ако си до 15% (17-18 съм), 85 талия (83 съм) и ако ръката ми е килограмите делени на 2 (75кг, обиколката в момента 34.5). След като стигна тези "прогнози" започвам качването като следя талията да не излезе от 85? - При мен има някакви разминавания от схемата и се обърках тотално...

    1. Здравей Валентин, тук целта е да светне една предупредителна лампичка преди да правите каквото и да е било. Ако не виждаш макар и наченки на някаква преса и корема те притеснява, то добре обмисли решението.

      База мускули всеки има, не съм чувал за човек без мускули. Проблема е, че малко хора са в състояние да си ги видят реално, тъй като имат "базата" но от мазнини!

      Относно цифрите по-горе, те не са абсолютна стойност, а ориентир. Ако се харесваш в огледалото, не ги гледай. Ако мислиш, че ти трябват още килограми - качи ги! Но не бъркай теглото с мускулна маса.

  7. Много точна статия! Както съм казвал и друг път, много от темите тук са за по-дълъг разговор, а не само коментар.

  8. Чудесна статиа , това отдавна съм го разбрал.Аз определено имам нужда от смъкване на талията,навсякъде съм добре но и еър- бега си е излязал.

  9. Няма как да не коментирам тази уникално полезна статия тъй като
    аз бях подбудител към нея и за постоянните имейли към Александър
    за което се извинявам ако съм бил повече от натрапчив.Просто да
    получих съвет от човек който гледа реално на нещата и казва истината и е част от нас тук обикновенните трениращи е много по-
    вече от това да накараш един от хилядите изготвящи тренировъчни и хранителни режеми без дори да те познават и да са те видяли някого и да не знаят на какво ниво си като цяло !!!
    С две думи статията е страхотна и най-важното полезна !!!

    1. Определено ти най-живо се интересуваше 🙂 Това е добре обаче По-добре събери фактите, а не предположения, 2-3 странични мнения и тогава решавай. Както се казва два пъти мери веднъж режи!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още