събота , 27 февруари 2021
Начало » Тренирай с мен » Френско разгъване от лег за трицепс – Втора част
Френско разгъване от лег за трицепс – Втора част

Френско разгъване от лег за трицепс – Втора част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Днес ще ви представя едно допълнение към статията “Френско разгъване” от лег за трицепс. Почти веднага след като излезе предната статия, приятел на сайта ми изпрати имейл с неща, които не бях засегнал. Дълго се чудех дали да направя нова статия или просто да добавя коментара и накрая реших,че една „втора част“ би било добро решение.


Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Днес ще ви представя едно допълнение към статията “Френско разгъване” от лег за трицепс. Почти веднага след като излезе предната статия, приятел на сайта ми изпрати имейл с неща, които не бях засегнал. Дълго се чудех дали да направя нова статия или просто да добавя коментара и накрая реших,че една „втора част“ би било добро решение.

Здравей Александър!

Ще ти предложа допълнение към статията за „френското разгъване”.Мислех да го напиша като коментар – обаче ми се струва неподходящо, защото е малко дългичко. Пък предпочитам да чуя първо твоето мнение.

От лег спускането на лоста над главата за мен е твърде неудобно, изнася ръцете твърде назад и усилието за запазване на баланса нараства значително (ъгъла между мишниците и лежанката става твърде голям, при условие че трябва да е горе – долу 90°). Спускането на лоста трябва да става някъде в областта на горната част на челото и 2-3 пръста над него.

Спускането на лоста над глава е практично от полулег – тогава, когато лактите сочат към тавана ъгъла между мишниците и лежанката позволява свободно преминаване на лоста зад главата.

Според мен една от най – големите грешки при изпълнение произлиза от спецификата на движението т.е. в основата си френското разгъване е едноставно движение. При изпълнение на упражнението масово се наблюдава съпътстващо движение от раменните стави – движение ръцете наред – назад или разтваряне на лактите в страни или и двете в комбинация, което малко или много обезсмисля упражнението. Масовото „нечисто” изпълнение на движението (с включване на движение от раменните стави) създава измамно чувство за наличие на много сила, което води до покачване на работната тежест – тогава упражнението става опасно за ставните връзки в лакътя. Последното не е само теория от дебелите книги – реално познавам хора късали връзки при изпълнение на „френско”.

За тези, които не могат да усетят упражнението с прав или с „EZ” лост нека пробват с лоста позволяващ неутрален хват (знаеш за кой лост говоря просто незнам как се казва за да го назова точно). Неутралния хват е и по – удобен за китките. Ако и тогава не са доволни или страхуват да не си изпуснат лоста на носа – нека пробват с дъмбели/гири, отново с неутрален хват.

И накрая един съвет(особено към новобранците): Понеже „френското” за трицепсите се явява като тежко упражнение (както е лежанката за гърдите) нека е като второ упражнение. За доброто на лактите (най – слабото звено при това упражнение), нека започнем с няколко серии горен скрипец след, което да преминем към „тежката артилерия”.

Ето и тази информация ми се иска да я има на страницата отделена за статията.

Поздрави.

„Френско разгъване“ от лег – Първа част

Бодибилдинг Анатомия

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. Френското мачка лактите, а има и толкова други хубави упражнения за трицепс. А разгъването в лакътя не е единствената функция на трицепса, а и изобщо такива категоризации кое е правилно и кое – грешно не са много правилни.

  2. Доста истина има в тази статия , а преди време забелязах мой познат да правоо фенско от пейка на полу лег и го попитах как го усещащ така по-добре , по тежко или той каза , че не е фен на френското и доста рядко го правил което си е грешка за мен просто е решил да опита и чувстав трицепса меко казано смачкан , но като се замисля точката в която тръгва щангата и самата концентрация е наистина по-добра от хоризонтално легнало положение !!!
    Точно когато прочетох по-предната статия „Френско разгъване“ се сетих за едно упражнение което лично аз често правя и исках мнението на Сашо и на всички тук какво мислят за него и който го прави как го усеща то е „Разгъване на дъмбел зад врат с две ръце“ мисля , че е добро бих казал базово и тежко упражнение !!!

  3. Георги Колев

    Това упражнение – според мен е
    ненужно.

    • Пламен

      Това е най-доброто упражнение за трицепс, когато става въпрос за обема на мускула.Това е единственото упражнение, при което аз чуствам трицепса как се помпи на максимален потенциал! 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

...