Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Френско разгъване от лег за трицепс - Втора част

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 14 сеп. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Днес ще ви представя едно допълнение към статията “Френско разгъване” от лег за трицепс. Почти веднага след като излезе предната статия, приятел на сайта ми изпрати имейл с неща, които не бях засегнал. Дълго се чудех дали да направя нова статия или просто да добавя коментара и накрая реших,че една "втора част" би било добро решение.


Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Днес ще ви представя едно допълнение към статията “Френско разгъване” от лег за трицепс. Почти веднага след като излезе предната статия, приятел на сайта ми изпрати имейл с неща, които не бях засегнал. Дълго се чудех дали да направя нова статия или просто да добавя коментара и накрая реших,че една "втора част" би било добро решение.

Здравей Александър!

Ще ти предложа допълнение към статията за „френското разгъване”.Мислех да го напиша като коментар – обаче ми се струва неподходящо, защото е малко дългичко. Пък предпочитам да чуя първо твоето мнение.

От лег спускането на лоста над главата за мен е твърде неудобно, изнася ръцете твърде назад и усилието за запазване на баланса нараства значително (ъгъла между мишниците и лежанката става твърде голям, при условие че трябва да е горе – долу 90°). Спускането на лоста трябва да става някъде в областта на горната част на челото и 2-3 пръста над него.

Спускането на лоста над глава е практично от полулег – тогава, когато лактите сочат към тавана ъгъла между мишниците и лежанката позволява свободно преминаване на лоста зад главата.

Според мен една от най – големите грешки при изпълнение произлиза от спецификата на движението т.е. в основата си френското разгъване е едноставно движение. При изпълнение на упражнението масово се наблюдава съпътстващо движение от раменните стави – движение ръцете наред – назад или разтваряне на лактите в страни или и двете в комбинация, което малко или много обезсмисля упражнението. Масовото „нечисто” изпълнение на движението (с включване на движение от раменните стави) създава измамно чувство за наличие на много сила, което води до покачване на работната тежест – тогава упражнението става опасно за ставните връзки в лакътя. Последното не е само теория от дебелите книги - реално познавам хора късали връзки при изпълнение на „френско”.

За тези, които не могат да усетят упражнението с прав или с „EZ” лост нека пробват с лоста позволяващ неутрален хват (знаеш за кой лост говоря просто незнам как се казва за да го назова точно). Неутралния хват е и по – удобен за китките. Ако и тогава не са доволни или страхуват да не си изпуснат лоста на носа – нека пробват с дъмбели/гири, отново с неутрален хват.

И накрая един съвет(особено към новобранците): Понеже „френското” за трицепсите се явява като тежко упражнение (както е лежанката за гърдите) нека е като второ упражнение. За доброто на лактите (най – слабото звено при това упражнение), нека започнем с няколко серии горен скрипец след, което да преминем към „тежката артилерия”.

Ето и тази информация ми се иска да я има на страницата отделена за статията.

Поздрави.

"Френско разгъване" от лег - Първа част

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте на всички приятели на Тренирай.БГ! Лятото все още продължава и това не ми пречи да държа перфектна форма все още. Не, че и през... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте, културисти, щангисти, трибойци, многобойци, фитнесджий и четатели на Тренирай.БГ! Казвам се Неделин, на 24г., от Монтана. Още преди 6-7г. съм писал на г-н Александър... Прочети повече

4 коментара

  1. Френското мачка лактите, а има и толкова други хубави упражнения за трицепс. А разгъването в лакътя не е единствената функция на трицепса, а и изобщо такива категоризации кое е правилно и кое - грешно не са много правилни.

  2. Доста истина има в тази статия , а преди време забелязах мой познат да правоо фенско от пейка на полу лег и го попитах как го усещащ така по-добре , по тежко или той каза , че не е фен на френското и доста рядко го правил което си е грешка за мен просто е решил да опита и чувстав трицепса меко казано смачкан , но като се замисля точката в която тръгва щангата и самата концентрация е наистина по-добра от хоризонтално легнало положение !!!
    Точно когато прочетох по-предната статия "Френско разгъване" се сетих за едно упражнение което лично аз често правя и исках мнението на Сашо и на всички тук какво мислят за него и който го прави как го усеща то е "Разгъване на дъмбел зад врат с две ръце" мисля , че е добро бих казал базово и тежко упражнение !!!

    1. Това е най-доброто упражнение за трицепс, когато става въпрос за обема на мускула.Това е единственото упражнение, при което аз чуствам трицепса как се помпи на максимален потенциал! 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар