четвъртък , 14 ноември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Кога и как да правим измерванията си!
Кога и как да правим измерванията си!

Кога и как да правим измерванията си!

Името на играта е прогрес! В крайна сметка всяко едно действие е насочено към конкретен резултат.

Дали ще качваме мускули, топим мазнини, учим за изпит, ходим на работа или сме предприели нещо, то винаги целим конкретен резултат. Няма как да правим нещата просто така, без цел и посока.

Силно препоръчвам статията Три причини, за да си водите Тренировъчен дневник!  и ако не го правите, мисля че вече е време, стига да сте сериозни в преследването на резултати разбира се.

Съществена част от тренировъчния дневник е воденето на статистика с резултатите ви. Вече сме коментирали, как да следите дали тренирате правилно, сега е време да следим и тялото си.

ОК, предполагам,че имате тренировъчен дневник, нека да видим как да правим измерванията си. Отделете една страница и разчертайте  една таблица в няколко колони. В едната нанасяте всичките си размери към днешна дата – ръст, тегло, гръдна обиколка, талия, ръце (лява, дясна), бедра (ляв, десен),ханш, прасци (ляв, десен), предмишници, врат. Сега имате изходната точка.

Нанасяйте всеки размер веднъж месечно, талията мерете два пъти месечно през 15 дни, а теглото всяка седмица. Всичко това нанасяйте със съответната дата. Това ще ви показва, какво се случва с вас, докато тренирате по дадена програма и се храните по определен начин.

Как стават измерванията? 

  • Ръст – Ако сте минали тинейджърската възраст, то тази цифра едва ли ще се промени, така че тук може да приемете ръста за даденост, но все пак 1-2 пъти в годината му хвърляйте по едно око.
  • Тегло – теглене всяка седмица, по едно и също време, сутрин на гладно след WC – то. Тези измервания ще са контролата ви относно начина на хранене. Нагласете нещата така, че да качвате или сваляте по 0,5 до максимум 1 кг на седмица или 10 дни. Това темпо е добро и ако поддържате достатъчно дълго време ще се радвате на уникални резултати.
  • Гръдна обиколка – тук има много спорове и варианти. Едни се мерят с въздух, други без въздух, с „перки“ без „перки“ и т.н. Аз за себе си избрах да водя два размера, в спокойно състояние и с максимално вкаран въздух и максимално широк гръб, тук може да ви потрябва и асистент.
  • Талия – мери се както и теглото, сутрин на гладно и след тоалетна, нито се гълта корема нито се отпуска. изправяте се „гордо“ корема в „междинно“ състояние метъра минава през хълбоците и малко над пъпа.
  • Ръце – ръцете се мерят по отделно, рядко размерите са еднакви, винаги има някаква разлика между двете и това е нормално, стига да не е нещо фрапантно. Другия момент е да се мерят „студени“ максимално свити, но и в отпуснато състояние, като разликата ще ви даде представа за качеството на мускула.
  • Бедра – отново се мерят едно по едно, като и тук не е задължително да са еднакви. Мери се най-широката част на бедрото, като се обхваща и „коремчето“ на задната част на бедрата. Тук има  един подлъгващ момент, ако процента мазнини ви е от 15% и нагоре, вероятността да имате повечко мазнини е голяма, което изкривява статистиката. Най-често това е причината и повечето да си мислят, че краката са им ОК и не си дава много зор, а те реално са „дебели“.
  • Ханш – много важен размер. Мери се в най-широката част. Големината на задника е резултат от ширината на таза, мускулите по него и най-вече мазнините! Последното е за тези, които си търсят оправдание, за да не клякат.
  • Прасци – Всеки крак по отделно при стегнат прасец, отново е допустима разлика от няколко милиметра.
  • Врат – мери се с изправена глава и под адамовата ябълка.
  • Предмишница – отново се мерят ръцете една по една и в два размера, стегнати и отпуснати.

Водете записки и сравнявайте, това ще ви показва накъде вървите. Много добър подход е и да се снимате. Правете по няколко снимки в основните пози на 2-3 месеца, а ако сваляте тегло и гоните релеф на 15-20 дни. Също така ако имате възможност може да си купите калиптер, една пластмасова „щипка“ с, която може да следите и подкожните си мазнини.

Това е приятели на Тренирай.БГ! От тук натам сте Вие!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. dimdammeister

    Много приятна статия, като някои от нещата, някои лекари не ги знаят….

  2. Здрасти Сашо, искам да те поздравя, статията е супер, супер полезна. Аз тренирал месеци наред без да ми хрумне да се измеря даже. Сега ще се опитам да променя това.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*