Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Кога да тренирам задното рамо и други знайни и незнайни мускули!

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 сеп. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирате ли задно рамо? А върха на бицепса, страничната глава на трицепса, капката на бедрото или горното ляво квадратче на пресата? Задавате ли си въпроса кога да тренирам, това, онова и т.н.

Въпросите са сериозни!

Напоследък пред погледа ми минаха десетки програми и с малки изключения виждам едно и също. Липса на глобално мислене! Наистина приятели, няма го виждането за нещата.

Сега ми кажете, как да правиш връх на бицепса, като бицепса го няма или пък капката на бедрото, когато краката са равни от горе до долу? Последното е свързано с поредния абсурд, който видях. Едно момче разгъваше краката си на машината за лег екстензии със стъпала силно извити на вън, рискувайки да си обърне колената! Тренирал за "капката"! ОК разбирам, всеки си знае слабостите и трябва да работи върху тях...ама тоя пич бе една голяма 68 килограмова слабост!

Нямате си на представа, колко абсурдно е да се хабят време и усилия да се обработва мускул, който на практика го няма. Как на ръка 32 см ще правиш връх, ама Арнолд тренирал така! Е, и! Като толкова те интересува Арнолд, да беше прочел,че е направил ръце по 47 см само с 4 упражнения (сгъване с щанга, зотман сгъване, бутане от лег с тесен хват и френско от лег).

Как да "работим" върху задното рамо, когато рамената като цяло ги няма. Как да "правим канала" на гърдите като ... сещате се НЯМА ГИ!

И така да си дойдем на думата. Нека гледаме глобално на нещата и не бъдем от онези хора, които "не виждат гората от дърветата". Нали знаете как се строи къща: - полагат се основите, издигат се стените, изгражда се покрива и на края се измазват стените, слага се паркета и се подреждат мебелите. Надявам се ми следите мисълта.

В нашия спорт това означава да отделите време, толкова колкото е нужно да натрупате килограми, доста килограми, да изградите общия обем на основните мускули, не бойте се малките няма да стоят на едно място. Когато сте "големи" или поне колкото ръста ви в см минус 100 + 5 до 10 кг, тогава може да смените фокуса и да извадите финото длето. А, то ще ви трябва, тъй като вече ще имате материал за обработка!

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да поговорим за търпението. Едно качество, което е сред топ 3 на успешните хора. Да, знам 21 век сме... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В началото сме на една чисто нова година и на едни 365 чисто нови дни. Как ще ги изпълним това зависи... Прочети повече

6 коментара

  1. Истината е в базовите упражнения - тежко и по много, полято обилно с качествена храна. И сън... И аз се дразня, като ги видя такива да се чекнат само по машините... ама тяга, ама клек, ама военна преса ко е туй? Знаят една лежанка.

  2. Лично мнение. Сашо, отдавна не съм се включвал, прочетох и предната статия. Това, което си писал е въпрос на дискусия в разговор, а не тук. Нещата са комплексни и съм малко изненадан, че човек като теб пише така. Аз съм се занимавал с атлетика в ония времена, когато информацията за мускулите, можеш да намериш в чужди списания, ако знаеш език. 32-а см. ръка при положение, че имаш разлика в бицепса около 45 мм, как смяташ, кой ще направи повече лицеви, кофички или набирания? Този, който е с тегло около 70 и има тази разлика, или този, който е тегло 90 и има разлика 25-30 мм? Нали знаеш, че тренировката е работа на мускула и тук има много детайли. Твърдо мога да кажа, че при тегло 67-70 кг и при ръст малко над 180см, също можеш да покажеш релеф. Както споменах, не тук е мястото за дискусии, но и аз понякога не се сдържам като чета...

    1. Определено имаш право и напълно съм съгласен с теб, но тук става въпрос за друго. Статията е насочена към момчетата, които искат да качват килограми. Болшинството от мейлите, които получавам са на тема "искам да кача" и следва 2 страници програма, с упражнения за какво ли не! Идеята на цялата "писаница" по-горе е да се спрат глупостите и да се правят неща, които ще отведат пичовете на тегло +10 кг например.

  3. Мдаааа, страхотно казано! Само базови упражнения, стига изолации и глупости, а именно как тренира Рони, Джей и т.н. Клек, Лег, Тяга, Набирания, Кофички, коремни преси спринтове....това са упражненията гарантиращи резултати...

  4. Забелязал съм ,че капката на бедрото се тренира когато караме интензивно колело.

  5. Здравейте!

    И аз съм от хората, които преди вървяха по тоя път – тренирах за задно рамо, за предно рамо, за средно рамо, за брахиализа, за вътрешна част на гърдите, за десен клепач, за ляво ухо и т.н.
    С течение на времето и оглед на постигнатите резултати започнах да си мисля какво не е наред и къде сбърках?!
    След това наблягайки на базовите упражнения разбрах, че мускула нараства като цяло, а не само предната му или задната му част. Стана ми ясно, че когато някой в някое списание казва че тренира задно рамо – не говори, че от това му пораства съответната част на мускула, става въпрос само за оформяне. Както Сашо Георгиев преди казваше, като го казва в момента и както винаги ще го казва не може да се оформи нещо, което го няма.
    Всички акцентиращи упражнения са само оформящи, те Не водят до реален растеж – до растеж водят само базовите упражнения.

    Г-н Георгиев част от статията ми направи впечатление „...всеки си знае слабостите и трябва да работи върху тях”. Честно казано съмнявам се, че по – голямата част от хората трениращи по родните залите са наясно къде се намират, какво правят и докъде са стигнали в момента.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар