тренирай

"Изгарящи" повторения!

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 сеп. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Искате ли да доведете работните си серии отвъд отказа без да може да направите повече повторения? Всеки знае,че за да принудим мускула да расте, то трябва да го натоварим до краен предел в дадена серия. Въпреки,че за повечето от нас "простата работа до отказ" е напълно достатъчно, то не е зле от време на време да преминем тази линия.

Нека първо изясним отново формулировка "до отказ". Това най-общо казано е момента в който не може да продължим да правим повече повторения и на практика серията приключва. Обикновено една или две работни серии до отказ в упражнение са напълно достатъчни.

Има един момент обаче в който може да принудим мускула да поработи още малко да му нанесем по-големи "щети", които от своя страна да предизвикат още по-голям растеж. В този момент се прилагат различни техники, като днес ще ви предложа една от тях.

Изгарящите повторения са присъствали в арсенала на първия Мистър Олимпия, Лари Скот. Той е използвал редовно тази техника, особено в тренировките си за ръце.

Как се прави? Лари е подбирал така тежестта, че да може да направи 6 пълни повторения до отказ и 4 "изгарящи". В какво се състоят "изгарящите" повторения? Това са чисто и просто частични повторения. Лари Скот е открил,че след като приключи серията с пълни повторения и не може да направи поне още едно, то това не означава,че в мускула няма сила за още няколко "половинки" или  "четвъртинки" от повторението. С тази техника, той е довеждал мускула до тотален колапс, жестоко парене (името от къде мислите,че идва) и невероятно напомпване. Съдейки по размера на ръцете на Скот, явно е работело добре за него.

Какво означава това за нас? Всеки може да опита. Подберете си тежестта в работните серии така, че да направите 6 до 8 пълни повторения до отказ, след това продължете с 3-4 или 5 частични докато може да мърдате. Правете това само в последната серия!

В кои упражнения може да се приложи? В почти всички, все пак има две - КЛЕК и МЪРТВА ТЯГА където е СТРОГО ЗАБРАНЕНО! Най-удачно е да се прилагат при тренирането на ръце, както и при кофичките, когато тренирате гърди и набирането когато тренирате гръб. Важно е така да подбирате упражненията,че да сте в безопастност!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече

2 коментара

  1. Ще го изпробвам , като мисля да сложа веднага след това една дроп серия на 50% пак с пълна амплитуда (ако въобще е възможно) до отказ + частични и в нея .

    1. Първо опитай така пък после помисли за допълнителна дроп серия, ако имаш сили де 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още
Стив Рийвс