Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Силата на ЯДКИТЕ!

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 авг. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Обичате ли ядки? Ако да тази статия е за вас, ако ли не, то разберете какво пропускате.

От незапомнени времена ядките са част от ежедневното меню на човека. И колкото по-назад се връщаме във времето виждаме тяхната значимост в изхранването на хората от древността.

В съвремието сме заобиколени от какво ли не. Храната е в изобилие като изключим третия свят, но какво се получава. Обградени сме с така наречените празни храни с празни калории, които ни дават "моментно щастие" и голяма вероятност от здравословни проблеми в близко или по-далечно бъдеще.

Тези от нас, които спортуват са наясно с важността от балансираното и здравословно хранене. Наясно са,че трябва да се приемат качествени храни, които да карат тялото ни да работи добре. Наясно са, че качествената храна е като качественият бензин в колата.

Вие с какво гориво зареждате "колата"? Приятели, многократно се убеждавам от личен опит и от това, което се случва около мен, че всичко в този живот става с натрупване. Натрупване във времето. Знания, пари, мускули, сланина...болести! Нищо не идва просто така! За всичко си има причина, а тя се крие в нашите действия в нищо друго...

За това не бива да се учудваме от високия брой деца с наднормено тегло, високия процент хора с диабет, високото кръвно, затлъстелите нации и прочие. Всичко това си го правим по най-глупавия начин, следвайки апетита и лакомията си, а не разума.

Разбира се всеки обича, пица, шоколад, кола и класиката баница с боза. Няма лошо, лошото е когато това е правило, а не изключение.

Ядките са много полезен източник на протеини, въглехидрати и здравословни мазнини. Те са чудесно допълнение към закуската или пък могат да се използват за малките междинни хранения. Тук трябва да отбележа, че не всички ядки са или по точно начина има приготвяне са добри за употреба. Например масово в магазините се предлагат ядки печени със сол, пипер и какво ли не само и само да са по-вкусни, а когато това е така, ядем повече и съответно купуваме повече "малък" трик на индустрията.

Това може да е добре за търговията, но не и за нас. Ние не сме овце,че да ближем сол! Избягвайте това. Нека предпочитаните от вас ядки да са суровите или печени без сол и каквито и да е подправки. Е, не е вкусно, но тук номера е да не мислим с вкусовите си рецептори а с главата.

Вижте  едни от най-употребяваните сурови ядки у нас:

  • Бадеми: Протеин - 21 гр, Въглехидрати - 22 гр, Мазнини - 52 гр
  • Орехи: Протеин - 18 гр, Въглехидрати -10 гр, Мазнини - 62 гр
  • Фъстъци: Протеин - 26 гр, Въглехидрати -16 гр, Мазнини - 50 гр
  • Лешници: Протеин -15 гр, Въглехидрати -16 гр, Мазнини - 63 гр
  • Слънчоглед: Протеин - 21 гр, Въглехидрати - 20 гр, Мазнини - 53 гр

Как да ги включим в менюто си? Моите варианти са два - сутрин със закуската, като допълнение и/или като закуска между основните хранения. Дали ще са основната част или допълнение към храненето ваш избор.

Ето няколко идеи:

  • Овесена каша с 2-3 супени лъжици белено слънчогледово семе + 2 яйца
  • Чаша мляко + шепа бадеми
  • 50 гр фъстъци ( малка междинна закуска)
  • Кисело мляко с орехи и мед - ако млякото е и биволско става уникално
  • Импровизирайте!

Не подценявайте ядките, те са храна, която ще ви даде много здраве, сила и мощ!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

2 коментара

  1. Здравейте, има ли разлика между протеините, които идват от храни с растителен произход, както например ядките, и от такива с животински произход и следва ли първите да се консумират ограничено, а вторите да са основен източник за белтъчини?

    1. Да има, грубо казано растителния протеин е с малко по-лош аминокиселинен профил и за да се подобри трябва да се комбинират различни източници. Има и едно изключение - СОЯТА нейния аминокиселинен профил отговаря на този от месото. При малко повечко знания може да се постигнат резултати и от вегетарианци, има примери за такива шампиони, като Бил Пърл например.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар