тренирай

Силата на ЯДКИТЕ!

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 авг. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Обичате ли ядки? Ако да тази статия е за вас, ако ли не, то разберете какво пропускате.

От незапомнени времена ядките са част от ежедневното меню на човека. И колкото по-назад се връщаме във времето виждаме тяхната значимост в изхранването на хората от древността.

В съвремието сме заобиколени от какво ли не. Храната е в изобилие като изключим третия свят, но какво се получава. Обградени сме с така наречените празни храни с празни калории, които ни дават "моментно щастие" и голяма вероятност от здравословни проблеми в близко или по-далечно бъдеще.

Тези от нас, които спортуват са наясно с важността от балансираното и здравословно хранене. Наясно са,че трябва да се приемат качествени храни, които да карат тялото ни да работи добре. Наясно са, че качествената храна е като качественият бензин в колата.

Вие с какво гориво зареждате "колата"? Приятели, многократно се убеждавам от личен опит и от това, което се случва около мен, че всичко в този живот става с натрупване. Натрупване във времето. Знания, пари, мускули, сланина...болести! Нищо не идва просто така! За всичко си има причина, а тя се крие в нашите действия в нищо друго...

За това не бива да се учудваме от високия брой деца с наднормено тегло, високия процент хора с диабет, високото кръвно, затлъстелите нации и прочие. Всичко това си го правим по най-глупавия начин, следвайки апетита и лакомията си, а не разума.

Разбира се всеки обича, пица, шоколад, кола и класиката баница с боза. Няма лошо, лошото е когато това е правило, а не изключение.

Ядките са много полезен източник на протеини, въглехидрати и здравословни мазнини. Те са чудесно допълнение към закуската или пък могат да се използват за малките междинни хранения. Тук трябва да отбележа, че не всички ядки са или по точно начина има приготвяне са добри за употреба. Например масово в магазините се предлагат ядки печени със сол, пипер и какво ли не само и само да са по-вкусни, а когато това е така, ядем повече и съответно купуваме повече "малък" трик на индустрията.

Това може да е добре за търговията, но не и за нас. Ние не сме овце,че да ближем сол! Избягвайте това. Нека предпочитаните от вас ядки да са суровите или печени без сол и каквито и да е подправки. Е, не е вкусно, но тук номера е да не мислим с вкусовите си рецептори а с главата.

Вижте  едни от най-употребяваните сурови ядки у нас:

  • Бадеми: Протеин - 21 гр, Въглехидрати - 22 гр, Мазнини - 52 гр
  • Орехи: Протеин - 18 гр, Въглехидрати -10 гр, Мазнини - 62 гр
  • Фъстъци: Протеин - 26 гр, Въглехидрати -16 гр, Мазнини - 50 гр
  • Лешници: Протеин -15 гр, Въглехидрати -16 гр, Мазнини - 63 гр
  • Слънчоглед: Протеин - 21 гр, Въглехидрати - 20 гр, Мазнини - 53 гр

Как да ги включим в менюто си? Моите варианти са два - сутрин със закуската, като допълнение и/или като закуска между основните хранения. Дали ще са основната част или допълнение към храненето ваш избор.

Ето няколко идеи:

  • Овесена каша с 2-3 супени лъжици белено слънчогледово семе + 2 яйца
  • Чаша мляко + шепа бадеми
  • 50 гр фъстъци ( малка междинна закуска)
  • Кисело мляко с орехи и мед - ако млякото е и биволско става уникално
  • Импровизирайте!

Не подценявайте ядките, те са храна, която ще ви даде много здраве, сила и мощ!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Почти всеки трениращ във фитнес залата знае, кое е Джон Сина. Знае, че е сред най-известните кечисти в света, знае и... Прочети повече
Биг Рами е сред най-масивните културисти днес. Той успява да изкара на сцената физика от над 130 кг, с която печели редица титли, сред които... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж сме коментирали, закуската заедно със след тренировъчното хранене са най-важните за деня. Нека да поговорим за закуската. Тя... Прочети повече

2 коментара

  1. Здравейте, има ли разлика между протеините, които идват от храни с растителен произход, както например ядките, и от такива с животински произход и следва ли първите да се консумират ограничено, а вторите да са основен източник за белтъчини?

    1. Да има, грубо казано растителния протеин е с малко по-лош аминокиселинен профил и за да се подобри трябва да се комбинират различни източници. Има и едно изключение - СОЯТА нейния аминокиселинен профил отговаря на този от месото. При малко повечко знания може да се постигнат резултати и от вегетарианци, има примери за такива шампиони, като Бил Пърл например.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още
Стив Рийвс