Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да използваме най-ефективно протеина на прах!

13 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 авг. 14 от Александър Георгиев

Протеина на прах е най-разпространената хранителна добавка днес. Всеки един който влезе в залата започва да се оглежда по лъскавите опаковки на протеин - бара или в някой онлайн магазин.

С течение на времето "протеините" се доказаха като неизменна част от фитнес пейзажа. Само, че има някои недоизяснени неща, които могат сериозно да объркат човек.

Да вземем един типичен пример. Влиза един юнак в залата, тренира месец, два, три и нещо темпото на развитие не му харесва. Започва да се оглежда другите какво правят, вижда в съблекалнята как "колегите" вадят от саковете разни шишета и пият "нещо". Започват едни въпроси и накрая се появява някой, който разбира нещата и казва "братле ей тоя протеин е много як, от него качих 5 кг миналия месец".

На нашия юнак му светват очите и започва трескаво да събира пари за "вълшебния ключ", който ще му отвори врата към успеха. Вече парите са налице, поръчката е направена, куриера звъни и "магията" е в ръцете. Страхотно сега вече всичко е наред.

Минава месец, кантара показва същото! Какво става, всичко е направено, няма начин да не стане! Защо? Попадали ли сте в тази ситуация. Знам,че повечето от нас са!

Къде е проблема? В протеина? В производителя? В цената? Къде?

Проблема приятели е навсякъде другаде, но не и там където го търсите. Протеина на прах сам по себе си нищо не може да направи. Много пъти тук е ставало дума за основната формула и тя е:

ПРАВИЛНА ТРЕНИРОВКА

ТОЧНО ХРАНЕНЕ

АДЕКВАТНА ПОЧИВКА

Както и да го гледаме без тези три неща няма как да се мине. Ако не сте си изработили "вашата" програма, не се храните по "вашия" режим и не давате на тялото си "вашата" почивка нищо не може да ви помогне и само си давате парите на вятъра!

От друга страна, ако си напишете домашното - тренирате продуктивно, храните се съобразно целта си, почивате достатъчно, то 1 или 2 протеинови шейка като допълнение ( ключовата дума тук е допълнение) ще ви даде онзи тласък, от който имате нужда.

Трениращия трябва да приема около 2 гр протеин на телесно тегло. Важно е този протеин да идва от хранителни източници и "горницата" да е от протеин на прах. Не може да е обратното, не е изгодно, а и е рецепта за провал.

Стремете се поне 80% от необходимият ви протеин да идва от месо, яйца, мляко, извара и т.н.

Кога е най-ефективно да се приема протеина на прах?

Ако храненето ви е на ниво, то един шейк от суроватъчен протеин след тренировка е напълно достатъчен, а в не тренировъчните дни сутрин след ставане. Така ще спестите доста пари, но запомнете това работи само при добре направен хранителен режим!

Ако по една или друга причина имате нужда от повече протеин или пък работата, училището, пътуване или каквото и да е ви пречи да приемете качествена храна, то може да ползвате два протеинови шейка с малко плодове и/или ядки като междинни хранения между основните.

Няма нужда да се наливате с протеин, ако не сте стъпили на здрава основа. Ако се храните с дюнери или какво то ви попадне и не си следите калориите, протеините, въглехидратите и мазнините, смятайте,че парите ви отиват в WC -то!

За да се извлече максимума от един протеин и парите, които влагаме е да се използва правилно! 

Сподели с приятели

Подобни статии

Зеленият чай от векове е известен със своите тонизиращи свойства. Неговата родина е Китай, въпреки че може да се срещне и на други места. Зеленият... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки прекрачил прага на фитнес залата в един или друг момент започва да си задава въпроса "какво да пия" 🙂 Разбира... Прочети повече
Л-Карнитин - Действие! Най-просто казано Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани... Прочети повече

13 коментара

  1. Протеина нали се разпада на аминокиселини не е ли по одачно да се пият амино на прах +бца отколкото протеин + бца говора за преди и след трен и 2 вариянта + бърз въглехидрат

    1. Точно така, аминокиселините са съставната част на протеина, което ще рече че навлизат в кръовобращението по-бързо от портеина. В период на дефиниция и калориен дефицит, те са по-удачни.

  2. Искам да попитам нещо може би това не е точната статия но в момента ям сутрин мюсли и 4 сварени яйца и въпросът ми е дали след примерно 1 месец да увелича ли дозата яйца ако съм качил 1-2кг и дори и да не съм

    1. Ако качиш килограми, то няма да е само зарази закуската и яйцата, а заради цялостният ти прием на протеин и калории за деня.Гледай цялата картинка!
      В тоя ред на мисли след като си качил, ще трябва да коригираш леко калориите на горе отново цялостно. Дали ще увеличиш по малко всяко едно от храненията или няколко от тях или ще добавиш още една закуска е твой избор.

  3. Аз не ползвам протеин на прах, набавям си необходимото количество от храната.

  4. Здравей Сашо искам да те попитам купих си суроватка концентрат протеин насипен от завода на Данон имаш ли на представа дали е хубав ако може да ме посъветваш за някой по хубав.

    1. Незнам какво си купил, може да е читаво, а може и да не е. И аз на времето съм купувал насипни, но от диетичните магазини, сипваха от едни чували и на тях пишеше 80% , без вкус, но това не е важно. Тогава бях доволен, но това бе преди много години.

      Относно хубав протеин, в момента на пазара има много. Търси според възможностите си и гледай да е около 80% съдържанието, за да не си даваш парите за други пълнежи!

    2. Аз успешно заместих протеина на прах с Амино BCAA 4:1:1 съотношение на левцина...пия около 18-20 гр. на ден толкова ти е необходимо,по мое мнение е пи-добрият вариант при условие,че храната ти е ок!
      Иначе смисъл няма! Пробвал съм и супер скъпи и евтини суроватки ефектът е един и същ!!

  5. Г-н Георгиев, бих искал да ви попитам,трябва ли да се почива при приема на протеин или може да се взима нон стоп? Аз пия по 1 до 2 дози на ден с кисело мляко 🙂

    1. Принципно няма причина да се притесняваш.От друга страна е добре да има периоди на "разтоварване" и то не заради протеина на прах, а от високобелтъчното хранене като цяло. Комбинацията с кисело мляко е предпочитана и от мен 🙂

  6. Здравей Сашо хубава статия показваща правилната посока и къщата от към основите , а не от към покрива съгласен съм с тебе лично аз дори от много месеци насам разчитам на правилното хранене правилна тренировка и почивка естествено работя и почивката е ключът към пълното възстановяване това което исках да допълня е малко шеговито , но ще го кажа става дума за дюнерите съгласен съм това съсвем не е точното и рави но хранене , но понеже в момента това работя и съм го работел доста години мога да кажа може и да си направиш добър дюнер само с източници на протеин без излишните мазнини лично аз не слагам нито сос и разбира се не докосвам даже пържените картофи едиснственото което е един малък минус е арабската питка която не е толко лоша със сигурност не се сравнява с нашият бял хляб , а ако има и арабска питка с фибри всичко е ОК дюнер light пресна салата (домат,краставица или зеле) малко чили и 150-200 гр. пилешко месо печено не пържено е добър вариант !!!

    1. Човек ако знае, кое какво съдържа, може и добра пица да си направи 🙂

      Сори за ако съм те засегнал, просто дадох пример и дюнера ми изскочи първи в главата 🙂 Иначе за арабската питка си прав, по-добра е от нашия хляб, а и като грамаж не е кой знае колко така, че тя е най-малкия проблем 🙂

      1. Не си ме засегнал просто съм в тази работа от вътре за съжаление чесно казано въпреки заплащането и казвам , че има начин да си направиш здравословен дюнер с много добро колчество чист протеин !!!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още