тренирай

Чийтинг - Кога, как и защо?

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 13 юли 14 от Александър Георгиев

Чийтинг е може би най-разпространения метод във фитнес залите. Изпълнява го всеки, а дори повечето и не знаят за това!

Днес приятели на Тренирай.БГ ще ви запозная с метода "Чийтинг". Съдейки по-думата, която идва от английски става дума за "измама" или "лъжене". До тук добре, но кого лъжем!

Както по-горе споменах много от трениращите използват чийтинга без да го осъзнават и така на практика "лъжат" себе си. Какво имам в предвид.

Нека мислено се пренесем в една зала, вътре е пълно, викове, крясъци, пред огледалото е пълно и виждаме един юнак който сгъва с 50 килограмова щанга. Няма лошо, 50 кг са си 50 кг, но какъв е проблема?

чийтинг

Като се загледаме внимателно всичко става ясно, въпросния юнак тренира всичко друго но не и бицепс, тренира си кръста, гърба, врата и дори прасците, а да не говорим, че могат да му се схванат лицевите мускули от гримасите, които прави. Всичко е едно недоразумение, едно клатене на щангата, чупки в кръста, повдигане на пръсти, полягане назад и всичко това придружено с някой друг вик! Колко натоварване получава бицепса?

Мисля,че разбирате за какво говоря. Ако попитаме въпросния юнак "пич какви ги вършиш", отговора е "правя бицепс", на втория въпрос "а защо така се клатиш" се отговаря " е как защо, ти за чийтинг не си ли чувал". Всичко е ясно. Щом Арнолд казва,че чийтинга е полезен значи е така, но кой да чете по-натам, че чийтинга е полезен в последните 2-3 повторения на серията.

И така приятели, чийтинга е много полезна техника, но в определен момент и той е в края на серията. Ако вземем горния пример, много по-разумно би било да намалим тежестта на 40 кг и да направим 5-6 стриктни повторения влизащи директно не някъде другаде, а в бицепса. След като вече не може да се справим, правим още 2 или 3 с чийтинг вкарвайки в движението и други мускули с цел довършване на тренирания мускул.

Всичко друго различно от описания начин, е някаква пародия, а не чийтинг. Да, така намаляват тежестите, но в крайна сметка тренираме мускулите, а не щангата, нали?

Тази техника може да изпълнявате в почти всяко упражнение, но в три от тях е абсолютно забранена от гледна точна на безопасността, това са КЛЕК, ЛЕГ и ТЯГА! В тези три упражнения трябва да сте абсолютно стриктни и в никакъв, абсолютно никакъв случай не предизвиквайте съдбата. Повярвайте не си заслужава за няколко килограма повече!

чийтинг
Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

2 коментара

  1. Добра статия , но чесно казано за нас обикновенните трениращи които имаме резултати , но може би не толко добри като на хората за които четем тук по доре да стараем да няма чийтинг както казва Сашо по добре да свалим няколко килограма от щангата и направя да кажем една 10 чиста на 35 кг. от колкото 8 или 10 на 40 кг. с които последните 2,3 повторения се заклаштаме!!! Все пак по добри резултати ще постигнем и по-бързо ако правим упражненията с чиста техника !!!

  2. Най-стария специален метод в културизма.
    Предложен в началото на 40-те на 20 век
    от Кларънс Рос.По-късно научно-обоснован
    и популяризиран от Джо Уидър.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.