Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Чийтинг - Кога, как и защо?

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 13 юли 14 от Александър Георгиев

Чийтинг е може би най-разпространения метод във фитнес залите. Изпълнява го всеки, а дори повечето и не знаят за това!

Днес приятели на Тренирай.БГ ще ви запозная с метода "Чийтинг". Съдейки по-думата, която идва от английски става дума за "измама" или "лъжене". До тук добре, но кого лъжем!

Както по-горе споменах много от трениращите използват чийтинга без да го осъзнават и така на практика "лъжат" себе си. Какво имам в предвид.

Нека мислено се пренесем в една зала, вътре е пълно, викове, крясъци, пред огледалото е пълно и виждаме един юнак който сгъва с 50 килограмова щанга. Няма лошо, 50 кг са си 50 кг, но какъв е проблема?

Като се загледаме внимателно всичко става ясно, въпросния юнак тренира всичко друго но не и бицепс, тренира си кръста, гърба, врата и дори прасците, а да не говорим, че могат да му се схванат лицевите мускули от гримасите, които прави. Всичко е едно недоразумение, едно клатене на щангата, чупки в кръста, повдигане на пръсти, полягане назад и всичко това придружено с някой друг вик! Колко натоварване получава бицепса?

Мисля,че разбирате за какво говоря. Ако попитаме въпросния юнак "пич какви ги вършиш", отговора е "правя бицепс", на втория въпрос "а защо така се клатиш" се отговаря " е как защо, ти за чийтинг не си ли чувал". Всичко е ясно. Щом Арнолд казва,че чийтинга е полезен значи е така, но кой да чете по-натам, че чийтинга е полезен в последните 2-3 повторения на серията.

И така приятели, чийтинга е много полезна техника, но в определен момент и той е в края на серията. Ако вземем горния пример, много по-разумно би било да намалим тежестта на 40 кг и да направим 5-6 стриктни повторения влизащи директно не някъде другаде, а в бицепса. След като вече не може да се справим, правим още 2 или 3 с чийтинг вкарвайки в движението и други мускули с цел довършване на тренирания мускул.

Всичко друго различно от описания начин, е някаква пародия, а не чийтинг. Да, така намаляват тежестите, но в крайна сметка тренираме мускулите, а не щангата, нали?

Тази техника може да изпълнявате в почти всяко упражнение, но в три от тях е абсолютно забранена от гледна точна на безопасността, това са КЛЕК, ЛЕГ и ТЯГА! В тези три упражнения трябва да сте абсолютно стриктни и в никакъв, абсолютно никакъв случай не предизвиквайте съдбата. Повярвайте не си заслужава за няколко килограма повече!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

2 коментара

  1. Добра статия , но чесно казано за нас обикновенните трениращи които имаме резултати , но може би не толко добри като на хората за които четем тук по доре да стараем да няма чийтинг както казва Сашо по добре да свалим няколко килограма от щангата и направя да кажем една 10 чиста на 35 кг. от колкото 8 или 10 на 40 кг. с които последните 2,3 повторения се заклаштаме!!! Все пак по добри резултати ще постигнем и по-бързо ако правим упражненията с чиста техника !!!

  2. Най-стария специален метод в културизма.
    Предложен в началото на 40-те на 20 век
    от Кларънс Рос.По-късно научно-обоснован
    и популяризиран от Джо Уидър.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още