четвъртък , 25 април 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Чийтинг – Кога, как и защо?
Чийтинг – Кога, как и защо?

Чийтинг – Кога, как и защо?

Чийтинг е може би най-разпространения метод във фитнес залите. Изпълнява го всеки, а дори повечето и не знаят за това!

Днес приятели на Тренирай.БГ ще ви запозная с метода „Чийтинг“. Съдейки по-думата, която идва от английски става дума за „измама“ или „лъжене“. До тук добре, но кого лъжем!

Както по-горе споменах много от трениращите използват чийтинга без да го осъзнават и така на практика „лъжат“ себе си. Какво имам в предвид.

Нека мислено се пренесем в една зала, вътре е пълно, викове, крясъци, пред огледалото е пълно и виждаме един юнак който сгъва с 50 килограмова щанга. Няма лошо, 50 кг са си 50 кг, но какъв е проблема?

Като се загледаме внимателно всичко става ясно, въпросния юнак тренира всичко друго но не и бицепс, тренира си кръста, гърба, врата и дори прасците, а да не говорим, че могат да му се схванат лицевите мускули от гримасите, които прави. Всичко е едно недоразумение, едно клатене на щангата, чупки в кръста, повдигане на пръсти, полягане назад и всичко това придружено с някой друг вик! Колко натоварване получава бицепса?

Мисля,че разбирате за какво говоря. Ако попитаме въпросния юнак „пич какви ги вършиш“, отговора е „правя бицепс“, на втория въпрос „а защо така се клатиш“ се отговаря “ е как защо, ти за чийтинг не си ли чувал“. Всичко е ясно. Щом Арнолд казва,че чийтинга е полезен значи е така, но кой да чете по-натам, че чийтинга е полезен в последните 2-3 повторения на серията.

И така приятели, чийтинга е много полезна техника, но в определен момент и той е в края на серията. Ако вземем горния пример, много по-разумно би било да намалим тежестта на 40 кг и да направим 5-6 стриктни повторения влизащи директно не някъде другаде, а в бицепса. След като вече не може да се справим, правим още 2 или 3 с чийтинг вкарвайки в движението и други мускули с цел довършване на тренирания мускул.

Всичко друго различно от описания начин, е някаква пародия, а не чийтинг. Да, така намаляват тежестите, но в крайна сметка тренираме мускулите, а не щангата, нали?

Тази техника може да изпълнявате в почти всяко упражнение, но в три от тях е абсолютно забранена от гледна точна на безопасността, това са КЛЕК, ЛЕГ и ТЯГА! В тези три упражнения трябва да сте абсолютно стриктни и в никакъв, абсолютно никакъв случай не предизвиквайте съдбата. Повярвайте не си заслужава за няколко килограма повече!

Реални тренировки за Реални резултати

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Добра статия , но чесно казано за нас обикновенните трениращи които имаме резултати , но може би не толко добри като на хората за които четем тук по доре да стараем да няма чийтинг както казва Сашо по добре да свалим няколко килограма от щангата и направя да кажем една 10 чиста на 35 кг. от колкото 8 или 10 на 40 кг. с които последните 2,3 повторения се заклаштаме!!! Все пак по добри резултати ще постигнем и по-бързо ако правим упражненията с чиста техника !!!

  2. Георги Колев

    Най-стария специален метод в културизма.
    Предложен в началото на 40-те на 20 век
    от Кларънс Рос.По-късно научно-обоснован
    и популяризиран от Джо Уидър.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*