събота , 23 март 2019
Начало » Само за Хардгейнери » Кога ставаш НАПРЕДНАЛ!
Кога ставаш НАПРЕДНАЛ!

Кога ставаш НАПРЕДНАЛ!

Кой и кога може да се нарече напреднал?

Как да определим станахме ли напреднали или има още време?

Това са само два от многото въпроси по темата. Всъщност как определяме дали сме начинаещи, средно напреднали, напреднали, много напреднали…ветерани? Времето или…?!

Почти всеки един определя това с времето. Времето прекарано в залата се явява основният, а в 99% от случаите и единствения критерий.

Правилно ли е това? Ако искаме да сме точни отговора е АБСОЛЮТНО НЕ!  Честно казано на никой не му пука колко си висял в залата – година, две, пет или десет! Прогреса не се измерва във време, той се измерва в конкретни резултати, в килограми,сантиметри и най-вече в мускули!

Какво се получава на практика? Всеки знае какво е начинаещ, няма как да се сбърка. Та влиза начинаещ в залата и в най-добрия случай е прочел нещо тук там, следил е някоя тема във форумите и вече има готова програма в главата. Кара 3-4 седмици по „кръгова“ програма и вече е средно напреднал, така казват!

Сега е време за сплит, все пак „кръговата“ си свърши работата и вече сме средно напреднали пък е минал и месец вече. Сплита обикновено е „класика“ : гърди+бицепс; гръб+трицепс и рамо+крака. Забелязвате ли къде са краката? Караме така 2 преко сили 3 месеца…. охоо вече имаме доста стаж, бая време мина! Дай да видим какво прави Рони, а и на Джей програмата не е зле. И така, и така….Друг е въпроса,че не може да направи 10 набирания или кофички!

Познато ли ви е? Резултат има ли? Дълбоко се съмнявам. Стига се до там, че ако някой успее да „напредне“ до година, а все още няма видим резултат, в което съм убеден, стига до извода,че без химия не става работата. Прав ли съм?

Приятели на Тренирай.БГ, резултатите не се мерят във време, виждал съм хора с над 10 години стаж и почти не им личи, виждал съм и такива които за 3-4 години с много труд, дисциплина, последователност и най-вече разум постигат такива резултати, че „компетентните“ ги питат „к’во взимаш“.

Въпреки,че времето не е критерий за това, колко си напреднал, то времето е това което трябва да отделиш за да постигнеш каквото и да е било. Трябва време, много време, време изпълнено с продуктивни дейности. Колко време ще каже някой. Аз не  знам, няма как да кажа след година си напреднал, а след още пет си на републиканското, просто няма как. Всичко си е индивидуално, на някои им трябват повече месеци и години, на други по-малко, всичко зависи от това което правим и дали е съобразено с генетиката ни.

Целта на статията е веднъж завинаги да забравите времето като критерии. Изберете си други. Мерете се, теглете се, качвайте сила. Поставяйте си цели и ги гонете, колко и време да ви коства. Веднъж постигната целта става база за следващата и така няма да се усетите кога вече сте напреднали!

И, за да не бъде голословен, по-долу ще ви дам няколко критерия на Стюарт МакРобърт за напреднали, що се отнася до силата. Тези от вас, които са чели BRAWN Бодибилдинг без стероиди сигурно ги знаят, но все пак това е добра цел за НАПРЕДНАЛИ!

Стандартен клек :170 – 180 кг за 1 повторение и 135 кг за 15-20 повторения

Стандартна мъртва тяга: 200-230 кг за 1 повторение и 135 кг за 15-20 повторения

Повдигане от лег: 125 – 135 кг за 1 повторение и 115 кг за 6-8 повторения

Раменни преси с щанга: 85 кг за едно повторение и 70 кг за 6-8 повторения

Някъде да стана въпрос за ВРЕМЕ ?!

Научете как да развиете своя потенциал!

100% Хидролизиран Суроватъчен протеин!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

9 коментара

  1. Аз съм начинаещ, на 36 г. съм и тренирам близо две години, като първата ми беше експерименти с всякакви упражнения и програми. От няколко месеца тренирам само с базови, като към момента постиженията ми са следните:

    Мъртва тяга: 120 кг. за 3 пъти, работни серии 110 кг. за 8 пъти;

    Лег преса: 100 кг. за 1 път, 80/85 кг. работни серии за 5-7 пъти;

    Клек с щанга зад врат: 100 кг. за 5 пъти; работните ми серии варират между 85 и 95 в зависимост от кондицията ми за 7-8 повторения (тук съм малко страхлив) 🙂

    Военна преса: 65 кг. за два пъти, 55 кг. работни серии за 5-6 повторения, като комбинирам с обръщане от земя.

    Тренирам без треньор и диетолог, а само четейки ноухау от тук и от още един два източника. Като се има предвид с какви килограми започнах да тренирам, то следва че за двете ми години стаж съм увеличил тежестите с около 45-50 %. Аз съм обикновен работещ тип от 8 до 5, нямам възможности за скъпи добавки, храня се чисто до колкото ми позволяват финансите, с НВД режим.

    Търпение, постоянство и воля. Това е!

    p. s. и без да се надценяваме с тежестите, защото стават контузии 🙂

  2. Емил Добрев

    Аз съм на 45 години и от почти 2 години се занимавам редовно , когато започнах тежах 82 кг на 165 см височина , може да си представите как съм изглеждал , след 6 месеца тежах 65 кг , бях напълно изчистен с много добър релеф и оформена преса , изглеждах така сякаш се занимавам от 10 години. Публикувах две снимки във Фейсбук , преди и след 6 месеца тренировки , като с тях целях да мотивирам хората на моята възраст, че няма невъзможни неща , но с това предизвиках доста “ разбиращи “ и се започнаха едни коментари дори от хора които виждам , че се занимват професионално. Пишеха ми ,че това било невъзможно на моята възраст да имам такъв бър метаболизъм , че съм вземал химия ,начетох се на какви ли не глупости. След това предложих на господата „разбирачи“ да се обзаложим и да се подложа на каквито тестове искат за да видят ,че съм чист , но тогава изведнъж замлъкнаха , а аз тогава дори и протеин не бях взимал, без никакви добавки. Какво точно направих : заинтерисувах се кой е най-добрия диетолог и трениор в града в който живея , срещнах се с него и ми изготви хранителен режим и тренировачна програма , спазвах ги без компромиси защото много исках да отслабна , тренирах всеки ден по 1 час в голямо темпо с малки почивки , може да се каже в кардио стил и се получи , чудото стана , а дали ми вярват или не , не ме засяга много , след като си знам как съм го направил и че става, а за анаболите искам да кажа на по-младите ,че те са за професионалисти , първо човек трябва да достигне своя физически максимум и след това ако реши да се състезава и да прави кариера съм съгласен , но всичко друго е едно хвърляне на пари , разбиване на здраве и не чак до там ще ви се покрият очакванията от химията , за това правилния път е написан в статията по-горе и той е свързан с много пот и болка , ако имате качества съм сигурен ,че ще успеете , Успех на всички !

    • Александър Георгиев

      Здравей Емил, поздравления за резултатите! Аз също съм в категорията 40+ и виждам нещо което по-младите колеги силно подценяват при нас, а това е ВОЛЯТА!

      Един 40+ годишен трениращ е много по-дисциплиниран, упорит, търпелив и последователен. Той не вярва в чудеса, не бърза и не се подлъгва по „магии“. Знае, че трябва да си скъса задника, за да постигне целта, и не напоследно място той е готов да отдели толкова време колкото е необходимо!
      Поздрави и Успех за напред!

  3. светльо

    Аз по скоро съм се насочил към силата и здравината в тялото.Някой път съм много набъбнал и в анаболно състояние.Друг път на същите килограми имам моменти когато сякаш със се свил.Не ми е постоянна величина.Прави ли ме напреднал, или не? 🙂 Познайте.

  4. Георги Колев

    А що се отнася до сантиметри……
    има едни много хубави ОРИЕНТИРО-
    ВЪЧНИ таблички с антропометрични
    данни към които трябва да се
    СТРЕМЯТ културистите с оглед на
    РАЗВИТИЕТО си и в съответствие
    с телесния си тип. Бих помолил
    г-н Георгиев, ако сметне за необ-
    ходимо да публикува няколко за
    да видят по-младите читатели
    СЪОТНОШЕНИЕТО между тегло,обиколки,
    ръст ….. и стаж.
    Сигурен съм,че има поне една ду-
    зина такива на които можем да се
    насладим и да се огледаме къде
    сме в Желязната игра.
    Въпреки,че в днешно време нещата
    имат други измерения и форми,то
    тези данни са показателни за
    обикновенния натурален просто-
    смъртен ентусиаст.

    Чест и почитания.

  5. Димитър Димитров

    Да,чудесна статия…..
    На мен,лично ми писна,да слушам от всичките ми фитнес познати…
    „Без Химия, няма Физика“
    Има и още как! Иска се,обаче разбиране към нещата
    Повечето хора са неуки,и се отнасят несериозно, а от там,и резултатите куцат!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*