сряда , 18 септември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Загряване – кога, как и защо?
Загряване – кога, как и защо?

Загряване – кога, как и защо?

Здравейте приятели на Тренирай. БГ!

Днес ще обърнем внимание на един елемент в тренировката, който някак си е подценен. Предполагам,че сте виждали, как трениращи още от вратата се мятат на лежанката и почват да „помпат“. Надявам се,че не сте от тях и причините не са една или две.

Защо загряването е толкова важно? Колкото и да е досадно и да „не е тренировка“, то загряването е това, което подготвя тялото за предстоящата работа. Не е ли вярно, че когато нямаме травми не мислим много много за това. Притупваме нещо на бързо и давай да правим мускули. Ироничното е, че след като си докараме някоя травма, някак си мисленето се преобръща и почваме да се пазим, загряваме, разтягаме, мислим. Трябва ли да пострадаме, че да ни дойде акъла.

За съжаление аз съм типичен пример за това. Дълги години си нося травмите на раменете, кръста и едното коляно. Когато е по-млад човек е „безсмъртен“ и морето е до колене, но една травма бързо те приземява. Сега ако искам да тренирам сериозно не се минава без поне 15-20 минути пълно загряване, раздвижване на ставите, затопляне на тялото, вкарване на кръв в мускулите, разтягане и това преди специфичната загрявка за предстоящата тренировка.

И така как да загряваме? Както се казва „не питай старило, а патило“. Ето моя прочит на нещата.

  • Кардио – 10 минути, бавно към умерено темпо. Тук целта е повишаване на телесната температура. Забелязъл съм, че зимата трябват малко повече минути, така че когато е студено отиваме на 15.
  • Упражнения със собствено тегло – подскоци, клекове, лицеви, махове с ръце, усуквания в кръста, въртене на рамената, на китките и т.н.
  • Разтягане на всички мускули

Целта трябва да е повишена температура на тялото, леко изпотяване, разработени стави и готови мускули за тренировка.

Предотврати травмите, не чакай! ЗАГРЯВАЙ!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Е как така нали имаше една статия със „златни съвети“ от „краля на фитнеса“,който просвещаваше,че загрявките са пълни глупости и яденето на месо е излишно!😀

    • Александър Георгиев

      Така, е Джак Лалейн така твърди, но това не означава, че е така 🙂

  2. Георги Колев

    При мен си е цял ритуал.

  3. Валентин

    Здравей. Какво мислиш за тренировките на гладно? Възможно ли е да се тренира тежко примерно клек 1х20, лег 2х12, тяга 1х20 на гладно рано сутрин? Благодаря предварително!

    • Александър Георгиев

      Такава тежка тренировка като клек с 20 повторения, аз лично не бих правил на гладно. Знам,че сутрин рано е трудно със закуската, но час преди това може да изпиеш някакъв микс от протеин,мляко,плодове,овесени ядки, мед или каквото се сетиш.Храната под течна форма ще се усвои по бързо и няма да ти тежи в стомаха когато клякаш.

  4. dimdammeister

    Истина е!!! Загрявката е много важно нещо. Още от 13 годишен, винаги загрявам, така ни учеха по ония години. Единствено без загрявка можеш да минеш, когато участваш на крос кънтри от порядъка на 8-12км, тъй като в рамките на първите 1-2 км тялото ти влиза в ритъм. Естествено това важи за стари, рутинирани играчи, които си знаят способностите.
    Що се отнася за силовите тренировки, без загрявка, се получава написаното по-горе.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*