тренирай

Загряване - кога, как и защо?

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 17 юли 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай. БГ!

Днес ще обърнем внимание на един елемент в тренировката, който някак си е подценен. Предполагам,че сте виждали, как трениращи още от вратата се мятат на лежанката и почват да "помпат". Надявам се,че не сте от тях и причините не са една или две.

Защо загряването е толкова важно? Колкото и да е досадно и да "не е тренировка", то загряването е това, което подготвя тялото за предстоящата работа. Не е ли вярно, че когато нямаме травми не мислим много много за това. Притупваме нещо на бързо и давай да правим мускули. Ироничното е, че след като си докараме някоя травма, някак си мисленето се преобръща и почваме да се пазим, загряваме, разтягаме, мислим. Трябва ли да пострадаме, че да ни дойде акъла.

За съжаление аз съм типичен пример за това. Дълги години си нося травмите на раменете, кръста и едното коляно. Когато е по-млад човек е "безсмъртен" и морето е до колене, но една травма бързо те приземява. Сега ако искам да тренирам сериозно не се минава без поне 15-20 минути пълно загряване, раздвижване на ставите, затопляне на тялото, вкарване на кръв в мускулите, разтягане и това преди специфичната загрявка за предстоящата тренировка.

И така как да загряваме? Както се казва "не питай старило, а патило". Ето моя прочит на нещата.

  • Кардио - 10 минути, бавно към умерено темпо. Тук целта е повишаване на телесната температура. Забелязъл съм, че зимата трябват малко повече минути, така че когато е студено отиваме на 15.
  • Упражнения със собствено тегло - подскоци, клекове, лицеви, махове с ръце, усуквания в кръста, въртене на рамената, на китките и т.н.
  • Разтягане на всички мускули

Целта трябва да е повишена температура на тялото, леко изпотяване, разработени стави и готови мускули за тренировка.

Предотврати травмите, не чакай! ЗАГРЯВАЙ!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече

6 коментара

  1. Е как така нали имаше една статия със "златни съвети" от "краля на фитнеса",който просвещаваше,че загрявките са пълни глупости и яденето на месо е излишно!😀

    1. Така, е Джак Лалейн така твърди, но това не означава, че е така 🙂

  2. Здравей. Какво мислиш за тренировките на гладно? Възможно ли е да се тренира тежко примерно клек 1х20, лег 2х12, тяга 1х20 на гладно рано сутрин? Благодаря предварително!

    1. Такава тежка тренировка като клек с 20 повторения, аз лично не бих правил на гладно. Знам,че сутрин рано е трудно със закуската, но час преди това може да изпиеш някакъв микс от протеин,мляко,плодове,овесени ядки, мед или каквото се сетиш.Храната под течна форма ще се усвои по бързо и няма да ти тежи в стомаха когато клякаш.

  3. Истина е!!! Загрявката е много важно нещо. Още от 13 годишен, винаги загрявам, така ни учеха по ония години. Единствено без загрявка можеш да минеш, когато участваш на крос кънтри от порядъка на 8-12км, тъй като в рамките на първите 1-2 км тялото ти влиза в ритъм. Естествено това важи за стари, рутинирани играчи, които си знаят способностите.
    Що се отнася за силовите тренировки, без загрявка, се получава написаното по-горе.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още