Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Загряване - кога, как и защо?

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 17 юли 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай. БГ!

Днес ще обърнем внимание на един елемент в тренировката, който някак си е подценен. Предполагам,че сте виждали, как трениращи още от вратата се мятат на лежанката и почват да "помпат". Надявам се,че не сте от тях и причините не са една или две.

Защо загряването е толкова важно? Колкото и да е досадно и да "не е тренировка", то загряването е това, което подготвя тялото за предстоящата работа. Не е ли вярно, че когато нямаме травми не мислим много много за това. Притупваме нещо на бързо и давай да правим мускули. Ироничното е, че след като си докараме някоя травма, някак си мисленето се преобръща и почваме да се пазим, загряваме, разтягаме, мислим. Трябва ли да пострадаме, че да ни дойде акъла.

За съжаление аз съм типичен пример за това. Дълги години си нося травмите на раменете, кръста и едното коляно. Когато е по-млад човек е "безсмъртен" и морето е до колене, но една травма бързо те приземява. Сега ако искам да тренирам сериозно не се минава без поне 15-20 минути пълно загряване, раздвижване на ставите, затопляне на тялото, вкарване на кръв в мускулите, разтягане и това преди специфичната загрявка за предстоящата тренировка.

И така как да загряваме? Както се казва "не питай старило, а патило". Ето моя прочит на нещата.

  • Кардио - 10 минути, бавно към умерено темпо. Тук целта е повишаване на телесната температура. Забелязъл съм, че зимата трябват малко повече минути, така че когато е студено отиваме на 15.
  • Упражнения със собствено тегло - подскоци, клекове, лицеви, махове с ръце, усуквания в кръста, въртене на рамената, на китките и т.н.
  • Разтягане на всички мускули

Целта трябва да е повишена температура на тялото, леко изпотяване, разработени стави и готови мускули за тренировка.

Предотврати травмите, не чакай! ЗАГРЯВАЙ!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

6 коментара

  1. Е как така нали имаше една статия със "златни съвети" от "краля на фитнеса",който просвещаваше,че загрявките са пълни глупости и яденето на месо е излишно!😀

    1. Така, е Джак Лалейн така твърди, но това не означава, че е така 🙂

  2. Здравей. Какво мислиш за тренировките на гладно? Възможно ли е да се тренира тежко примерно клек 1х20, лег 2х12, тяга 1х20 на гладно рано сутрин? Благодаря предварително!

    1. Такава тежка тренировка като клек с 20 повторения, аз лично не бих правил на гладно. Знам,че сутрин рано е трудно със закуската, но час преди това може да изпиеш някакъв микс от протеин,мляко,плодове,овесени ядки, мед или каквото се сетиш.Храната под течна форма ще се усвои по бързо и няма да ти тежи в стомаха когато клякаш.

  3. Истина е!!! Загрявката е много важно нещо. Още от 13 годишен, винаги загрявам, така ни учеха по ония години. Единствено без загрявка можеш да минеш, когато участваш на крос кънтри от порядъка на 8-12км, тъй като в рамките на първите 1-2 км тялото ти влиза в ритъм. Естествено това важи за стари, рутинирани играчи, които си знаят способностите.
    Що се отнася за силовите тренировки, без загрявка, се получава написаното по-горе.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар