Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да си сметнем калориите

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 юни 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай БГ!

Както и друг път се е случвало, днешната статия е резултат от няколко запитвания отправени към мен. Обикновено, когато се съберат няколко на една и съща тема, то тогава се ражда и поредната статия.

Как да си сметна калориите? Напоследък често виждам този въпрос в имейла си. Няма никаква тайна и в тази статия ще се опитам да обясня на съвсем разбираем език без излишна терминология.

Нека първо си отговорим защо се храним? Най-просто казано, храната ни дава енергия за да живеем, тя ни носи необходимите съставки, за да могат всичките ни системи да работят нормално, а от там ние да живеем пълноценно. Или както има една приказка

ТРЯБВА ДА СЕ ХРАНИМ, ЗА ДА ЖИВЕЕМ, А НЕ ДА ЖИВЕЕМ, ЗА ДА СЕ ХРАНИМ!

Какво съдържа храната? Всяка една храна, която приемаме независимо от нейния вид и произход ние разграждаме до следните елементи:

  • Вода
  • Протеини
  • Въглехидрати
  • Мазнини
  • Витамини
  • Минерали

От този списък енергийна стойност имат само протеините, въглехидратите и мазнините. Тези три съставки определят калориите, които поемаме през деня. Колко калории се съдържат във всяка една от тях. Тук няма нужда от научна прецизност. Някой "сертифициран по еди какво си" може и да поспори с мен, но на практика може да приемете спокойно следните цифри:

  • Протеини - 1гр = 4 калории
  • Въглехидрати - 1гр = 4 калории
  • Мазнини - 1гр = 9 калории

Как стават в действителност изчисленията. Нека вземем една кофичка кисело мляко 2% от 400 гр. Там имаме 3 гр протеин на 100 гр, 4 гр въглехидрати на 100 гр и 2 гр мазнини за същите 100 гр. Какво става сега:

  • Протеини 3х4 ( имаме 400 гр) = 12 гр протеин х 4 калории = 48 калории
  • Въглехидрати 4х4 ( млякото е 400 гр) = 16 гр въглехидрати х 4 калории = 64 калории
  • Мазнини 2х4( помните опаковката нали) = 8 гр мазнини х 9 калории = 72 калории
  • ТОТАЛ Калории: 184

Не е сложно никак, така може да процедирате с абсолютно всичко. Въпрос на време е това да стане навик и да хвърлите елката. Хубаво е да знае,човек какво поглъща, какво му носи поетата храна и как може да му се отрази в близко и далечно бъдеще. Знанието започва от калориите, научете се да ги пресмятате. Няма нужда от научна точност, но има смисъл да знаете с какво "зареждате" тялото си!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече
Един от най-известните хранителни режими е "90 дневната диета". Една от най-популярните диети в интернет пространството, особено сред дамите. Диетата отчасти е базирана на принципа на разделното... Прочети повече

7 коментара

    1. Това не е нужно, а и няма как да се разбере точно, дори и модерните уреди, които измерват не са точни, а са на базата на алгоритъм, който няма как да се отнесе за конкретния човек. Просто дават ориентир.

      ВАЖНОТО е калорийния разход и съответно прием на дневна база! По-надолу в отговор на Димитър съм дал начина по който се прави.

  1. Здравейте!
    А как да сметна от колко калории имам нужда?

    1. Записвай всичко което ядеш за три дни. Сметни калориите и го раздели на три. Това ще ти е ориентира от който да тръгнеш. Ако искаш да качваш към намереното число прибавяш още 300-400 калории, а ако ще сваляш от полученото число махаш 300-400 калории.

  2. Здравейте имам едно запитване относно темата надявам се да ми отговорите ..
    Изчислих , че калорииния ми баланс е ок. 2500 калории и искам да сваля малко килограми с Равно балансирана диета .. как да си разпределя калориите за протеини , въглехидрати , мазнини според целите ми .. четох някъде че трябва да са разпределени в проценти 40:40:20 - Б:В:М ама не съм сиг в това ... Благодаря предварително за отговора 🙂 Поздрави !

    1. Здравей Стефан. Ако 2500 калории са достатъчни за да поддържаш сегашното си тегло, то първото, което трябва да направиш е да минеш в калориен дефицит. Намали калориите с 10 до 15%. След това следва разпределението, има много формули,но 40:40:20 е едно добро начало, след няколко седмици трябва да видиш как ти се отразява и ако има нужда може да си играеш със съотношенията. Как ще изглеждат нещата зависи от теб или по-скоро от тялото ти, за това води записки, прави измервания, снимки и ще нацелиш това което работи за теб.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар