Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Стъпаловидни повторения или как да запалим пожар в мускула

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 май 14 от Александър Георгиев

Джо Уайдър няма нужда от представяне. Това е човека, който заедно с брат си Бен разви бодибилдинга до днешните висини.

Сигурно сте чували за "Тренировъчните принципи на Уайдър", може би за някои сте чели, а други прилагате. Сигурен съм обаче,че има и такива, които стоят в "тайна" и малцина ги знаят.

Днес ще представя един от "тайните" принципи, толкова таен,че рядко ще видите някой да го практикува. Защо ли? За мен отговора е прост. Съвременния човек е адски мързелив и тук не става въпрос за буквалния смисъл на думата. Затрупани сме с каква ли не информация. Пускаме се по течението и отказваме да мислим, а това вече е проблем - точно за този "мързел" говоря!

Е, сега ако искате да опитате нещо "ново", което е "добре забравено старо", то продължете да четете.

Принципа на стъпаловидните повторения: 

За да илюстрирам метода най-добре, ще вземем за пример сгъване с щанга от стоеж. И така взимаме една щанга с която може да направим 6-8 повторения след добро загряване разбира се. Сега правим едно пълно повторение до горе и до долу. От най-долна позиция сгъваме само до 1/4 от движението и връщаме обратно, това е първото повторение. Второто го правим до средата и връщаме, третото на 3/4-ти и връщаме, след това правим пълно повторение до горе. Задържаме там за няколко секунди и започваме да слизаме по стълбата, която изкачихме. Или от горно положение пускаме само на 1/4 и връщаме, после на 1/2 и връщаме, после на 3/4 и връщаме и накрая пускаме до долу и връщаме. Това всичкото до тук е една серия.

Надявам се да ви стана ясно, метода е прост, но много натоварващ, особено ако повторенията нагоре и надолу се правят бавно и под контрол, а като бонус ще получите уникално напомпване.

Въпреки,че дадох пример със сгъването с щанга, метода може да се приложи при почти всички упражнения с изключение на клек и тяга, от безопасна гледна точка.

Добре е принципа да се прилага във второто или последното упражнение за мускулна група, ако правите повече и в максимум 2 серии. Повярвайте, напълно достатъчно е.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

6 коментара

  1. Уайдър съветва да се прилага този
    принцип при изоставащи групи.

  2. Може ли да представите клип, за да се уверя че съм разбрал как се прави точно.

    1. Към този момент,няма възможност за това! Прочети внимателно и пробвай, не е сложно 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още