тренирай

Стъпаловидни повторения или как да запалим пожар в мускула

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 май 14 от Александър Георгиев

Джо Уайдър няма нужда от представяне. Това е човека, който заедно с брат си Бен разви бодибилдинга до днешните висини.

Сигурно сте чували за "Тренировъчните принципи на Уайдър", може би за някои сте чели, а други прилагате. Сигурен съм обаче,че има и такива, които стоят в "тайна" и малцина ги знаят.

Днес ще представя един от "тайните" принципи, толкова таен,че рядко ще видите някой да го практикува. Защо ли? За мен отговора е прост. Съвременния човек е адски мързелив и тук не става въпрос за буквалния смисъл на думата. Затрупани сме с каква ли не информация. Пускаме се по течението и отказваме да мислим, а това вече е проблем - точно за този "мързел" говоря!

Е, сега ако искате да опитате нещо "ново", което е "добре забравено старо", то продължете да четете.

Принципа на стъпаловидните повторения: 

За да илюстрирам метода най-добре, ще вземем за пример сгъване с щанга от стоеж. И така взимаме една щанга с която може да направим 6-8 повторения след добро загряване разбира се. Сега правим едно пълно повторение до горе и до долу. От най-долна позиция сгъваме само до 1/4 от движението и връщаме обратно, това е първото повторение. Второто го правим до средата и връщаме, третото на 3/4-ти и връщаме, след това правим пълно повторение до горе. Задържаме там за няколко секунди и започваме да слизаме по стълбата, която изкачихме. Или от горно положение пускаме само на 1/4 и връщаме, после на 1/2 и връщаме, после на 3/4 и връщаме и накрая пускаме до долу и връщаме. Това всичкото до тук е една серия.

Надявам се да ви стана ясно, метода е прост, но много натоварващ, особено ако повторенията нагоре и надолу се правят бавно и под контрол, а като бонус ще получите уникално напомпване.

Въпреки,че дадох пример със сгъването с щанга, метода може да се приложи при почти всички упражнения с изключение на клек и тяга, от безопасна гледна точка.

Добре е принципа да се прилага във второто или последното упражнение за мускулна група, ако правите повече и в максимум 2 серии. Повярвайте, напълно достатъчно е.

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

6 коментара

  1. Уайдър съветва да се прилага този
    принцип при изоставащи групи.

  2. Може ли да представите клип, за да се уверя че съм разбрал как се прави точно.

    1. Към този момент,няма възможност за това! Прочети внимателно и пробвай, не е сложно 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.