тренирай

Кори Еверсън - 6 пъти Мис Олимпия

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 24 май 14 от Александър Георгиев

Питали ли сте се, кой е женският еквивалент на Арнолд Шварценегер, Ли Хейни, Дориан Йейтс или Рони Колман.

Както споменахме в статията за първата Мис Олимпия Рейчъл Маклиш, в началото на 80-те, Джо и Бен Уайдър създават най-голямото състезание в женския бодибилдинг, по подобие на вече успешният му мъжки вариант.

Веднъж годишно най-добрите дами в културизма премерват сили. Така през 1984 година изгрява звездата на 26 годишната тогава Кори Еверсън. Мис Олимпия вече има нов шампион, който дава заявка да не слезе от трона дълго време. Всъщност Кори печели всяка една титла през следващите шест години преди да се откаже.

След състезателната си кариера Еверсън не напуска спорта. Продължава да тренира и да поддържа много добра форма дори и днес когато е на 56. Кори Еверсън се снима в доста филми, като "Двоен удар" с Жан-Клод Ван Дам и сериала Херкулес.

По-долу ще ви представя и една от типичните програми на Еверсън по време на състезателният и период. Тя е тренирала доста здраво и мисля,че сами ще се убедите в това. Програмата е изградена на стандартния по това време сплит "3+1" или с други думи казано - три дни тренировка един ден почивка.

Ден 1: Гърди;Рамо;Трицепс

  1. Повдигане от лег 5х8-15
  2. Полу лег с дъмбели 3х8-15
  3. Раменни преси с дъмбели 3х8-15
  4. Разтваряне с дъмбели в страни 3х8-15
  5. Вертолет 3х8-15
  6. Разтваряне с дъмбели от наклон 3х8-15
  7. Разгъване на скрипец 3х8-15

Ден 2: Крака

  1. Клек 5х8-15
  2. Хакен клек 3х8-15
  3. Напади 3х8-15
  4. Сгъване от лег 3х8-15
  5. Магарешко повдигане на пръсти 3х15-25
  6. Повдигане на пръсти от стоеж 3х15-25
  7. Повдигане на пръсти от сед 3х8-15

Ден 3: Гръб;Бицепс

  1. Гребане с щанга 5х8-15
  2. Горен скрипец пред гърди 3х8-15
  3. Гребане на долен скрипец 3х8-15
  4. Гребане с дъмбел 3х8-15
  5. Сгъване с щанга 3х8-15
  6. Концентрирано сгъване 3х8-15

Корем - тренира се три пъти седмично:

  1. Молитва на скрипец 3х30-40
  2. Коремни преси 3х100
  3. Повдигане краката от лег 3х30-40

Трите упражнения се правят едно след друго под формата на гигантски серии.

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Маркус Рул е немски професионален културист от края на 90-те години на миналия век и началото на този. В своя пик може да се похвали... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя легендарният Албърт Бекълс, човека известен със своето дълголетие в бодибилдинга и разбира се уникалните си бицепси. Роден... Прочети повече
Виктор Ричардс е сред звездните билдери на 90-те години. Макар без особенни постижения на състезателната сцена, Ричардс се превръща в синоним на чудовищната мускулна маса.... Прочети повече

2 коментара

  1. Два въпроса-какво е магарешко повдигане на пръсти,и какво е 7-мото упражнение в ден втори?

    1. Магарешко повдигане на пръсти е когато трениращия се навежда напред и се подпира на лакти върху плот, а върху него има човек, който е седна на кръста му. Така се повдига на пръсти. Това е упражнение от преди 50 години, сега в по-модерните зали има машина за това движение.

      Относни упражнение 7 е поправено, просто печатна грешка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.