вторник , 17 юли 2018
Начало » Звезди на 80-те и 90-те » Кори Еверсън – 6 пъти Мис Олимпия
Кори Еверсън – 6 пъти Мис Олимпия

Кори Еверсън – 6 пъти Мис Олимпия

Питали ли сте се, кой е женският еквивалент на Арнолд Шварценегер, Ли Хейни, Дориан Йейтс или Рони Колман.

Както споменахме в статията за първата Мис Олимпия Рейчъл Маклиш, в началото на 80-те, Джо и Бен Уайдър създават най-голямото състезание в женския бодибилдинг, по подобие на вече успешният му мъжки вариант.

Веднъж годишно най-добрите дами в културизма премерват сили. Така през 1984 година изгрява звездата на 26 годишната тогава Кори Еверсън. Мис Олимпия вече има нов шампион, който дава заявка да не слезе от трона дълго време. Всъщност Кори печели всяка една титла през следващите шест години преди да се откаже.

След състезателната си кариера Еверсън не напуска спорта. Продължава да тренира и да поддържа много добра форма дори и днес когато е на 56. Кори Еверсън се снима в доста филми, като „Двоен удар“ с Жан-Клод Ван Дам и сериала Херкулес.

По-долу ще ви представя и една от типичните програми на Еверсън по време на състезателният и период. Тя е тренирала доста здраво и мисля,че сами ще се убедите в това. Програмата е изградена на стандартния по това време сплит „3+1“ или с други думи казано – три дни тренировка един ден почивка.

Ден 1: Гърди;Рамо;Трицепс

  1. Повдигане от лег 5х8-15
  2. Полу лег с дъмбели 3х8-15
  3. Раменни преси с дъмбели 3х8-15
  4. Разтваряне с дъмбели в страни 3х8-15
  5. Вертолет 3х8-15
  6. Разтваряне с дъмбели от наклон 3х8-15
  7. Разгъване на скрипец 3х8-15

Ден 2: Крака

  1. Клек 5х8-15
  2. Хакен клек 3х8-15
  3. Напади 3х8-15
  4. Сгъване от лег 3х8-15
  5. Магарешко повдигане на пръсти 3х15-25
  6. Повдигане на пръсти от стоеж 3х15-25
  7. Повдигане на пръсти от сед 3х8-15

Ден 3: Гръб;Бицепс

  1. Гребане с щанга 5х8-15
  2. Горен скрипец пред гърди 3х8-15
  3. Гребане на долен скрипец 3х8-15
  4. Гребане с дъмбел 3х8-15
  5. Сгъване с щанга 3х8-15
  6. Концентрирано сгъване 3х8-15

Корем – тренира се три пъти седмично:

  1. Молитва на скрипец 3х30-40
  2. Коремни преси 3х100
  3. Повдигане краката от лег 3х30-40

Трите упражнения се правят едно след друго под формата на гигантски серии.

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. вълчица

    Два въпроса-какво е магарешко повдигане на пръсти,и какво е 7-мото упражнение в ден втори?

    • Александър Георгиев

      Магарешко повдигане на пръсти е когато трениращия се навежда напред и се подпира на лакти върху плот, а върху него има човек, който е седна на кръста му. Така се повдига на пръсти. Това е упражнение от преди 50 години, сега в по-модерните зали има машина за това движение.

      Относни упражнение 7 е поправено, просто печатна грешка.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*