понеделник , 20 май 2019
Начало » Тренирай с мен » Какво казва Майк Менцер
Какво казва Майк Менцер

Какво казва Майк Менцер

Здравейте приятели на Тренирай БГ!

Днес продължаваме рубриката „Тренирай с мен“ и поредната статия на Деан, на тема Майк Менцер и Хевви Дюти. Честно да си призная, Деян Запрянов има много познания в тази насока и винаги с интерес следя както коментарите му, така и статиите които предоставя за рубриката. Други негови статии може да видите ТУК и ТУК!

Давам думата на Деян да разкрие тайните на Хеви Дюти:

Майк Менцер често обичаше да казва, че щом хората могат да изпратят човек на луната и хората от НАСА могат да изпълнят абсолютно всяка своя мисия, стига да приложат разума си и да я изпълнят безпроблем. Защо тогава трениращите да не възприемат своята тренировка, като своя мисия и да не постигат успех абсолютно всеки път ?

Щом хората от НАСА могат да го направят, то бодибилдърите също биха могли да го сторят. Обаче не това е мнението в бодибилдинговата среда. Представете си какво ще стане, ако хората в НАСА не разполагаха с обективни стандарти, които да ръководят техните действия.Какво би се случило, ако те решат да изпратят човек на луната. Без да разполагат с всичката им нужна информация за успешна мисия, ами действат интуитивно, без да познават същността на действията им.

Какво би станало, ако не осигурят кислород, вода, храна на космонафта,само защото обществото смята, че те няма да са му нужни или пък не провеждат тестове с които да са сигурни, че всичко е работещо и изправно. Вместо това да оставят всичко на късмета и да започнат да се надяват, че ако имат късмет или шанс нещата могат и да се получат от само себе си.

Всеки знае какво би се случило тогава. Обаче в света на бодибилдинга нещата са точно такива. Милиони трениращи посещават залите извършвайки десетки упражнения, без да знаят защо точно толкова изпълняват. Тренират от 3 до 7 пъти в седмицата, а някои и по 2 пъти на ден, без да знаят защо, изпълняват 2-3-4 или 5 серии на дадено упражнение.

Отново без да имат логично обяснение,изпълняват дадено упражнение, като спират на дадено число,отново без абсолютно обяснение, изпълняват упражнения, които повечето от тях не знаят дори кои части на тялото тренират и като имате предвид това, то те нямат обясние дори на най-главните въпроси на които трябва да отговорят, ако искат да постигнат нещо, а именно :

  • Защо растат мускулите ?
  • Какво кара мускулите да растат ?
  • Какво е нужно да направим за да получим растеж ?
  • Къде растат мускулите ?

Ако искаме да постигнем успех, то ние трябва да подходим, като учените от НАСА и трябва да притежаваме логично обяснение, което да осигури пълният ни успех. Майк Менцер като заклет обективист (последовател на философското течение на обективизма на Айн Ранд) той показва, че философията и бодибилдингът са неразривно свързани в едно като двете страни на една монета.

Според Менцер, „човекът е неделимо цяло, интегрирана общност на разум и тяло”, поради което в книгите се съдържат колкото практически съвети за бодибилдинга и тренировките, толкова и философски разсъждения.Когато той открива философията на Айн Ранд и по-конкретно книгата „Атлас изправи рамене“, която е пълно разглеждане на обективизма, философията и вселената, това го променя изцяло логически и така формира новите основи на системата му – Хеви Дюти.

В „Атлас изправи рамене“ главната тема е, че човек е едно цяло между тяло и разум и не е възможно никакво разделение между тях, ако нашата цел е собственият ни живот.Разсъжденията на Ранд, спомагат на Майк да осъзнае своите грешки в системата и методите си и така той пише в книгата си, причините за промените от по-рано. Той пише Хеви Дюти 2- Разум и тяло, като името е посветено на основният възглед на обективизма, човекът като едно цяло между тяло и съзнание.

Той пише,че идеята не е „повече е по-добре” или „по-малко е по-добре”(както смята и пише в Хеви Дюти 1) , а „прецизното е най-добре”. Под прецизното трябва да се има предвид, толкова колкото ни е позволила природата(точно колкото е нужно да предизвикаме растеж). А природата е позволила толкова, доколкото генът ни го позволява.

Независимо от генетиката, човек разполага с ОГРАНИЧЕНА възстановителна способност и ако я прехвърлим, то това е абсолютно в наша вреда.Това състояние се нарича претрениране. Състоянието в което сме направили повече упражнения от колко е било нужно, от прецизното. Също трябва да знаем,че тренировката НЕ Е положително нещо, а точно обратното. ТРЕНИРОВКАТА Е НЕГАТИВЕН ФАКТОР за човешкото тяло.

С всяко упражнение се вкарва все по-вече дистрес(стрес,който е вреден), който вреди изключително и на тялото и на психиката. А и с всяко упражнение, тренировъчното време се увеличава, а това значи спадане на интензитета. Понеже мускулите растат от виското напрежение на което са подложени, с всяко упражнение в повече интензитета спада, за да може да пестите сили за другите упражнения, а през това време вкарвате изключително вреден дистрес от упражненията.

Втора серия е абсолютно същото вредно положение, това е една от най-големите грешки в бодибилдинга. Мускулите не растат в залата, а в почивките между тренировките. В залата се извършва СТИМУЛАЦИЯТА, която кара мускулите да растат. И така, ако достигнем до мускулен отказ на дадено упражнение – НИЕ вече сме АКТИВИРАЛИ процеса на стимулация, защо да правим втора серия ? Това означава допълнителен дистрес за тялото и психиката, а напрежението е значително по-малко от предишната серия, понеже силите на трениращият се изчерпват.

В последните си години Майк Менцер стига до извода, че тренировката трябва да се извършва веднъж на минимум 7-10 дни, като премахва и сериите до 1 на тренировка – за най-трудно възстановяващите се. Понеже колко са по-малко упражненията, толкова по-малко е дистреса, а също и толкова повече се запазват силите на тялото, които да отидат за мускулен растеж, а не за възстаноняване на тялото. Колко по-малко са упражненията напрежението е по-голямо, поради силата да използваме по-големи тежести.

 ОЧАКВАЙТЕ:

Програмата на Деян в момента взаимствана от книгата Хеви Дюти 2!

 ВИЖТЕ: Хеви Дюти за начинаещи и жени!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Момчета, трябва да пробвате ХИТ в почивка от две седмици, така се расте още по-бързо, поне при мен. Аз правя по 8 упражнения на тренировка, по 1 серия и обхващам 2 мускулни групи. Разни разбирачи коментират, че нямало резултати с тази тренировка, а аз ги виждам всеки път…

  2. Георги Колев

    Тепърва ще се разбира какво е сътворил Менцер.

  3. Г-н Георгиев бихте ли споделили вашето мнение за Хеви Дюти и тренирането веднъж на седмица за типичен ектоморф.Благодаря предварително.

    • Александър Георгиев

      Лично за мен това е един добър начин на трениране. Но… всичко трябва да се пречупи през твоята призма. Не копирай сляпо едно към едно, а следвай принципите и изгради нещо твое, съобразено с твоите възможности и способности. Опит-Грешка, е метода който работи от векове, просто трябва да минеш през това, няма как иначе да разбереш!

  4. Емилиян

    Много полезна статия.Браво!!!

  5. За такива като мен, които ги мързи, тренировките веднъж на 7-10 дни са идеален вариант. Но пък в тази една тренировка седмично давам максимума от себе си.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

скрива се след