Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ако беше вярно - Четвърта част

18 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 20 май 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Бодибилинга е един от спортовете, в който има най-много митове и легенди. Фолклора във фитнес залите е ненадминат. В това няма нищо лошо, някои са верни други не, но сляпото им вярване е най-голямата грешка, която може да допуснем.Днес ще засегна един от тези митове, а именно:

Мога ли да трупам мускулна маса и да чистя мазнини?! 

Как мислите? Дали е възможно? Моят отговор е НЕ за 99% от хората НЕ. Няма как и да е иначе. Нека погледнем глобално на нещата. Какво ни трябва, за да увеличим теглото си и да синтезираме нова тъкан. Протеин, въглехидрати, мазнини, витамини, минерали.... и каквото се сетите още, но няма да мръднете и грам нагоре, ако не сте в положителен калориен баланс. Тоест трябва да има излишък от калории, за да предоставят необходимата енергия, градивния процес да се случи.

От друга страна, за да стопим един килограм мазнина ни трябва калориен дефицит от грубо 7000 калории. Сега ми кажете как ще стане уравнението. Как така ще направим,че да имаме едновременно излишък и недостик на калории?! Чувал съм,а и съм чел теории,че излишъка идвал от топенето на мазнините и така се компенсират нещата. Да на теория може и да излезе уравнението, но на практика нещата не стоят така.

Друг може да каже, как Кевин Леврони преди състезание качва 10 кг мускули и същевременно сваля мазнините до 4-5%? Ще отговоря така - Нека не бъркаме нещата, ние сме обикновени трениращи и нямаме нищо общо с тези на сцената, било то национална или професионална. Абсолютно нищо общо, като генетика, начин на трениране, начин на хранене, начин на живот, дисциплина и поносимост към препарати НИЩО ОБЩО!

Обикновения трениращ е далеч от това. Колко момчета играят футбол, а колко от тях са в отбора на училището, колко стигат до отбор в "А" или дори в "Б" група, а националния... следите ми мисълта нали?!

В културизма е по същия начин, какво мислите е съотношението между фитнес ентусиастите и състезателите на аматьорско ниво, да не говорим за професионалистите, които са по-малко 1000 души в цял свят, а от тях едва 10% си изкарват парите от бодибилдинга. За това казвам по-горе НИЩО ОБЩО!

В такъв случай какво може да направим?! Опитвайки се да качим мускули, неминуемо качваме и мазнини, какво ще е количеството зависи от това колко сме внимателни с храната. И обратното, когато чистим, ще загубим и мускули, тук отново зависи от храната, колко ще са загубите. И в двата случая трябва да се стремим "щетите да са минимални".

Чували ли сте за приказката "две крачки напред една назад"? Това е една добра стратегия за дългосрочно развитие. Ние също като състезателите може да имаме основен период и такъв за релеф. Например 6-7-8 месеца настройваме програмата и хранителният си режим на вълна качване и след това 3-4 месеца сваляне или оформяне. Ето един пример със цифри. Ако искаме да качим 5 кг чисти мускули на годишна база, то трябва да отделим достатъчно време за да направим едно 7-8 или 10 килограма горница от това, което сме в момента, и след това да махнем излишните 3 до 5 килограма. Следвайки тази стратегия за 3 години например ще имаме вече едни 15 кг чисто месо отгоре.

Как ви се струва?!

Ако беше вярно - Първа част

Ако беше вярно - Втора част

Ако беше вярно - Трета част

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

18 коментара

  1. Е при мен се получи, преди 6 месеца преди да се запаля по темата бях 106 кг. Гърдите ми бяха...ами като на ученичка, отпуснати и никакви.Целта беше за тези 6 месеца да стана 80 кг с 20%дефицит. Шест тренировки на седмица-гърди, ръце, рамене и после повтаряме. Ядене през два часа-въпреки това осещах недостиг на енергия и прибегнахме до протеин, амино киселини и т.н.Въглехидратите бяха почти на НУЛА. Еми сега сме 80 кг с доста напреднали гърди, ръце и рамене. Вече качваме с 20 % излишък, нова програма с включени базови упражнения, защото понеже сме "домашен войн" преди нямах условия за тях. Така, че има една златна среда, но е мн трудно човек да я нацели и резултатите от нея са БАВНИ. Пожелавам на вс интусеасти пезконтузни и продуктивни тренировки.

  2. Според мен, ако човек се храни чисто е възможно да качи чиста мускулна маса. Просто трябва зверска дисциплина и да е добър със сметките.
    Другия вариант е със периодично гладуване, аз го разучавам все още. Препоръчвам книгата " Сила за живот" (мисля, че първото издание е за хранене и доста полезна, а за другитеи издания са по за пречистване нещо не ми допаднаха).
    Но едно е сигурно, ако човек се храни с боклуци, ще изглежда като боклук, ако е по дисциплиниран и яде по полезни храни съвсем друго ще е.

  3. Хм.Не съм съгласен с автора.Само за тази статия,обаче.С леки прекъсвания имам повече от 20 год.стаж в залата.И не съм от генетично надарените.Поддържам 109-112 кг.от години.И да-с качването на маса топя.Спра ли да тренирам качвам малко около кръста.Прави интензивни и да видим как става да се омазниш...

    1. Чудесно значи си успял да излъжеш математиката 🙂 Ако прецениш, че твоя опит може да е от полза на хората тук, може да го споделим в рубриката "тренирай с мен"! Поздрави.

    2. Аз от една страна съм съгласен с оглед на факта, че трябва да всяваме реални очаквания у масовия трениращ. Все пак също мисля, че е постижимо в някакви граници докато сме в режим на поддръжка.

      Бих искал да добавя, че според мен периодите е редно да са 4, а именно: основен, адаптация, изчистване, адаптация. Погледнато като калориен пример + = - =

        1. Та в преходните периоди теоритично би могло да се случи това явление, но играта с храната е голяма.

  4. Здравейте,като се замисля има доста логика в казаното по горе..но за покачване на мускулна маса не е ли въглехидратната диета.В момента искам да покача мускулна маса и ям само (ориз,картофи,месо, много малко хляб,извара,яйца,мляко и черен шоколад) и от статията си мисля че съм в грешка явно защото не приемам маи много калории.Качил съм за 3 месеца 3/4 кг. (185/77кг) в момента.

    1. Здравей Красимир, общо приетото (но не и задължително) е че мускулна маса се качва с високовъглехидратна диета. Това е така, но само и единствено когато има налице положителен калориен прием! С други думи, трябва да имаш едно 15-20% горница на калориите от обикновено и след това да делиш на въглехидрати, протеини и мазнини.

  5. Знам, че не е тук темата и мястото, но искам да попитам: - Какво мислите за Станозолола? Няма тема за "забранените" неща, а много хора употребяват, особено Стромба{Винстрол,Станазолол}. Чета ,че продукта има много малко вредни неща,а изключително добри резултати. Интересно е, че когато спомена пред хора, които са "големи" казват: -То няма някой, които да не го е взимал.

    1. Съжалявам Антони,но тук няма да намериш отговор на този въпрос!

      1. Тук може да поспорим най-лекия e анавар , поне аз така мислял

  6. Мнооого актуална тема.
    Повечето се опитват да го правят
    едновременно......и се опитват
    ...и се опитват....и се опитват..
    Когато растеж си в анаболно
    състояние,когато отслабваш в
    катаболно.Двете състояния са про-
    тивоположни и несъвместими в един
    организъм.Или качвате или сваляте.
    Средно положение няма.

  7. А ако сме не сме нито на положителен, нито на отрицателен калориен баланс, а поемаме точно толкова калории, колкото изгаряме, и тренираме силово? Ще си стоим непроменени ли? Едва ли 🙂

    1. Според мен отговора на въпроса е:ДА.
      Е....може... + 4-5 мм.:|
      Материята става от материя.

  8. Това с топенето на мазнини и качването на мускули е по-скоро зрителна измама. Една добре оформена ръка, примерно 42-43см изглежда по-голяма и стои по-добре от 50 см мазна "баница". А за качването и свалянето, то на едни и същи килограми можеш да изглеждаш по различни начини.

    1. Напълно вярно ! 🙂 Ходи обаче обяснявай, напоследък ме затрупаха имейли с молби за програми “дето да кача малко и да поизчистя” 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още