неделя , 8 декември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Ако беше вярно – Четвърта част
Ако беше вярно – Четвърта част

Ако беше вярно – Четвърта част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Бодибилинга е един от спортовете, в който има най-много митове и легенди. Фолклора във фитнес залите е ненадминат. В това няма нищо лошо, някои са верни други не, но сляпото им вярване е най-голямата грешка, която може да допуснем.Днес ще засегна един от тези митове, а именно:

Мога ли да трупам мускулна маса и да чистя мазнини?! 

Как мислите? Дали е възможно? Моят отговор е НЕ за 99% от хората НЕ. Няма как и да е иначе. Нека погледнем глобално на нещата. Какво ни трябва, за да увеличим теглото си и да синтезираме нова тъкан. Протеин, въглехидрати, мазнини, витамини, минерали…. и каквото се сетите още, но няма да мръднете и грам нагоре, ако не сте в положителен калориен баланс. Тоест трябва да има излишък от калории, за да предоставят необходимата енергия, градивния процес да се случи.

От друга страна, за да стопим един килограм мазнина ни трябва калориен дефицит от грубо 7000 калории. Сега ми кажете как ще стане уравнението. Как така ще направим,че да имаме едновременно излишък и недостик на калории?! Чувал съм,а и съм чел теории,че излишъка идвал от топенето на мазнините и така се компенсират нещата. Да на теория може и да излезе уравнението, но на практика нещата не стоят така.

Друг може да каже, как Кевин Леврони преди състезание качва 10 кг мускули и същевременно сваля мазнините до 4-5%? Ще отговоря така – Нека не бъркаме нещата, ние сме обикновени трениращи и нямаме нищо общо с тези на сцената, било то национална или професионална. Абсолютно нищо общо, като генетика, начин на трениране, начин на хранене, начин на живот, дисциплина и поносимост към препарати НИЩО ОБЩО!

Обикновения трениращ е далеч от това. Колко момчета играят футбол, а колко от тях са в отбора на училището, колко стигат до отбор в „А“ или дори в „Б“ група, а националния… следите ми мисълта нали?!

В културизма е по същия начин, какво мислите е съотношението между фитнес ентусиастите и състезателите на аматьорско ниво, да не говорим за професионалистите, които са по-малко 1000 души в цял свят, а от тях едва 10% си изкарват парите от бодибилдинга. За това казвам по-горе НИЩО ОБЩО!

В такъв случай какво може да направим?! Опитвайки се да качим мускули, неминуемо качваме и мазнини, какво ще е количеството зависи от това колко сме внимателни с храната. И обратното, когато чистим, ще загубим и мускули, тук отново зависи от храната, колко ще са загубите. И в двата случая трябва да се стремим „щетите да са минимални“.

Чували ли сте за приказката „две крачки напред една назад“? Това е една добра стратегия за дългосрочно развитие. Ние също като състезателите може да имаме основен период и такъв за релеф. Например 6-7-8 месеца настройваме програмата и хранителният си режим на вълна качване и след това 3-4 месеца сваляне или оформяне. Ето един пример със цифри. Ако искаме да качим 5 кг чисти мускули на годишна база, то трябва да отделим достатъчно време за да направим едно 7-8 или 10 килограма горница от това, което сме в момента, и след това да махнем излишните 3 до 5 килограма. Следвайки тази стратегия за 3 години например ще имаме вече едни 15 кг чисто месо отгоре.

Как ви се струва?!

Ако беше вярно – Първа част

Ако беше вярно – Втора част

Ако беше вярно – Трета част

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

18 коментара

  1. Момчил Алексиев

    Е при мен се получи, преди 6 месеца преди да се запаля по темата бях 106 кг. Гърдите ми бяха…ами като на ученичка, отпуснати и никакви.Целта беше за тези 6 месеца да стана 80 кг с 20%дефицит. Шест тренировки на седмица-гърди, ръце, рамене и после повтаряме. Ядене през два часа-въпреки това осещах недостиг на енергия и прибегнахме до протеин, амино киселини и т.н.Въглехидратите бяха почти на НУЛА. Еми сега сме 80 кг с доста напреднали гърди, ръце и рамене. Вече качваме с 20 % излишък, нова програма с включени базови упражнения, защото понеже сме „домашен войн“ преди нямах условия за тях. Така, че има една златна среда, но е мн трудно човек да я нацели и резултатите от нея са БАВНИ. Пожелавам на вс интусеасти пезконтузни и продуктивни тренировки.

  2. Според мен, ако човек се храни чисто е възможно да качи чиста мускулна маса. Просто трябва зверска дисциплина и да е добър със сметките.
    Другия вариант е със периодично гладуване, аз го разучавам все още. Препоръчвам книгата “ Сила за живот“ (мисля, че първото издание е за хранене и доста полезна, а за другитеи издания са по за пречистване нещо не ми допаднаха).
    Но едно е сигурно, ако човек се храни с боклуци, ще изглежда като боклук, ако е по дисциплиниран и яде по полезни храни съвсем друго ще е.

  3. ДИЛЕТАНТ

    Хм.Не съм съгласен с автора.Само за тази статия,обаче.С леки прекъсвания имам повече от 20 год.стаж в залата.И не съм от генетично надарените.Поддържам 109-112 кг.от години.И да-с качването на маса топя.Спра ли да тренирам качвам малко около кръста.Прави интензивни и да видим как става да се омазниш…

    • Александър Георгиев

      Чудесно значи си успял да излъжеш математиката 🙂 Ако прецениш, че твоя опит може да е от полза на хората тук, може да го споделим в рубриката „тренирай с мен“! Поздрави.

    • Цветан

      Аз от една страна съм съгласен с оглед на факта, че трябва да всяваме реални очаквания у масовия трениращ. Все пак също мисля, че е постижимо в някакви граници докато сме в режим на поддръжка.

      Бих искал да добавя, че според мен периодите е редно да са 4, а именно: основен, адаптация, изчистване, адаптация. Погледнато като калориен пример + = – =

  4. Красимир

    Здравейте,като се замисля има доста логика в казаното по горе..но за покачване на мускулна маса не е ли въглехидратната диета.В момента искам да покача мускулна маса и ям само (ориз,картофи,месо, много малко хляб,извара,яйца,мляко и черен шоколад) и от статията си мисля че съм в грешка явно защото не приемам маи много калории.Качил съм за 3 месеца 3/4 кг. (185/77кг) в момента.

    • Александър Георгиев

      Здравей Красимир, общо приетото (но не и задължително) е че мускулна маса се качва с високовъглехидратна диета. Това е така, но само и единствено когато има налице положителен калориен прием! С други думи, трябва да имаш едно 15-20% горница на калориите от обикновено и след това да делиш на въглехидрати, протеини и мазнини.

  5. Антони

    Знам, че не е тук темата и мястото, но искам да попитам: – Какво мислите за Станозолола? Няма тема за „забранените“ неща, а много хора употребяват, особено Стромба{Винстрол,Станазолол}. Чета ,че продукта има много малко вредни неща,а изключително добри резултати. Интересно е, че когато спомена пред хора, които са „големи“ казват: -То няма някой, които да не го е взимал.

  6. Георги Колев

    Мнооого актуална тема.
    Повечето се опитват да го правят
    едновременно……и се опитват
    …и се опитват….и се опитват..
    Когато растеж си в анаболно
    състояние,когато отслабваш в
    катаболно.Двете състояния са про-
    тивоположни и несъвместими в един
    организъм.Или качвате или сваляте.
    Средно положение няма.

  7. Станимир

    А ако сме не сме нито на положителен, нито на отрицателен калориен баланс, а поемаме точно толкова калории, колкото изгаряме, и тренираме силово? Ще си стоим непроменени ли? Едва ли 🙂

    • Георги Колев

      Според мен отговора на въпроса е:ДА.
      Е….може… + 4-5 мм.:|
      Материята става от материя.

  8. Божидар

    Това с топенето на мазнини и качването на мускули е по-скоро зрителна измама. Една добре оформена ръка, примерно 42-43см изглежда по-голяма и стои по-добре от 50 см мазна „баница“. А за качването и свалянето, то на едни и същи килограми можеш да изглеждаш по различни начини.

    • Александър Георгиев

      Напълно вярно ! 🙂 Ходи обаче обяснявай, напоследък ме затрупаха имейли с молби за програми “дето да кача малко и да поизчистя” 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*