сряда , 18 септември 2019
Начало » Упражнения » Опитай клек с тежест на колана!
Опитай клек с тежест на колана!

Опитай клек с тежест на колана!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя едно уникално упражнение. Обзалагам се,че едва ли сте виждали някой да го прави в залата. Защо ли?!

Отговора е очевиден! За него няма да прочетете никъде, няма го в списанията, няма  машина за него и на кой му е притрябвало.То за стандартния клек има спорове, какво ли остава за клек от преди 100 години.

Само,че тези от вас които следят сайта и вече са чели някои от книгите предлагани тук знаят, че има много неща от „едно време“, които не само,че работят, но и дават реални резултати.

Конкретно за упражнението днес, аз научих от Стюарт МакРобърт. Човек отворил очите на много хора, премахнал заблудите и помогнал на хиляди да натрупат мускули по натурален и здравословен начин. И, за да не интерпретирам неговите думи, ще цитирам описанието на това упражнение.

За изпълнението на това упражнение ще ви е необходимо следното снаражение – колан за тежести и две пейки с височина 30-40 см. Пейките се разполагат на разстояние около 40 см една от друга. Може да са успоредни или под ъгъл.

Стъпвате върху тях. С въже или специални каиши прикрепете тежест към колана. Тежестта трябва да се пада между краката.

Чрез използването на тази разновидност вие можете да изпълнявате клек без долната част на гърба да се огъва и без дискомфорта в дишането, който придружава високия брой повторения при традиционния клек.

Не вдигайте петите си докато изпълнявате клек с тежест на колана. Най-добре е да сложите пейките в силова клетка (рак стойка) , за да можете да се държите за баланс.Когато не може да направите и повторение повече от този вид клек, оставете тежестите на пода и ги откачете.

Както и при другите клекове ако достигнете до значителна тежест, вие ще нараснете. Въпреки, че всички неща изглеждат еднакви клека по този начин не е подобен на клека с щанга, тъй като обхваща по-малко мускулатура.Това не означава обаче,че няма да получите великолепно натоварване в бедрата.

Личното ми мнение е,че си струва да се опита. Натоварването наистина е здраво и не товари кръста. За мен е идеално допълнение към традиционния клек, само 1 или 2 серии след него и сте аут!

Повече от Стюарт Мак Робърт може да намерите в неговата книга:

BRAWN Бодибилдинг без стероиди

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. dimdammeister

    Лично мнение. Това упражнение е подобно на тези от силовата изометрия за крака. Малко ми е трудно да започна да ги описвам, но съвсем наскоро реших да се пробвам малко и за крака. Аз съм бивш атлет и всяка моя тренировка задължително има бягане и след това натоварване. Освен това чат пат правя и серии за скоростна издръжливост, за да си поддържам VMA – максималната аеробна скорост, което си е и показател за крака. Споменавам всичко това, защото правех силови упражнения за крака, с ефект подобен на този, който се описва. След един период на бягане + кръгова на мускулна група и крака, получих много неприятни болки, но не в квадрицепсите, а отзад в подбедриците, особено лявата. Сигурно вече съм много остарял, щот преди 15-тина години ги правех без проблем. Но младежта трябва да се пробва, ако обича предизвикателствата!!!

  2. За съжаление фитнесите днес разполагат с множество скъпоструващи уреди, но не и с практични лостове, щанги, стойки или пейки като за този вид клек например……:-(

  3. Супер информация. Ще го приложа към домашната си фитнес тренировка. И без това вкъщи нямам стойка за клек, но имам тежести и подходящи пейки.

    • Александър Георгиев

      Очаквам мнение от първа ръка 🙂

      • Вчера се опитах да направя упражнението, но ефекта при мен не се получи. Понеже тренирам в домашни условия (в момента не ми се разкарва до залата по ред причини, половин час с автомобил дотам и половина час обратно и т.н.)използвах за крака друг начин. Български клек на един крак, но във всяка ръка държа по един дъмбел от 25 кг. По две серии на крак с 15-20 повторения и днес не мога да стана от леглото. Внимавам с тренирането на краката, защото при мен генетично са много развити и сравнение с тях горната част доста изостава и затова ги тренирам във втория ден след Гърба и бицепса. Първия ден тренирам Гърди, рамо и трицепс.

        • Александър Георгиев

          Браво, доста добре 2х25 за български клек си е здрава работа :)Имай в предвид,че болката тепърва ще нараства. Най-силната мускулна треска е на 48-мият час!

          Относно клека с тежест на колана, в началото е доста трудно докато се нацели техниката, трябват стабилни пейки, пък и за нещо трябва да се държи човек за баланс.Когато техниката е ОК, и повишиш тежестта ще го усетиш!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*