петък , 27 ноември 2020
Начало » Тренировъчни принципи » Какво ще стане ако пропуснем тренировка
Какво ще стане ако пропуснем тренировка

Какво ще стане ако пропуснем тренировка

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Какво ще стане ако пропуснем тренировка?! Въпроса от заглавието се върти в главата на всеки уважаващ себе си фитнес маниак. Как така ще пропусна, не може! Понеделник ден за това, вторник за онова, сряда за третото, а на там каквото се сетите – уши, врат, палци…

На фитнес се ходи по график, ден след ден, час по час. Ами какво ще стане, ако днес залата не работи, спрял е тока или е изгоряла, както имах един подобен случай преди години.Какво? Ето няколко отговора:

  • Земята ще спре да се върти 
  • Мускулите ще спаднат
  • Силата отива по дяволите
  • Ще забравите как се тренира
  • И най-вече губите титлата „фитнес маниак“

Сега ако трябва да съм сериозен, отговора на въпроса по-горе е НИЩО! Нищо няма да се случи.Резултатите не зависят от една единствена тренировка, а от много, много последователни тренировки за много, много дълго време. Мускулите не растат в залата, а извън нея, земята ще продължи да се върти и на никой няма да му пука,че някой си пропуснал тренировка! Защо тогава трябва да се притесняваме?

Една извънредна почивка, породена от независещи от вас обстоятелства може да ви е от голяма полза. Всъщност, ако тренирате както се казва „за себе си“, то строгия график никак не е за препоръчване. По-скоро трябва да нагласите тренировките си към текущото си ежедневие, а не обратното.

Винаги съм мразел фиксираните дни. Да речем, както напоследък е модерно  „в понеделник правим гърди“. Да ама точно този понеделник имам много работа, шефа ме задържа, виждам стар приятел, колата се разваля, на родителска съм и каквото там се сетите, и понеделника отива по дяволите. Сега някой ще каже оправдания, оправдания, да донякъде е така, но понякога фитнеса не е всичко, дори напротив той е малка част от нас, може да е важна част, но не най-важната, не и ако не си изкарваме парите тренирайки.

Тогава, защо е този професионализъм? Не бойте се, ако пропуснете тренировка, така както не се притеснявате когато мушнете една пица ей така между другото. Всъщност какво е оправданието, когато не следваме стриктна диета? Аз да не съм Мистър Олимпия, нали? Е при тренировките нещата стоят по същия начин. Ако не сте Рони Колман или не се готвите за Републиканското, то отслабете примката. Няма нужда от толкова жертви. Все пак тренираме за себе си, да сме здрави, силни и добре изглеждащи, а това по-скоро има връзка с разума, а не с маниащината.

Накрая един съвет от мен. Направете си така програмата,че да не робувате на фиксираните дни. Разделете тялото на две или три правете по един почивен ден след всяка тренировка. Така дори да ви се наложи да пропуснете, то на следващия ден може да наваксате и от там да продължите, без това да ви създава притеснения!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

7 коментара

  1. Дороти

    Дамите дали могат да тренират по тази схема?
    Опитвала съм няколко препоръчвани съкратени тренировки и то в къщи.Определено натоварването е наново.
    И все пак дали тези тренировки са удачни и за жени.

    • Александър Георгиев

      Няма причина да не може. Редуваненето на долна и горна част е много добър вариант.

  2. Аз съм в карантина 14 дни, така че ща не ща пропускам залата за две седмици? Ще има ли загуби? Не мисля… 🙂 Освен това имам начини да тренирам кондиционно вкъщи. С два стола за кофички и един дъмбел 22 кг. ти трябва само въображение.

  3. Даниел

    „Един ден почивка няма да те направи малък, както един ден тренировка няма да те направи голям“- според мен няма по добра реч описваща вашата статия.

  4. Георги Колев

    Ако пропуснете не една а няколко,
    може и непоследователни
    тренировки….с по 1 ден …ще от-
    криете истинската стойност на
    фактора ПОЧИВКА и благотворното му
    влияние върху тялото ви и неговите
    увеличили се възможности.Което от
    своя страна ще подложи на съмнение
    досегашната ви представа за
    „истинско трениране“.
    Почивката ражда шампиони.

  5. dimdammeister

    Приятна статия. Автора има много добър усет към нещата от живота и реалността.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*