Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ако беше вярно - Трета част!

9 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 апр. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Продължаваме със серията "Ако беше вярно". Радвам се,за интереса, към тази поредица и днес ще има нова порция разбити митове.

Както знаем във всяка една зала има легенди за едно или друго нещо. Някой казал, друг чул, трети не разбрал, но предания всякакви, та чак се заражда фолклор. Ето някой от тях:

Лежанката е най-доброто упражнение за гърди! - Да, ама не! За някой може би е, но каква е гаранцията за теб. Да повдигането от хоризонтален лег е най-популярното упражнение и в повечето зали има поне 3-4 лежанки. Друг е въпроса,че няма читава стойка за клек, но за какво вие, лягай и бутай. Това е!

Нека сега малко по-сериозно. Повдигането от лег или бенч-пресите са наистина добро упражнение, но за повече от половината трениращи то не носи почти никаква полза. Причини, колкото искате. неправилна техника, прекалена тежест и прочие.Неща, за които всеки един се досеща. Но има и още нещо, не на всеки анатомията му позволява да изпълнява това упражнение продуктивно.

Неща като дължина на ръцете, положение на раменете и захващане на мускулите общо взето не се отчитат. С други думи има хора „родени за лежанката“ и други, за които е по-добре да стоят далече от нея.

Какво да правим ако нещата при нас не вървят. Просто е, когато нещо не работи се сменя, пък било и супер базово упражнение. С какво да го сменим? Разбира се с нещо алтернативно, което носи същите ползи, в тоя ред на мисли разбирате,че замяната с флайс би била абсурдна. Ето няколко предложения:

  1. Кофички – заместител номер 1
  2. Повдигане от лег с малък наклон до 30 градуса.
  3. Повдигане от лег с обратен наклон до 30 градуса.
  4. Измислете Вие нещо!

Кофичките няма какво да коментираме. Дълги години те са били основното упражнение за гърди, хората са го използвали с успех, докато някой от някъде през 50-те години на 20-ти век, започнал да произвежа лежанки и да рекламира ползата от тях.

Интересното е при другите две упражнения. Беше доста отдавна, когато прочетох една статия на Дориан Йейтс и в нея споменаваше,че хоризонталния лег за него не работи. Също там препоръчваше леко отклонение и да направим хоризонтала под наклон „+“ или „-“ 15 до максимум 30 градуса. Доста ме впечатли. До тогава си бутах, като пичовете правят в залата ама файда никаква, е пораснаха ми раменете и по-точно предните. В момента когато се заиграх с наклона, разбрах, че досега май не съм тренирал гърди, не че нямах такова чувство, но нали всички така правят.

И така приятели, ако лежанката куца, няма страшно. Няма да свърши света със сигурност, но все пак е време да се замислите… ами ако това не е за мен?!

Ако беше вярно – Първа част!

Ако беше вярно – Втора част!

Ако беше вярно – Четвърта част!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

9 коментара

  1. Лично на мен лежанката ми е "слаби" упражнение, изобщо не ми върви и като цяло знаете настройката как го правиш без кеф. Мога да кажа, че откакто го замених с дъмбели на наклонена лежанка и кофички съм много по-доволен.

  2. Лично мнение. За лежанката е вярно - основно е техниката. Но, най-доброто за гърдите са лицевите, като тук има поне 10 варианта - нормални; с обърнати едни към други пръсти; до стесняване на разстоянието; и сплетени пръсти; с един, два, три стола; със столове и тежест на врата, както и за шоу-с дете на врата. 3-4 серии бруст по 50 или 100 м. с почивка до нормализиране на пулса. Кофичките са основно за трицепс, въпреки че засягат и друга мускулатура. Навремето с тях неутрализирах набиранията. Още в средата на 80-те, различни анкети и статистики сред жени, показват че най-красивото в мъжкото тяло са - гърди и корем.

  3. Аз пък отдавна искам да попитам нещо и се чудех коя тема е най-подходяща. Въпроса е следния: ако се прави лег, независимо дали хоризонтален или под наклон на смит машина, губи ли се ефективността на упражнението? За клека е ясно, че се губи много от ефективността, но за лег, също раменна преса и лег с тесен хват за трицепс се чудя как е. Иначе е ясно, че смит машината позволява да се вдигат повече килограми. Ако се губи ефективността заради това, че няма нужда да се пази баланс, то това компенсира ли се от по-голямата тежест на щангата?

    1. Всяка една промяна, променя фокуса на натоварване, но това не означава,че автоматично прави упражнението не ефективно. Експериментирай и избери най-доброто за теб.Само така може да си сигурен, как стоят нещата!

  4. Пуловъра е отлично упражнение!Само че да се прави като клека- тежко и много повторения.
    За лежанката знам, че я е донесъл някакъв билдер от старата школа, чернокож. Биле морски пехотинец и на кораба бутали от лег. Това го бях прочел в едно интервю на Джордж Търнър. Същия казва, че дотогава пуловъра и кофичките са се изпълнявали за гърди.
    Поздрави!

      1. Ами по принцип обичам историята. Пък и за любимото си хоби се струва да се поинтересувам. Благодаря за комплимента! 🙂 Все пак е добре да го получиш от знаещ и можещ човек. А и обичам да кнотактувам с умни хора.

  5. Поздравления за поредната практична статия! Аз бих предложил лицеви с тежест, аз имам добри резултати от това упражнение за гърдите, но и за трицепса също! Като цяло мускулите, които ангажира са повече от лежанката...
    Г-н Георгиев, ако искам да увелича броя повторения на лег на фиксирана тежест как да тренирам?? Да увеличавам повторенията на дадената тежест или да покачвам тежестите на 8-12 повторения?? Кое ще е по ефективно?? Поздрави:-D

    1. Ако искам повече повторения на дадена тежест, просто се стремя да я подмина с 15-20% в нормалните серии, което пък ми вдига повторения като се върна към нея.Това разбира се отнема време.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар