вторник , 20 август 2019
Начало » Тренировки » Пет алтернативи за по-големи бицепси!
Пет алтернативи за по-големи бицепси!

Пет алтернативи за по-големи бицепси!

Бицепсите са най-популярните мускули в човешкото тяло. Дори да накарате едно дете, да покаже колко е силно ти сгъва ръката и демонстрира силата, която имам.

Нямам как да е по друг начин, бицепсите заедно  с гърдите за най-видимите мускули, те са първите, които се запечатват в съзнанието. Те са и първите, които се тренират от всеки един новак в залата. Тук няма да изнасям лекции как трябва да тренират новаците, за това съм писал много пъти и който има интерес може да погледне в раздел „Само за Хардгейнери“

Предмета на днешната статия е да се посочат 5 алтернативни упражнения, които биха били полезни в развитието на по-големи бицепси.

Ако запитаме 10 човека как тренират бицепси, то поне на 9 в отговорът им ще бъдат сгъване с щанга и сгъване с дъмбели. В това няма нищо случайно, тъй като това са и едни от най-ефективните упражнения, но нека ви предложа още някой друг вариант.

  • Набиране с тесен подхват – уникално упражнение, нека ръцете бъдат 10-15 см една от друга и се набирайте само с помощта на ръцете и по-точно бицепсите. Това е доста трудно, но хубавите неща стават трудно. Когато вече не може да се набирате „чисто“ , то разширете хвата и направете още 2-3 или 4 повторения с помощта и на гръбните мускули.
  • Драг сгъване – Много добро упражнение и до-преди 30-40 години най-редовно се  е използвало в залите. В Тренирай.БГ имаме цяла статия за това уникално упражнение, която може да видите ТУК !
  • Зотман сгъване – Можете ли да повярвате,че това упражнение е на повече от 100 години. Колкото старо, толкова и ценно. Самия Арнолд Шварценегер е изградил основната маса на бицепса си само с две упражнения, сгъване с щанга и зотман сгъване. Повече за това великолепно упражнение може да видите ТУК!
  • Скотово сгъванеЛари Скот, 50 см ръце, говори ли ви нещо. Лари често е споменавал,че основния си размер е постигнал именно с това упражнение. Но… това, което той е правил няма нищо общо с това което се прави днес в залите. Оригиналната скотова пейка не е била със седалка, седалката е поредната измишльотина, която се прави уж за добро, но в случая, както и в много други не е така. Лари Скот е правил „скотовото“ сгъване прав, дори не си е и помислял да сяда. Сгъвал е с дъмбели и с щанга, но щангата е била с прав лост задължително. Както той се изразява много пъти кривия лост не върши работа. За да се натовари ефективно бицепса, хвата трябва да е такъв,че кутрето да е на едно ниво с палеца или дори по-високо, а това с кривия лост няма как да стане.
  • Сгъване с дъмбели от наклон – Любимото упражнение на легендарния Стив Рийвс, това упражнение, толкова му е харесвало,че той често е изпълнявал само него. И тук има тънкости, които днес не се прилагат. Тогава за да се направи наклона просто се е слагала една дъска на шведската стена и трениращия е лягал на нея, така цялото тяло е било в една равнина. Дали това е ефективно или не , не се заемам да коментирам, но е факт,че ръцете на Рийвс са сред най-добрите в историята. Повече за това упражнение може да видите ТУК!

Ето сега имате 5 алтернативи, с които може да разнообразите тренировката си за бицепс, ако нещо ви харесва използвайте го.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Само набиране с подхват с тежест дали ще е достатъчно за бицепс ?

  2. dimdammeister

    Даааааа, бицепсите и гърдите са най – приятните мускули. Според мен най-знаково е сгъване на тежести от наклон. Но… трябва и да се внимава, тъй като травмите са бая чести и те изкарват от строя поне 30-50 дни, като тук не включвам болката, инжекциите и невъзможността на правиш нещо с ръката си.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*