Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Пет алтернативи за по-големи бицепси!

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 11 мар. 14 от Александър Георгиев

Бицепсите са най-популярните мускули в човешкото тяло. Дори да накарате едно дете, да покаже колко е силно ти сгъва ръката и демонстрира силата, която имам.

Нямам как да е по друг начин, бицепсите заедно  с гърдите за най-видимите мускули, те са първите, които се запечатват в съзнанието. Те са и първите, които се тренират от всеки един новак в залата. Тук няма да изнасям лекции как трябва да тренират новаците, за това съм писал много пъти и който има интерес може да погледне в раздел "Само за Хардгейнери"

Предмета на днешната статия е да се посочат 5 алтернативни упражнения, които биха били полезни в развитието на по-големи бицепси.

Ако запитаме 10 човека как тренират бицепси, то поне на 9 в отговорът им ще бъдат сгъване с щанга и сгъване с дъмбели. В това няма нищо случайно, тъй като това са и едни от най-ефективните упражнения, но нека ви предложа още някой друг вариант.

  • Набиране с тесен подхват - уникално упражнение, нека ръцете бъдат 10-15 см една от друга и се набирайте само с помощта на ръцете и по-точно бицепсите. Това е доста трудно, но хубавите неща стават трудно. Когато вече не може да се набирате "чисто" , то разширете хвата и направете още 2-3 или 4 повторения с помощта и на гръбните мускули.
  • Драг сгъване - Много добро упражнение и до-преди 30-40 години най-редовно се  е използвало в залите. В Тренирай.БГ имаме цяла статия за това уникално упражнение, която може да видите ТУК !
  • Зотман сгъване - Можете ли да повярвате,че това упражнение е на повече от 100 години. Колкото старо, толкова и ценно. Самия Арнолд Шварценегер е изградил основната маса на бицепса си само с две упражнения, сгъване с щанга и зотман сгъване. Повече за това великолепно упражнение може да видите ТУК!
  • Скотово сгъване - Лари Скот, 50 см ръце, говори ли ви нещо. Лари често е споменавал,че основния си размер е постигнал именно с това упражнение. Но... това, което той е правил няма нищо общо с това което се прави днес в залите. Оригиналната скотова пейка не е била със седалка, седалката е поредната измишльотина, която се прави уж за добро, но в случая, както и в много други не е така. Лари Скот е правил "скотовото" сгъване прав, дори не си е и помислял да сяда. Сгъвал е с дъмбели и с щанга, но щангата е била с прав лост задължително. Както той се изразява много пъти кривия лост не върши работа. За да се натовари ефективно бицепса, хвата трябва да е такъв,че кутрето да е на едно ниво с палеца или дори по-високо, а това с кривия лост няма как да стане.
  • Сгъване с дъмбели от наклон - Любимото упражнение на легендарния Стив Рийвс, това упражнение, толкова му е харесвало,че той често е изпълнявал само него. И тук има тънкости, които днес не се прилагат. Тогава за да се направи наклона просто се е слагала една дъска на шведската стена и трениращия е лягал на нея, така цялото тяло е било в една равнина. Дали това е ефективно или не , не се заемам да коментирам, но е факт,че ръцете на Рийвс са сред най-добрите в историята. Повече за това упражнение може да видите ТУК!

Ето сега имате 5 алтернативи, с които може да разнообразите тренировката си за бицепс, ако нещо ви харесва използвайте го.

Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече

2 коментара

  1. Само набиране с подхват с тежест дали ще е достатъчно за бицепс ?

  2. Даааааа, бицепсите и гърдите са най - приятните мускули. Според мен най-знаково е сгъване на тежести от наклон. Но... трябва и да се внимава, тъй като травмите са бая чести и те изкарват от строя поне 30-50 дни, като тук не включвам болката, инжекциите и невъзможността на правиш нещо с ръката си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар