тренирай

Ако беше вярно! (първа част)

9 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 10 ян. 14 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ще ви представя една поредица от статии под името "Ако беше вярно". Тук искам да разгледам някои заблуди, които масово се въртят във фитнес средите.

Дали е умишлено или не, дали е от незнание или не, не мога да кажа, но е факт, че все повече хора ми пишат с въпроси свързани по един или друг начин с темата. Да почваме.

  • Колкото повече толкова по-добре. АБСОЛЮТНО ПОГРЕШНО СХВАЩАНЕ. Повечето тренировъчни дни, повечето упражнения и повечето серии няма да ви доведат до целта по-бързо. Напротив много е вероятно да претренирате и вместо да пораснете да се върнете назад. Лятото две момчета без никаква връзка помежду си ми писаха, че почват да губят килограми и размери. След размяна на няколко имейла всичко бе ясно. Единия тренираше по 4 пъти в седмицата, а другия с ден повече. И двамата правеха по 4-5 упражнения за големите мускули и 3-4 за малките. Ужасно много труд и енергия хвърлени на вятъра. Малко ми бе трудно да ги убедя да починат по 2 седмици, но все пак го направиха. Какво се случи след това? Едното момче си възвърна килограмите и размерите, а другото бе с 1/2 см повече на ръката и това след 14 дни пълна почивка. Радвам се, че сами се убедиха, че "колкото повече толкова по-добре" е супер вреден съвет. Към днешна дата и двамата тренират не повече от 3 пъти седмично и казват,че са доволни. От къде знам ли? Ами просто ми пращат имейли с новите си постижения.
  • Няма как да постигна добра форма с тренировки у дома. ТОТАЛНА ГРЕШКА. Не е казано, че мускули се правят само във фитнес залата. Мускули могат да се правят в мазето, гаража, навън на лостовете или в къщи. Дори не е необходимо, кой знае какво оборудване,ако следвате първия и основен принцип на бодибилдинга, а именно ПРОГРЕСИВНО НАТОВАРВАНЕ. На скоро в сайта се появи една статия "Домашна зала" прочетете я!
  • Ако правя програмата на някой, ще стана като него. ПРОСТО НЯМА НАЧИН. На света има над 7 милиарда човека, над 7 милиарда генетични разновидности и над 7 милиарда индивидуалности. Сега ми кажете какъв е шанса да имаме данните на Рони Колман?! Тогава защо да тренираме като него?! Хубавото на бодибилдинга е,че е супер индивидуален спорт.Ако я караме на сляпо и само копираме програми, диети и не си размърдаме мозъка, нищо няма да стане. Да, може да има някакъв напредък по програмата Х, но това ще е по-скоро случайност, няма да е планирано постижение. Какво да правим? Първо трябва да си впрегнем мозъка в работа, да четем, след това да експериментираме, после да анализираме и след това всичко отначало. Така и само така има шанс да сглобим нашата програма.

Това е за днес приятели, смятам че предоставих достатъчно храна за размисъл. Очаквайте продължение!Ако беше вярно (втора част).

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

9 коментара

  1. Здравейте приятели на "Тренирай БГ."

    Ето че пак се събрахме.:)
    Имам една идея! Трябва наистина всички да се организираме и да насрочим дата за предстоящ семинар-форум,или казано още симпозиум със всички приятели на Тренирай БГ ,естествено под ръководството на Александър Георгиев като главен организатор,и там да споделим мнения и въпроси които ни вълнуват във тази сфера.Тази идея ми се върти в главата от доста време вече,и естествено това е един апел към Александър Георгиев да я осъществим.
    Поздрави на всички.

  2. Здравейте. Както се споменаваше по-горе за почивките и повечето серии. Мога да споделя един мой проблем :когато започнах да тренирам редовно в залата(защото преди това ходех само за да се поизпотя) започнах да тренирам като "вол" много упражнения и серии.Ефекта в началото беше повече от задоволителен но сбрках с този начин на тренировка.Защото сега за да се натоваря и да усетя евентуално "напомпване" трбва да правя отново голчмо количество серии и упражнения след 2-3 упражнение за бицепс постигам това но не е достатачно за пълноценна тренировка. Затова реших да го споделя за новобранците в бодибилдинга да не правят същата грешка и когато започнат да тренират по-малко максимум 2-3 упражнения на мускулна група и в последствие да ги увеляават но не в кратко време и честата смяна на упражнения е от голчма полза. ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ПРАВОПИСНИТЕ ГРЕШКИ ДАНО СЕ РАЗБИРА!!!

  3. Статията е много точна. Преди доста години и аз изпаднах в такова състояние, следвайки една модерна методика. Но прекратих и се върнах. От около 10-12 години тренирам два пъти седмично. Интервал между тренировките 2 или 3 дни.

  4. Само в бодибилдинга е прието да се гледат и копират програмите на професионалистите. Много хора играят тенис, футбол, баскетбол, бокс, ръгби и какво ли не друго, но никой от тях не го вълнува за програмата на шампиона от спорта, който практикува като хоби. Само в списанията за бодибилдинг срещаме програмата на еди кои си и трябва да си пълен тъпак, за да повярваш, че точно това му е програмата. И там е разликата, че за професионалиста тренировките са като за нас работата и учението, а неговата работа е за нас хоби.

  5. Супер статийка.Напомня ми на мисълта-Една лъжа
    повтаряна 100 пъти,става истина.Така е - с времето
    някои неща се забравят и на тяхно място идват нови.
    Тези новите - не са по-добри,просто са по модерни
    (съвременни) и по-примамливи.Бодибилдингът много,ама
    много се комерсиализира,и това много измести приори-
    тетите в друга посока.
    Но......ТРЕНИРАЙ... е точно затова,за да се видят нещата,които дават резултат и без съвременните "преимущества".
    Всички статии карат онова малко мускулче да се събуди
    и да започне да работи.Предлаганата литература също.
    Не подценявайте нещата които са качили тонове месо
    по слабите тела на трениращите.
    Всичко това минава през главата,ръцете,масата,легло-
    то,натрупания опит,постигнатите резултати и разоча-
    рования и ни прави по-умни,по-силни и по-практични.

    Няма нищо по уморително от тъпкането на едно място.

    Чест и почитания.

  6. И тази статия е на ниво!
    Но по същата логика за всяко тяло, за всяка генетика тр. определена строго индивидуална програма?!?
    Колко са с генетиката на атлетите от старата школа?

    1. Идеята тук е да не се копира сляпо, а да се взаимства и пречупва през собствената ни призма 🙂

      Една програма може да е много ефективна, но не я ли пригодим към себе си, нашите нужди и обстоятелства, то няма да извлечем максимума, който можем.

      Относно билдерите от старата школа, то те са максимално близко до обикновените трениращи в наше време от към обстоятелства. Те също са ходили на работа, не са имали достъп до модерно оборудвана зала, скъпи добавки и химия, поне до 50-те. Тези с отлична генетика са изпъкнали и днес им гледаме снимките, но е имало много други които са постигали неща, които сега при всичките екстри може само да си мечтаем.

      Което пък ме кара да си мисля,че ако експериментираме с техники и програми от старата школа има по-голям шанс за постигане на успех 🙂

Вашият отговор на CECO Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.