тренирай

Скот раменни преси

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 дек. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Чували ли сте за скот раменни преси? Това упражнение носи името на първият Мистър Олимпия, Лари Скот.

Лари е известен със своите невероятни ръце и рамене. Малко известен факт е, че той започва от много лошо изходно ниво, слаб, с малки килограми, почти никакви мускули и тесни рамена. Постепенно оформя своята физика до момента в който ще е най-добър в света.

Лари Скот е един от най-умните културисти, редовно анализирайки своята фигура, той набелязва слабите точки и работи върху тях. Истинско щастие за него е,че още в началото на своя състезателна кариера той минава под крилото на легендарния Винс Жирона.Тренирайки в залата на Жиронда и следвайки неговите съвети Лари Скот успява да изчисти всички слабости и стъпва на върха.

Упражнението, което днес ще ви покажа е "патент" на Лари Скот и носи неговото име, но както то, така и "скотовото сгъване" са рожби на Жиронда. Лари прибягва до това движение, тъй като иска да направи раменете си "по-заоблени" и "широки". За целта трябва да удари директно средната глава на раменния мускул с базово упражнение, което позволява по-големи тежести. Така се ражда Скотовите преси.

И така, да започваме! Вземете два дъмбела и заемете позиция за раменни преси. Хванете дъмбелите така, че едната част да опират в рамената, а дланите да са плътно до "горните"дискове, като малкия пръст трябва да е по-високо от палеца. Позицията е малко неудобна, но с практиката се заучава. От тази позиция се избутва право нагоре, без да се допират дъмбелите на върха. Трябва да има разстояние между тях. До тук добре, не е кой знае колко сложно, но Лари прилага една тънкост. Той никога не разгъва ръцете до край и не ги заключва в лактите, също така никога не пуска до изходната позиция, а остава 2-3 пръста разстояние от рамената. Този трик позволява раменните мускули да са под постоянно напрежение и да нямат грам почивка през цялата серия. Натоварването е наистина жестоко.Хората, които обичат да експериментират, смятам, че ще останат доволни!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Раменна преса от стоеж. Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е... Прочети повече
Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

2 коментара

  1. Чувал съм, че арнолд пресите са измислени от Лари Скот, но Арнолд Шварценегер ги е правил най-много и от там им идва името. Аи един въпрос- скот пресите нали са базово упражнение и стават ли за основно упражнение за рамене? Е, станаха два въпроса, извинявам се 🙂
    Благодаря предварително!

    1. Има разлика между двата вида преси, но нищо чудно да е така.С имената обикновено така става 🙂

      Упражнението е базово, въпреки,че Лари Скот го прави с цел да акцентира предимно върху средната глава на рамото.Аз лично съм го ползвал като второ упражнение след едни хубави раменни преси с щанга пред гърди 🙂

Вашият отговор на Божидар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.