Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Психо-физическа релаксация

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 28 дек. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели! Днес наш гост ще бъде Радослав Щерев. Той е специалист по бодифийдбек (биологична обратна връзка) и методи за възстановяване на ума и тялото след стрес, преумора или хронични мускулни болки.

Радослав Щерев въвежда достъпни методи и електроника за биофийдбек тренинг у дома, практики за невро-мускулно двигателно координиране и невро-мускулна електростимулация при пациенти с хронични мускулни болки и спортисти с функционални нарушения в опорно-двигателния апарат.

Нека видим за какво става въпрос. Думата има Радослав:

Известни са твърденията на големи бодибилдери, като Арнолд Шварценегер и Франк Зейн относно на изключителната важност на концентрацията, мозъка и психическата подготовка в постигането и поддържането на високи спортни резултати.В края на краищата мозъка "усеща", командва и организира мускулите в комплексни движения с помощта на обратната връзка от сензорите, разположени в ставите, мускулите и съединителната тъкан.

По-малко известно е,че редица професионални спортисти използват високо технологични методики за тренировка не само на мускулите си, но и на своя мозък. Франк Зейн отдава голямо значение на регулярни практики за насърчаване на медитативни състояния, визуализация и дълбока нервно-мускулна релаксация. ползите от такива практики са многократно изследвани и доказани в терапията на различни психо-соматични, неврологични и стресогенни разтройства.

В тренировъчен план, редовната и дълбока нервно-мускулна релаксация допринася освен за по-добра концентрация, така и за по-голяма сензитивност към движенията на тялото, по-добър сън, по-висока устойчивост на стрес и по-добро възстановяване. Всичко това от своя страна води до повишаване на спортните резултати.Доказано е,че секретирането на редица важни хормони, като хормона на разстежа се увеличава по време на дълбока психо-физическа релаксация.

Съществуват множество древни и съвременни методи за постигане на състояние на дълбока психо-физическа релаксация. Методи като йога или автогенен тренинг са част от тях. Проблема с повечето методи е,че изискват продължително обучение под надзора на опитен специалист. Мнозинството от хората днес нямат времето или нагласата за обучение в подобни практики.

Поради тази причина все повече хора използват високо технологични релакс-системи или така наречените "майнд машини". С тяхна помощ всеки човек, без никакъв опит в методи за саморегулация, може лесно само за 5 до 8 минути да премине в състояние на дълбока психо-физическа релаксация. Това състояние носи редица възстановителни и оздравителни ефекти, подобни на тези наблюдавани при медитативни или йога практики.

Всичко това се постига по напълно натурален, научно изследван и безопасен начин. Без химически и странични ефекти, наблюдавани при някои психотропни или болкоуспокоителни лекарства, както и при злоупотреба с алкохол или наркотици.

Франк Зейн е може би най-известното бодибилдинг име известен с употребата на майнд машини. Той ги е използвал като елемент от възстановяването си, като и преди състезания с цел визуализация и психическа подготовка.

Релакс-системите са мозъчни стимулатори, които подават естествени форми на сензорна стимулация на мозъка - пулсиращи светлини и звукови импулси с точно определена честота през очила и слушалки. Сензорната стимулация (светлини,звуци,допир, аромати) има осезаем ефект върху интензивността на електрическата активност на мозъка.

Сензорната стимулация от градската среда като цяло превъзбужда мозъка и ни прави тревожни, напрегнати и уморени, дори да не го усещаме. Ритмичната сензорна стимулация от природата (капки от дъжд, звук от планински поток, ритмично трепкане на пламъци от огън, слънчеви отражения от морски вълни и т.н.) успокояват електрическите ритми на мозъка и ни правят спокойни и отпочинали. Всъщност това е и една от причините да имаме нужда от годишен отпуск.

Мозъкът има тенденцията да синхронизира електрическата си активност с честотата на ритмично появяваща се сензорна стимулация.По този начин чрез промяна на честотата и параметрите на външните стимули могат да се насърчат редица благоприятни състояния като дълбока психо-физическа релаксация, будно внимание, концентрация, визуализация или дори дълбок сън. Ритмичната сензорна стимулация на мозъка с пулсиращи светлини и звуци се изучава с научна прецизност още от 1934 година, чрез електроенцефалографи. Едва с развитието на технологиите и достъпността на микроелектрониката изкара преди около 20 години тези методики извън научните лаборатории. Всички принципи на ефективната и езопасна светлинно-звукова стимулация на мозъка вече се побира в компактни релакс системи, които от няколко години са достъпни и в България.

Докато употребата единствено на тези системи със сигурност няма да ви донесе големи и силни мускули, то тяхното приложение в комбинация с редовно физическо натоварване може да допринесе за редица психо-физически здравни ползи, ефектите от които ще се усетят не само в тренировките, но и в по-доброто качество на личният и професионалният ви живот.

Радослав Щерев работи с треньори, лекари, психотерапевти, родители, атлети и частни лица, които имат нужда от приложение на практики за бърза невро-мускулна релаксация в техните тренировки, лечебна практика, медицинско лечение или ежедневие.

Радослав Щерев е основател на Брейн Електроникс ООД - специализирана фирма за електроника и тренинг за дълбока психо-физическа релаксация и възстановяване при стрес, физически болки и преумора.

Брейн Електроникс ООД е оторизиран дилър за България на:

Mind Alive Inc. – Canada – мозъчни стимулатори и релакс системи

Biocom Technologies – USA – биофийдбек системи за анализ на сърдечния ритъм и измерване на фитнес нивото, виталния капацитет и способността за възстановяване

Globus Italia - невро-мускулни електростимулатори за спорта и за рехабилитация

Verim – Poland – биофийдбек системи за измерване на стреса и тренировка на умения за саморегулация , концентрация и регулиране на възбудата в условия на стрес.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес на 30 юли (30.07.1947) най-великия културист за всички времена става на 70 години! Няма човек на земята, който да не... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес нашия сайт навършва цели пет години. Както се казва, много време мина, много статии се изписаха, много книги се публикуваха... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! С нашите партньори от Фитнес Академия България имаме удоволствието да ви представим най-високото ниво на обучение - ПЕРСОНАЛЕН ТРЕНЬОР! Обучение: Програмата за... Прочети повече

4 коментара

  1. Мерси за отговора сила има но шивашкия метър и кантара са забили на едни цифри и почвам да се дразня. А проблема идва от това че не мога да се храня по време и с качествени храни.Работата не ми го позволява и компенсирам с всякакви боклуци по всяко удобно време но и така даже и мазнини не качвам нищо което е много странно.Някакъв съвет

    1. Яж 🙂 Шегата на страна, но трябва сериозно да обърнеш внимание на храната. Носи си сандвичи, пий мляко, яж ядки или всичко което може да се носи в раницата. Все ще намериш време на всеки 3-4 часа по 10 минути да хапнеш.

  2. здравеи Александър случаино прочетох за една тренировка в един ваш спор.Става въпрос за Dante Trudel's Doggcrapp (DC) training.Поинтересувах се и намерих още материал за нея защото си мисля че само тя може да даде вече резултат за да мога да продължавам да се развивам.Та въпроса ми е описаното в нея тренира единия ден горна част на тялото а втория тренировачен ден долна + бицепс и всичко това в една работна серия с максимум тежест и повторения.Днес е пробвах и цялата тренировка за гърди,рамо,трицепс,ширина гръб и плътност точно както е описано ми отне 35мин. в залата .Незнам дали съм уморен но мисля че имам сили за още един кръг от тази схема.Мислиш ли че е добра идея или да спазвам първоначалния план и да чакам резултати.

    1. Здрасти Димитър,
      30-40 минути е горе долу времето за една така ва тренировка. Така,че това не е повод за притеснение. Това,че имаш енергия и сили за още е показател,че не си успял да се изчерпиш до край в дадената схема. Незнам как ги правиш нещата, но 1 серия с 3 почивки паузи, както е дадено не е никак малко, ако ги правиш до отказ.Другия важен момент е да следваш прогресията. Всяка тренировка повече повторения и след това повече тежест. Ако качваш на сила, значи си на прав път, ако се храниш достатъчно ще качиш и килограми.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още