Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Домашна зала

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 дек. 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели Тренирай. БГ! Нека днес разгледаме един на пръв поглед маловажен въпрос, но който предизвиква много объркване и несигурност.

Може ли да тренирам в къщи и да имам резултат?!

Този или подобен въпрос съм получавал по имейла много пъти, но напоследък доста хора ми го задават. Ето и мнението ми.

Фитнес залата, не е единственото и незаменимо условие за правенето на мускули. Да там е хубаво, удобно и има много уреди, но...това по-скоро е изискване от гледна точка на бизнеса, а не в следствие на практичност и функционалност. Как иначе може да се обясни за липсата на стабилна стойка за клек и купищата уреди, за които ти трябва упътване в повечето зали?!

Всъщност за изграждането на едно тяло не е нужно кой знае какво оборудване. На практика ни трябва съвсем малко. Движенията, които дават реален растеж са ограничен брой и всичките тези уреди и супер машини по фитнесите са изградени така, че да ги наподобяват или допълват. Всяко едно естествено движение на тялото с допълнителна тежест натоварва доста добре мускулатурата.

И така, отговора на въпроса е ДА МОЖЕ! Разбира се има някои условия. Ще трябва да си набавите хубава двойка разглобяеми дъмбели с достатъчно тежести като за начало. Малко по-късно една разглобяема щанга и лост за врата и това е.

Дали е достатъчно? Убеден съм, че да! Ако тренирате в апартамент, с малко изобретателност може да правите всичко необходимо, за да натоварите всеки един мускул и, за да не говоря празни приказки ето списък с упражненията, които могат да се правят в къщи:

  • Крака:
  1. Клек с дъмбели
  2. Клек с дъмбел пред тялото
  3. Хекен клек с щанга зад тялото
  4. Клек с щанга над глава
  5. Преден клек
  6. Напади
  7. Мъртва тяга с прави крака
  8. Повдигане на един крак за прасци
  9. Повдигане на два крака с щанга на раменете за прасци
  10. Повдигане на пръсти от сед с щанга на коленете
  • Гърди:
  1. Лицеви опори 
  2. Лицеви опори между два стола
  3. Лицеви опори с вдигнати крака
  4. Кофички на облегалките на два тежки стола
  5. Преси за гърди с дъмбели от пода
  6. Флайс от пода
  7. Пуловер от пода
  • Гръб:
  1. Гребане с щанга
  2. Гребане с дъмбел
  3. Гребане едновременно с два дъмбела
  4. Мъртва тяга с дъмбели
  5. Пуловер на пода
  6. Набиране с широк хват на лост за врата
  7. Набиране с раменен хват на лост за врата
  8. Набиране в подхват на лост за врата
  • Рамо и трапец:
  1. Раменни преси с дъмбели прав
  2. Раменни преси с щанга прав
  3. Разтваряне с дъмбели в страни
  4. Разтваряне с дъмбели от наклон
  5. Вертолет с щанга
  6. Вертолет с дъмбели
  7. Повдигане раменете с дъмбели
  • Бицепс:
  1. Сгъване с щанга
  2. Сгъване с дъмбели
  3. Зотман сгъване
  4. Концентрирано сгъване
  5. Чуково сгъване
  6. Драг сгъване
  • Трицепс:
  1. Френско разгъване с щанга от пода
  2. Френско разгъване с дъмбели от пода
  3. Френско разгъване с щанга прав
  4. Френско разгъване с дъмбел прав
  5. Лицеви опори със събрани ръце
  6. Кик бек

Както виждате има доста избор, а дори не се и замислих много, много преди да го напиша,за това не го приемайте и като краен, винаги може да се добави още нещо.

За финал, нека обобщим. Какво ни трябва за една продуктивна тренировка - упражнения с прогресивно увеличаващи се тежести, добро хранене и възстановяване - някъде да се споменава зала?!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една тренировка, за която ще са ви необходими само два дъмбела, а ако са раязглобяеми още по-добре.... Прочети повече
Ластиците за тренировки, не могат да заменят силовата тренировка с тежести, но могат да я разнообразят и подобрят! "Изолацията" и затварянето на фитнес залите покрай... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Напоследък по независещи от нас причини ни се наложи да тренираме в домашни условия. Да, не е като в залата, но... Прочети повече

6 коментара

  1. Мога да добавя само че с един ластик който отговаря на 50 кг. Две пудовки по 10 кг. И голяма надуваема топка можете да имате една чудесна зала. В допълнение няколко упражнения Сиси Клек, няма равностойно упражнение за крака при правилно изпълнение. Жабешки скокове колкото и смешно да звучии, фермерска разходка с дъмбели или с пудовки за прасци, повдигане на таза от легнало положение за задни бедра, около света за гърди с пудовки на надуваема топка.

  2. Тук намирам много информация и полезни съвети, които наистина работят. Много Ви благодаря за това, което правите за всички желаещи да спортуват. (Y)

  3. Страхотна статия, като цяло не е необходимо кои знае какво оборудване, за да се прави пълноценна тренировка . Познаваме хора, които имат много високи резултати, а същевременно не са стъпвали никога в фитнес зала и си правят едни и същи упражнения. Общо взето извода е че, ако човек има голямо желание и мотивация, не се нуждае от нищо друго ! 🙂

    Поздрави !!!

  4. Една прекрасна статия, която нагледно доказва, че не е необходимо да се посещава фитнес зала, за да може човек да тренира. На-първо място са желанието и мотивацията, а начините за трениране са много. Познавам хора, които са постигнали доста високи резултати с трениране в домашни зали и дори голяма част от трениращите в днешно време не могат да им стъпят на малкия пръст.

    Весели празници на всички и ползотворна 2014 година 🙂 !

  5. Като няма зала има лостове, като няма бягаща пътека има улици и паркове по които да тичаме, колело вместо велоергометър. Спомням си, когато имах счупени фаланги как тренирах само бой със сянка, а като свалих гипса и боксирах с гирички. Въпроса е, че човек, ако иска да тренира ще направи всичко възможно, обаче оправдания всякакви.

  6. Аз лично никога не съм стъпвала във фитнес зала и си правя упражнения само вкъщи. В началото нямах никакви уреди, но това не ме спираше. Сега разчитам единствено на гири (3,5,6 кг), колело за коремни упражнения и топка. Мога да кажа, че има резултат! Затова, че които няма възможност да ходи на фитнес, няма оправдание да не тренира вкъщи 😀

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар