Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Гърди без лежанка

9 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 30 дек. 13 от Александър Георгиев

Кое е най-популярното упражнение в залата?! Ако направим анкета то повдигане от лег и сгъване с щанга ще са в тройката без съмнение.

Нека погледнем към лежанката. Това май е най-популярният уред в залата. Повдигане от лег е класика в тренировката за гърди и тест за сила и мъжество. До тук добре, но може ли без него?

Разбира се! Въпреки,че повдигането от лег е част от така наречената Света Троица "клек-лег-тяга" и при нормални обстоятелства не бива да пренебрегваме това, то има изключения.

Не всеки може да прави това упражнение продуктивно, било то от неправилна техника, стойка, структура на тялото или каквато и да е причина. Колкото хора напредват с това упражнение, поне толкова нищо не правят с него. Дори Дориан Йейтс го маха от програмата си в чистият му вид и използва различни наклони.Умният трениращ постъпва така.

Няма логика, да се прави нещо което не дава резултат. Както казва Айнщайн, определението за лудост е "да правиш постоянно едно и също нещо и да очакваш различен резултат". Колкото и да е добро едно упражнение, колкото и добре да го изпълнявате, не носи ли резултат, то какъв е смисъла?

В исторически план, повдигането от лег се е появило няколко десетилетия след първите бодибилдинг тренировки. Културистите в началото на 20-ти век са разчитали на различни изхвърляния, изтласквания, а когато стане въпрос за гърди то пуловера и кофичките са били незаменими. Всеки може да види снимки на Зиг Клайн или Джордж Джоует и да прецени сам да ли е възможно да се развият добри гърди без лежанка.

 

  • Вариант 1:
  1. Флайс от наклон - 2х10-15 суперсерия с:
  2. Кофички - 2х8-10
  3. Пуловер - 2х10-15
  • Вариант 2
  1. Кофички - 2х8-10
  2. Пуловер - 2х10-15 суперсерия с:
  3. Лицеви опори - 2х отказ
  • Вариант 3
  1. Флайс от наклон - 2х10-15
  2. Пуловер - 2х10-15 суперсерия с:
  3. Кофички - 2х отказ

Посочените серии са работни. Може сами да си измислите куп комбинации, на мен тези 3 ми харесват, ако ви допадат, опитайте.

Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече

9 коментара

  1. При мен, например, лежанката изобщо не работи! Правя серии със 130 и нищо. След като минах на флайсове и обратен лег много дръпнах 🙂

  2. Пак много хубава статия.Моят проблем е че имам гинекомастия и ми е трудно да си следя прогреса особено при гърдите,имате ли идея как да го следя

    1. Следиш тежестите, ако растат ще дойде ред и на мускулите, ако се храниш и почиваш добре.

  3. Сашо гледам и ти твърдо се придържаш към 2 роботни серии на мускул! 😉

    1. Ако са повече от две няма да са на макс, а не са ли на макс все едно не са работни 🙂

  4. И аз от много време не правя лежанка, и се чувствам много добре. По начало я спрях защото имах болки в раменете от нея и я заместих с повдигане на дъмбели от лег. И сега през 3-4 седмици включвам по една лежанка, и забелязах, че имам много повече стабилност !

    1. хахахахахахахахахахахаха мн як коментар иначе кофичките мноого развиват. При мен кофичките действат мн по-добре от лежанката.

  5. Коифички и лицеви опори са класика във жанра и оформят много гърдите.Като бях ученик нямаше много зали и тренирахме по лостовете във училищата и във къщи със пудовки и гири и пак се получаваха нещата.НО наистина флайс кофички и лицеви опори оформя много добре гръдните мускули , поне при мен е така.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар