Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Клек с щанга над глава

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 ное. 13 от Александър Георгиев

Всяко едно ново откритие, стъпва върху основата на нещо правено преди. Както се казва - "Новото е добре забравено старо". Това се отнася в пълна сила за тренирането с тежести.

Въпреки,че сме 21-ви век и фитнес залите приличат на санаториуми или салони от НАСА, пълни със всевъзможни машини, които товарят и най-неизвестния мускул на науката, то резултата при повечето е малко над нула. Силната музика, протеиновите барове и всичко, което наподобява по-скоро дискотека, по-скоро разсейват и отклоняват вниманието от основното.

Основното е "прогресия", прогресия в повторенията и тежестите, месец след месец. И тук не става въпрос за прогресия в упражненията тип ''Пек-дек" или нещо подобно. Важна е прогресията в упражнения, които натоварват цели мускулни зони, които влияят на цялото тяло и централна нервна система, упражнения като клек,тяга,кофички,набиране,раменни преси прав,набиране и подобни. Те не могат да се заменят от машини.

Иронията в цялата работа, е че колкото повече се развива фитнеса, толкова повече се отдалечаваме от това което работи. Забравяме за "старите методи" за качване на мускулна маса, като 5х5 и клек с 20 повторения например. За тях не ни трябва кой знае какво оборудване, както се казва може да тренираме и в мазето. Всъщност повечето хора от по-старото поколение трениращи у нас са започнали в мазетата и са имали резултати актуални и днес, при всичката тази еволюция.

Нека днес ви представя едно упражнение от "старата школа". Като казвам старата школа, нямам в предвид това времето на Арнолд и 70-те, а доста преди това. Говоря за 30-те, 40-те и 50-те, времето на Джон Гримек, Стив Рийвс, Кланси Рос и други велики атлети постигнали уникални физики. Тогава не са имали условията днес, повечето са излели от гаражите и мазетата, но са направили мускули и то големи.

Упражнението на фокус днес е "Клек с щанга над главата". Най-вероятно не сте виждали някой да го прави. Няма значение, това не е причина да го игнорираме. Клека с щанга над главата, на практика товари цялото тяло от "петите до ушите", както се казва и е добре да го включваме в програми за цялото тяло. Как се прави.

Историята му идва от много години назад. Едно време не е имало "стойка за клек" под която да  се мушнеш и да си вземеш щангата.Тогава трениращите са взимали щангата от земята изтласквали са я над главата и са я поставяли на раменете, и тогава е започвал клека.

Сега за нашето упражнение, ситуацията е същата. Щангата се взима от земята и изхвърля до гърдите, след това се изтласква на горе докато ръцете се изправят напълно а щангата е над главата и малко по назад от паралела. Хвата е по-широк от раменете, краката са разкрачени, както за обикновен клек или малко повече. Хубаво е да имате стабилни обувки за трениране по възможност "щангистки", тъй като те имат лек ток, така се пази по-добре равновесие.Ако нямате такива обувки, то едни малки дискове под петите ще свърши работа. Главата леко наведена напред ще донесе допълнителен баланс.

Това е, не е сложно. Тежестта ще е доста по-лека, от колкото очаквате, но няма проблем в това.Важно е упражнението да се прави бавно, стриктно и да се избягват рисковете. Вдишвате надолу, издишвате нагоре.

Освен бедрата, задните бедра и дори прасците, ще усетите напрежение и натоварване в долната част на гърба, раменете, ръцете, гръдния кош и корема. На практика, всичко!

Внимание! Неправилно изпълнено упражнението може да нанесе вреда. Тук тежестта не е водеща, а правилната техника и баланса. Това упражнение не е за всеки, така че умната!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

3 коментара

  1. Невероятно упражнение. Изпълнено по този начин с обикновена пръчка показва кои мускули имат нужда от особено внимание по начина, по който реагира тялото - дали ръцете минават напред, , завъртат ли се пръстите на краката при клетка...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар