понеделник , 17 юни 2019
Начало » Упражнения » Клек с щанга над глава
Клек с щанга над глава

Клек с щанга над глава

Всяко едно ново откритие, стъпва върху основата на нещо правено преди. Както се казва – „Новото е добре забравено старо“. Това се отнася в пълна сила за тренирането с тежести.

Въпреки,че сме 21-ви век и фитнес залите приличат на санаториуми или салони от НАСА, пълни със всевъзможни машини, които товарят и най-неизвестния мускул на науката, то резултата при повечето е малко над нула. Силната музика, протеиновите барове и всичко, което наподобява по-скоро дискотека, по-скоро разсейват и отклоняват вниманието от основното.

Основното е „прогресия“, прогресия в повторенията и тежестите, месец след месец. И тук не става въпрос за прогресия в упражненията тип “Пек-дек“ или нещо подобно. Важна е прогресията в упражнения, които натоварват цели мускулни зони, които влияят на цялото тяло и централна нервна система, упражнения като клек,тяга,кофички,набиране,раменни преси прав,набиране и подобни. Те не могат да се заменят от машини.

Иронията в цялата работа, е че колкото повече се развива фитнеса, толкова повече се отдалечаваме от това което работи. Забравяме за „старите методи“ за качване на мускулна маса, като 5х5 и клек с 20 повторения например. За тях не ни трябва кой знае какво оборудване, както се казва може да тренираме и в мазето. Всъщност повечето хора от по-старото поколение трениращи у нас са започнали в мазетата и са имали резултати актуални и днес, при всичката тази еволюция.

Нека днес ви представя едно упражнение от „старата школа“. Като казвам старата школа, нямам в предвид това времето на Арнолд и 70-те, а доста преди това. Говоря за 30-те, 40-те и 50-те, времето на Джон Гримек, Стив Рийвс, Кланси Рос и други велики атлети постигнали уникални физики. Тогава не са имали условията днес, повечето са излели от гаражите и мазетата, но са направили мускули и то големи.

Упражнението на фокус днес е „Клек с щанга над главата“. Най-вероятно не сте виждали някой да го прави. Няма значение, това не е причина да го игнорираме. Клека с щанга над главата, на практика товари цялото тяло от „петите до ушите“, както се казва и е добре да го включваме в програми за цялото тяло. Как се прави.

Историята му идва от много години назад. Едно време не е имало „стойка за клек“ под която да  се мушнеш и да си вземеш щангата.Тогава трениращите са взимали щангата от земята изтласквали са я над главата и са я поставяли на раменете, и тогава е започвал клека.

Сега за нашето упражнение, ситуацията е същата. Щангата се взима от земята и изхвърля до гърдите, след това се изтласква на горе докато ръцете се изправят напълно а щангата е над главата и малко по назад от паралела. Хвата е по-широк от раменете, краката са разкрачени, както за обикновен клек или малко повече. Хубаво е да имате стабилни обувки за трениране по възможност „щангистки“, тъй като те имат лек ток, така се пази по-добре равновесие.Ако нямате такива обувки, то едни малки дискове под петите ще свърши работа. Главата леко наведена напред ще донесе допълнителен баланс.

Това е, не е сложно. Тежестта ще е доста по-лека, от колкото очаквате, но няма проблем в това.Важно е упражнението да се прави бавно, стриктно и да се избягват рисковете. Вдишвате надолу, издишвате нагоре.

Освен бедрата, задните бедра и дори прасците, ще усетите напрежение и натоварване в долната част на гърба, раменете, ръцете, гръдния кош и корема. На практика, всичко!

Внимание! Неправилно изпълнено упражнението може да нанесе вреда. Тук тежестта не е водеща, а правилната техника и баланса. Това упражнение не е за всеки, така че умната!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Даниел

    Едно меко казано фундаментално упражнение! Незаменимо!

  2. Стив Котър го показваше със пудовки !

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*